Gå til innhold

Objektiv for Islandtur - landskapsfoto med min Nikon D50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

har fått testet dette nå, ikke mye men nok til å bedømme at det er LYSÅR fra det andre zoom objektivet jeg har som fulgte kameraet.

 

Bare følelsen når man løfter på det, montert til sitt eget kamera, gjør det nesten verdt hele beløpet..

 

Vanvittig bra, gleder meg til å bruke det mer !

 

ANBEFALES !

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er ingen stor fotograf akkurat, men noen bilder ble det da.

Syns det nye objeketivet svarte MEGET godt til forventningene mine, og vel så det.

Kunne ønske meg litt mer " smell " i fargene, og litt mer kontrast, men det kan kanskje et passende filter ( tips ? ) ta seg av..

 

40658_1511830911347_1101620612_1521450_5869487_n.jpg

 

40326_1511831031350_1101620612_1521452_7852113_n.jpg

 

Uansett -vi trenger også mer brennvidde, og vil ha et tilsvarende kvalitet objektiv for f.eks 70-300mm eller så. det får vi ta egen tråd på

Lenke til kommentar

har fått testet dette nå, ikke mye men nok til å bedømme at det er LYSÅR fra det andre zoom objektivet jeg har som fulgte kameraet.

 

Bare følelsen når man løfter på det, montert til sitt eget kamera, gjør det nesten verdt hele beløpet..

 

Vanvittig bra, gleder meg til å bruke det mer !

 

ANBEFALES !

Flott at du la ut bilder og kommentar etter turen, skulle GJERNE også vært på Island...

Skal se om jeg kan ta en fototur til Skottland i hvert fall, har vært der før.

Kjøpte også 16-85 VR og 35 1.8 til ferien, ble også veldig fornøyd med zoomen! (Og den andre)

For når det blir for mørkt hjelper det ikke med VR, da må man ha lysstyrke.

Men fint zoomområde og glimrende kvalitet på zoomen på alle plan, oser kvalitet.

Supert reiseobjektiv!!

Tenker også en 70-300 VR som neste kjøp.

Testet også en Sigma 10-20 tidligere i sommer, den var også spennende, men 16-85 har et mye mer anvendelig område. Men til bybruk var Sigmaen konge, enig at den er mer nyttig der enn til landskap, det blir kun til "ekstreme" scener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...