Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Superbil på budsjett !


Anbefalte innlegg

Gir vel aldri noe godt inntrykk å starte slik, men jeg beklager om dette er noe som er tatt opp mange ganger før. søkte litt først, men uten hell. Uansett så er vel dette slike skravletråder som folk liker :)

 

Here goes:

 

Hvilke biler satser man på viss man vil ha en "superbil" (dvs. 300+ hk, gode tider 0-100, 0-200 , 4WD / RWD) til under 250 000 ? jeg vet at superbil er en term man gjerne bruker på italienske millionbiler, men kom ikke på noe annet ord i farten som dekket like godt.

 

Helst kan jeg tenke meg en sportssedan / coupe. Selv om de sikkert er de gøyeste, har jeg aldri hatt den store begeistringen for små roadstere (typ Z4, rx7-8 etc. disse sprenger vel også budsjettet)

 

Bilen skal være godkjent og kunne kjøres på norske veier med hvite skilt; ivertfall så langt det lar seg gjøre. Dvs. en turbomotor kan være godkjent med moderat effekt, for så å øke ladetrykket. Bilen må derimot være godkjent med turbo.

 

Tenkte i utg. punktet at man må ha litt motorvolum, for ikke å få noe som ryker med en smell. Vet at Nissan 200SX er populære biler å trimme, ivertfall til ca. 300 hk, som er greit da dette er en liten og lett bil som handler godt. Vet derimot også at det er en bil med mye service-tid i garasjen viss du skal løse slike effekter fra de inneværende 1.8/2.0 liter.

 

Tenkte først på en bmw m3 / m5, evt. montere turbo / kompressor. Hvilke av disse oppsettene får man lettest godkjent, og hva blir "heftigest", for å bruke et banalt språk. M5 er en tyngre bil; gjør dette den mindre "gøyal", eller klarer v8'eren å kompansere ?

 

Har også tenkt audi quattro. A6 2.7 v6 med to turboer kunne være et godt valg ? evt. Audi S4 med samme motor.

 

Er det noen gamle amerikanske muskelbiler som kan brukest til et slikt formål? Kan ikke legge skjul på at jeg har sett alle fast and furious, og smelter like mye hver gang jeg ser disse bilene i sving. charger, camaro, chevelle, road-runner, gto.. Får man biler i en stand som er god nok til 250k ? Er ikke interessert i å betale 600 000 for å ha alt originalt med matchende serienummer; mest sannsynlig blir det å rive ut kose-sofaen å sette inn bøttestoler etc.

 

Med litt mere arbeid, er det noen småbiler (f.eks. 200SX) som lovlig kan riggest opp med RB26 - skyline motor? v8-er ?

 

En siste utvei kan være en budsjettversjon; rigge opp en volvo 940 med stor turbo etc. Vet du fint kan hente ut 300-400 hester her. 940 fordi det er den siste med bakhjulsdrift, og fordi 240 og 740 blir alt for harry !

 

Vet at dette har blitt en ganske åpen post, men det betyr bare at jeg vil ha en åpen diskusjon rundt det der ingen alternativ utelukkes. Kommer med mer senere :)

 

Liten disclaimer til slutt; Jeg er 20 år (ikke 18), og føler jeg har fått ut en del av den oppførselen folk vil til livs når de fyller tråden med vg-linker av dødsulykker. Jeg er ikke interessert i en sånn bil for å risikere mitt og andres liv ved å kjøre stubberally i 200 på norske gårdsveier. Jeg synes kraftig sportsbil er råkult (hvem gjør ikke?) og har tilgang til lukket område der bilen kommer til sin rett. Jeg vil derfor ha meg frabedt alle poster som omtaler min eventuelle modenhet/psyke ved å lage en sånn post, og alt ulovlig denne bilen kan brukest til viss potensialet slippes løs på offentlig vei!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21388899

uten skilter, så kan fort bli satans dyr.. MEN FOR EN BIL!

 

 

Finnes også noen mitsubishi lancer EVO, men da ofte uten skilter så blir fort penger her også..

 

Ellers også mitsubishi 3000 GT og Eclipse som et alternativ til Nissan 200SX

 

Opel har omega 3.0 V6 på 211HK, men den må slankes en del da den er over 1600KG og trimmes litt (50000kr+ men bilen fås fra rundt 80-100000kr)..

 

Subaru Impreza WRX?

Lenke til kommentar

vesleengen; du kan godt redigere tilbake det som stod der, for jeg sier ikke at jeg ikke liker rx-7/rx-8 :) er bare ikke interessert i denne sammenhengen. Litt av meningen med dette prosjektet er å sitte igjen med en sports-sedan etc. Noe som kan sees på som en "ulv i fåreklær".Ingen ting som er tøffere en "slitne" stasjonsvogner med montert barnesete, som har bmw 318-logo og innehar 600hk (m5 stv. m/kompressor).

 

Alle sinnssyke plastraketter.. kudos til de, men det er ikke det desse 250k skal gå til :p

 

 

Edit:

 

Alle forslag som går på "street-legal" driftebil mottas også med takk :)

Endret av blindheim1
Lenke til kommentar

Takker for respons :) Ja, en S2 hadde vært en ganske rå ulv i fåreklær, og er akkurat i de baner jeg tenker :) Noen som har peiling på hvordan det er å få turbo på en bmw M3 ? lar det seg godkjenne ?

 

alt lar seg vel godkjenne(nesten) hehe

men dette er mye jobb og styr for å få godkjent, med tanke på bremser, papierer, bygging av turbo osv..

vil si en M3 går mer enn bra nok fra før? hehe

Endret av ZeppeZ
Lenke til kommentar

Lotus Omega, etter min mening en superbil forkledd som en sur gammel Opel.

Ellers kan du jo få deg en skyline R32 GTR på hvite skilt (de få gangene de selges) for den summen.

 

Lancia Integrale måtte jo også være noe å se på. Ville heller kjøpt en sleeper enn en bil folk forventer at skal gå skikkelig godt, tenker da på alt av japse "sportsbiler".

Lenke til kommentar

Lotus Omega, etter min mening en superbil forkledd som en sur gammel Opel.

Ellers kan du jo få deg en skyline R32 GTR på hvite skilt (de få gangene de selges) for den summen.

 

Lancia Integrale måtte jo også være noe å se på. Ville heller kjøpt en sleeper enn en bil folk forventer at skal gå skikkelig godt, tenker da på alt av japse "sportsbiler".

 

Både lotus omega og r32 på hvite skilt faller nok langt utenfor 250 000. Lotus omega fordi det er en entusiastbil / samleobjekt, og skyline fordi den generelt ikke fåes på hvite skilt ? de få som har lykkes har vel lagt ut en 300 000 bare i avgifter ?

 

Ellers treffer du meg spot on; en sleeper er akkurat det jeg kunne tenke meg. Kjenner noen som har en bmw M3 med 400 hk, med 325-merke på ræva, og ribba for utvendige m-merker. mye kulere en å ha 320 med M-look

Endret av blindheim1
Lenke til kommentar

-86 mod toyota corolla :D *tickled my brains :D

 

OML: not at all :D han har fjerna m3 merka, og det ser enkelt og greitt ut som en 325. ingen som ser forskjell. Med grenrør hørest det egentlig ut som en 325 med effektanlegg også. er ikke før på litt turtall at du skiller klinten fra hveten. Mange tullinger som legger seg oppå sida, men svært få slipper forbi :)

 

 

Vet jeg lagde en annen tråd spesielt på det, men hva med gamle amerikanere ? Med fare for å høres ut som idiot, kan jeg påpeke at det fungerte i fast and the furious :p Vin Diesel med chargeren; 1000hk og et brøølende luftinntak ut av panseret *gåsehud* :D for ikke å snakke om når han steilet !! tidenes rosin xD

Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for en M5 E34 3.8 liter. 340hk ? Chippes lett om du vil drive med slikt.

 

De går til en rundt 270km/h, spreke som fy med kjent M komfort :)

 

En kompis av meg har en slik ( legges ut for salg snart ) og de går for i overkant av 150.000.

 

Jeg personlig driver å kikker på en Lotus Elise nå. Tror det kan være en perfekt bil for sommeren.

Endret av Goffi1983
Lenke til kommentar

Lotus Omega, etter min mening en superbil forkledd som en sur gammel Opel.

Ellers kan du jo få deg en skyline R32 GTR på hvite skilt (de få gangene de selges) for den summen.

 

Lancia Integrale måtte jo også være noe å se på. Ville heller kjøpt en sleeper enn en bil folk forventer at skal gå skikkelig godt, tenker da på alt av japse "sportsbiler".

 

Både lotus omega og r32 på hvite skilt faller nok langt utenfor 250 000. Lotus omega fordi det er en entusiastbil / samleobjekt, og skyline fordi den generelt ikke fåes på hvite skilt ? de få som har lykkes har vel lagt ut en 300 000 bare i avgifter ?

 

Ellers treffer du meg spot on; en sleeper er akkurat det jeg kunne tenke meg. Kjenner noen som har en bmw M3 med 400 hk, med 325-merke på ræva, og ribba for utvendige m-merker. mye kulere en å ha 320 med M-look

 

 

Nå ligger det akkurat nå en Lotus Omega ute til 265k på Autodb, og den ser meget pen ut. Så vil tro at du kan finne ett greit eksemplar til rundt 250 tusen. Når det gjelder skyline, en gammel R32 GTR er det ikke så mye avgifter på, godt bruksfradrag på så gamle biler. Derimot er det jo ikke mange av de med skilter, og enda færre av de selges så ofte.

 

Skal du ha en sleeper så strykes mange biler fra listen etter min meining. Du kan ikke kjøpe f.eks 200sx, Rx7 eller andre biler som folk forventer alt for mye av. Da ville jeg importert en Lotus eller Irmscher Omega også kjøpt en gammel norsk stasjonsvogn med lite rust. Flytte over alt av deler så har du en skikkelig sleeper!

 

 

Og med japse "sportsbiler" mener jeg ting slik som s2000, rx7/8, 200sx.. selv om jeg har hadd en 200sx selv i fem år, så ser jeg ikke på det som sportsbil. Kanskje spesielt siden jeg har hadd en i fem år, så ser jeg ikke på dette som sportsbil! Japanske sportsbiler er ting slik som Skyline, Supra, (til nød) nyere Evo. Etter å ha vært med i f.eks en GTR som kan kalle seg sportsbil strekker ikke de billigere japanske bilene riktig opp til det nivået :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...