Gå til innhold

Oppsett med 3 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg satt å skrev ett langt innlegg.. så fikk jeg BSOD :o å det rett etter en windows update...

 

Men uansett, konklusjon:

 

Jeg tror 500w holder, men kan ikke garantere det.

Min PC har aldri brukt mer enn i underkant av 200w, å jeg kjører firekjerner, 8GB ram, 2 skjermkort, 4 skjermer osv.

 

Crossfire gjør slik at du bruker all kraft fra to eller flere skjermkort inn på ett skjermkort og dens utganger. Når skjermkortene kjøre uavhengig av hverandre så får du brukt alle utgangene på de respektive skjermkort (vanligvis 2).

 

bIsk0p: det er vel liten vits å kjøpe ett skjermkort som støtter 3 skjermer dersom det er billigere å kjøpe ett likt skjermkort som man har fra før, å får da 4 utganger?

Lenke til kommentar

Hoi! Trenger du 3D ytelse på alle skjermene? Skal du spille Flight Simulator over hele fjøla gjør du det, men om du - som meg - ikke skal det trenger du ikke et fett kort til den siste skjermen.

 

Jeg har et Geforce 260 til min 24", som også er kobla til min plasma. Da kan jeg spille og herje og vise film uten problemer på begge de skjermene. I tillegg har jeg et gammelt Geforce 7200(!) eller noe som jeg har hekta en 19" LCD til. Den bruker jeg mest på desktopen til å ha "ting" på (winamp, torrents, msn etc.) som ikke krever stort av kortet.

 

En bra fungerende, og ikke minst billig løsning. Mange har et slitent kort liggende i en skuff.

 

(Skal du ha flere kort bør begge være enten Radeon eller Geforce, kan bli litt knot med drivere med ett av hver, selv om det skal gå med litt fomling)

 

Ved bruk av flere kort for å få flere utganger skal du seff ikke ha Crossfire eller SLI.

Lenke til kommentar

Du får bare til å bruke utgangene på det ene kortet. Altså to i dette tilfelle. Det er det bIsk0p er inne på.

Nei, det er særdeles lite vanskelig å bruke utgangene på et annet kort, faktisk bare å skru inn ledningen og aktivere den i display settings, som fra en til to skjermer.

 

du trenger ikke to like kort om du ikke kjører crossfire. Selv kjører jeg HD4870 og HD4550 sammen. HD4870 på de to skjermene jeg spiller på, og HD4550 på den skjermen jeg bruker minst.

Lenke til kommentar

500W fra MIST holder lenge! :) Det er en kvalitets PSU og tåler mye belastning. Behovet for kraft er veldig overdrevet de og de fleste sitter med 200-300W som de aldri trenger.

 

Og ved bruk av CF/SLi vil man ikke få mer utganger, kun mer kraft. (hvis ikke det har kommet drivere som gir støtte for dette etter jeg brukte SLi..)

 

Og xibriz, hvor mange skjermer du har påvirker ikke strømforbruket igjennom PSU ;)

 

EDIT: kan nevne at hvis du vil bruke alle til spilling, så er HD5xxx serien kortet å gå for! :) Les her

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Haha, synd xibriz! Men takk for svar :love: Wanna hang out some time?

 

Uansett, jeg kjøper et 5770 kort og setter det inn ved siden av det 4870 jeg har fra før av. Da vil jeg kunne kjøre alle steam-spill over alle 3 skjermene? :cool:

 

Har jeg oppfattet alt riktig?:hmm:

 

Og takk til deg Biskop, du har vært til stoor hjelp :D YEAH!

Lenke til kommentar

Jeg har 500 kr. å gå på. Er det et litt dyrere alternativ enn HD5770 ute å går? :cool:

Sjekk ut Radeon HD 5850.

 

Selv synes jeg 5770 kortet blir noe svakt om du skal kjøre eyefinity. Altså spille over 3 skjermer samtidig.

 

Men du må huske på at du må kjøpe et aktivt DVI adapter fra Displayport eller Minidisplayport. Dette koster 500-1000kr :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...