Gå til innhold

htc nexus one vs htc disire


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig foretrekker jeg Nexus One fremfor Desire. Grunnen til dette er til dels fordi Nexus One er mer rettet mot utviklere enn Desire. Har lagt inn custom ROM og kjerne som gir meg ganske vesentlig mer funksjonalitet og batterievetid. Men jeg vil påstå at det fakum at Nexus One ikke kjører Sense er et ganske godt argument for Nexus. Dette vil si at det ikke er noe forsinkende ledd mellom Google's utvikling av Android og din telefons programvare. Når neste versjon av Android blir tilgjengelig vil Nexus One mest sannsynlig få den svært raskt.

 

Desire vil mest sannsynlig slite med det samme som feks HTC Hero. HTC Hero har vel enda ikke fått Android 2.1 (kommer i Mai?) og sitter fortsatt på 1.5. Utviklingen av Android går svært raskt og det er kjekt med telefon som kan holde følge.

 

Når alt dette er sagt er begge telefoner helt fantastiske og Desire er billigere og noe lettere å få tak i her i Norge. Men jeg står fortsatt fast ved at Nexus One var det beste valget for meg.

Lenke til kommentar

Det er vel verd å nevne at det er nokså usannsynlig at Desire ikke vil åpnes fullt opp av hackermiljøene etterhvert (root finnes allerede, men flashen er fremdeles låst), og når det skjer vil man i prinsippet ha de samme mulighetene på Desire som på N1.

 

Forskjellen blir da nesten kun fysisk utseende/layout. Personlig liker jeg mye bedre Desires fysiske knapper og optiske leser.

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på når de store aktørene som feks Telenor får inn Nexus?

 

Tja, spørs om de kommer til å gjøre det. Har ikke hørt noe om det foreløpig men det enkleste er nok å bestille fra Google og bruke Jetcarrier. Da får du den ganske billig også!

Ca. hvor mye snakker vi om?

Lenke til kommentar

De er ganske like, ja, men HTC Sense og Flash på Desire trekker opp. Har selv kjøpt meg Desire, og er førstegangsbruker av Android, men allerede nå går alt lekende lett. Anbefales virkelig.

er batteriet ok på den?har lest en plass at den måtte lades hver dag,er dette tilfelle

Lenke til kommentar

Nexus One om du har penger :) Du får vel "mer for pengene" dersom du kjøper Desire vil jeg tro. Men hva enn du gjør; ikke gå for iPhone! :)

nei har fått flere advarsler mot iphone,men sonyericsson x10 er fristende,men det blir nok htc

 

Du kan belage deg på å lade hver kveld, ja.. Alt avhenger fullstendig av bruksmønster dog

jeg bruker deb ikke så mye,bare noen smser å noen få samtaler

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd begge, og jeg har ikke fryktelig god teknisk innsikt på dette med mobiler. Men jeg, som du, har brukt SE i mange år, men etter kjøpet av min Desire, kan jeg love deg at jeg aldri aldri kommer til å se meg tilbake. Jeg elsker denne telefonen! :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd begge, og jeg har ikke fryktelig god teknisk innsikt på dette med mobiler. Men jeg, som du, har brukt SE i mange år, men etter kjøpet av min Desire, kan jeg love deg at jeg aldri aldri kommer til å se meg tilbake. Jeg elsker denne telefonen! :new_woot:

tror det blir eb desire men er litt bekymret for batterilevetiden men det er vel bare å slå av bluetooth.3g og wifi så må den vel holde en stund håper jeg

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd begge, og jeg har ikke fryktelig god teknisk innsikt på dette med mobiler. Men jeg, som du, har brukt SE i mange år, men etter kjøpet av min Desire, kan jeg love deg at jeg aldri aldri kommer til å se meg tilbake. Jeg elsker denne telefonen! :new_woot:

tror det blir eb desire men er litt bekymret for batterilevetiden men det er vel bare å slå av bluetooth.3g og wifi så må den vel holde en stund håper jeg

 

Dette bekymret også meg, når jeg leste om alle som klaget over batteritiden.

Men levetiden på batteriet blir bare bedre og bedre etter hver lading, og nå har jeg akkurat puttet den i laderen, etter nesten to døgn, med en haug med nedlastinger fra android market, en del musikkspilling, veldig mye synking med digre spillelister på spotify, og litt gaming.

Jeg sier ikke at jeg har brukt telefonen konstant, men jeg er foreløpig veldig fornøyd med hele telefonen, og det inkluderer også batteritiden. :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd begge, og jeg har ikke fryktelig god teknisk innsikt på dette med mobiler. Men jeg, som du, har brukt SE i mange år, men etter kjøpet av min Desire, kan jeg love deg at jeg aldri aldri kommer til å se meg tilbake. Jeg elsker denne telefonen! :new_woot:

tror det blir eb desire men er litt bekymret for batterilevetiden men det er vel bare å slå av bluetooth.3g og wifi så må den vel holde en stund håper jeg

 

Dette bekymret også meg, når jeg leste om alle som klaget over batteritiden.

Men levetiden på batteriet blir bare bedre og bedre etter hver lading, og nå har jeg akkurat puttet den i laderen, etter nesten to døgn, med en haug med nedlastinger fra android market, en del musikkspilling, veldig mye synking med digre spillelister på spotify, og litt gaming.

Jeg sier ikke at jeg har brukt telefonen konstant, men jeg er foreløpig veldig fornøyd med hele telefonen, og det inkluderer også batteritiden. :)

ok ja men da er valget klart,det blir desire,hørtes possitivt ut med batterilevetiden.Forresten er signal kvaliteten bra på den?kjøpte en se w995 der signalkvaliteten er helt bånn

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd begge, og jeg har ikke fryktelig god teknisk innsikt på dette med mobiler. Men jeg, som du, har brukt SE i mange år, men etter kjøpet av min Desire, kan jeg love deg at jeg aldri aldri kommer til å se meg tilbake. Jeg elsker denne telefonen! :new_woot:

tror det blir eb desire men er litt bekymret for batterilevetiden men det er vel bare å slå av bluetooth.3g og wifi så må den vel holde en stund håper jeg

 

Dette bekymret også meg, når jeg leste om alle som klaget over batteritiden.

Men levetiden på batteriet blir bare bedre og bedre etter hver lading, og nå har jeg akkurat puttet den i laderen, etter nesten to døgn, med en haug med nedlastinger fra android market, en del musikkspilling, veldig mye synking med digre spillelister på spotify, og litt gaming.

Jeg sier ikke at jeg har brukt telefonen konstant, men jeg er foreløpig veldig fornøyd med hele telefonen, og det inkluderer også batteritiden. :)

ok ja men da er valget klart,det blir desire,hørtes possitivt ut med batterilevetiden.Forresten er signal kvaliteten bra på den?kjøpte en se w995 der signalkvaliteten er helt bånn

 

Jeg har vært i byen, på bygda, og på fjellet siden jeg fikk den, og jeg hadde ikke noen problemer ihvertfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...