Gå til innhold

Ønsker tilbakemelding på treningsprogram for økning av muskelvolum, Nybegynner


Anbefalte innlegg

Dag 1 – Bryst

Benkpress – 5 x 5

Pushups – 4 x 10

Skråbenk med manualer – 3 x 8

Flyes – 3 x 12

 

Dag 2 – Rygg

Markløft – 5 x 5

Sittende roing – 5 x 10

Chins – 4 x max. ELLER Nedtrekk - 3 x 10

Enarmsroing – 2 x 12

 

Dag 3 – Bein

Boksbøy – 5 x 5

Beinpress (en fot) – 3 x 8

Bulgarske utfall – 3 x 5

Leg curls – 3 x 12

 

Dag 4 – Armer og skuldre

Franskpress – 5 x 8

Biceps curls – 5 x 8

Pushdown med kabel – 4 x 12

Hammer curls – 4 x 12

Delt flyes/sidehev – 3 x 10

 

Litt om meg: 184 cm og veier 80 kg. Skal også sies at jeg er en nybegynner.

Målet er først og fremst å øke i muskelvolum, samt øke i vekt (opp til 90 kg i første omgang). Fettprosenten min ligger på 10-11%, men jeg vil ned til 7-8.

 

Setter pris på deres meninger om treningsprogrammet mht. til mine mål :)

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte ikke programet i det heletatt.

 

For det første, alt for mange isolasjonsøvelser. Du vil bli overtrent, du er nybegynner.

 

Og hvorfor i det heletatt en arm dag? Ikke noe vits i å pumpe 9 sett på biceps i håp om større biceps. Hadde du valgt de rette øvelsene på bryst dagen så hadde triceps og skuldre fått nok for den uken (milltær press, dips osv)

Lenke til kommentar

Det programmet han har nå vil gi han resultater, men ikke like gode som stronglifts 5x5

 

Ikke si det :p alle responderer forskjellig på trening :p

 

uansett så vil jeg anbefale, mandag: bryst/bi, onsdag: rygg/tri og fredag: skuldre/bein ;) alltid en slager :)

 

og hvorfor så forskjellig på antal reps og set? :p 5x5, 5x10, 3x8 osv :p

prøv å ligg fra alt mellom 7-8 og opp til 10-12 reps med tanke på volum ;)

og alt fra 1-3 set per øvelse :)

 

Prøv å bruk mest mulig baseøvelser: Benk, Mark, Knebøy, Dips, Chins ;)

Endret av ZeppeZ
Lenke til kommentar

Skal prøve ut dette programmet ut mai nå, da jeg synes stronglift sitt program så noe søppelaktig ut :D tror jeg skal begynne å logge på forumet nå, så følg med ^^ takker for alle svar!

 

Zeppez: Du ser at antall reps økter etter de første øvelsene (baseøvelsene)

Endret av Milfen
Lenke til kommentar

JEG ville gått for 3x8 eller 3x10 på så si alle øvelsene :p ikke mer enn 3 set hvertfall :p

men når det kommer til trening, så gjelder det å sjokke kroppen :p

prøv dette programet i 1-2mnd og se hva slags resultater du får ;) se hva du øker mye og lite i og forandre programmet utifra det :)

 

Lykke til videre med treningen hvertfall :)

Endret av ZeppeZ
Lenke til kommentar

Skal prøve ut dette programmet ut mai nå, da jeg synes stronglift sitt program så noe søppelaktig ut :D tror jeg skal begynne å logge på forumet nå, så følg med ^^ takker for alle svar!

 

Zeppez: Du ser at antall reps økter etter de første øvelsene (baseøvelsene)

 

Da har du lite peiling. Bare på grunn at det ikke har en egen armdag (dettre er det siste du trenger som nybegynner) og masse isolasjons øvelser så hadde du fått MYE bedre økning i både styrke og masse ved å følge et 5x5 program med progresjon.

 

Zeppez: Hva er det du mener med å sjokke kroppen? Hvis du tenker på å bytte øvelser fra uke til uke for å "sjokke" musklene, tar du feil. Eneste måten å få muskler er å "skade" musklene slik at de kan bygge seg opp igjen sterkere og større. Det er sant at alle er forskjellig og at reagerer forsjellig på trening og repsantall som du sier, men poenget her er at tung vekt, mye mat x over tid (progresjon) = muskler.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Trening er jo sjokk i seg selv. er en ganske unormal belastning.

det å kjøre det samme, dag ut og dag inn, samme øvelsene, like man set og reps osv tror jeg du vil stagnere ganske kjapt..

men å bytte øvelser fra uke til uke er litt drøyt ja :p

men DC(DogCrap) er et treningsprogram som går ut på nesten det :p der må man bytte ut øvelser man ikke får progressjon i..

Endret av ZeppeZ
Lenke til kommentar

Trening er jo sjokk i seg selv. er en ganske unormal belastning.

det å kjøre det samme, dag ut og dag inn, samme øvelsene, like man set og reps osv tror jeg du vil stagnere ganske kjapt..

men å bytte øvelser fra uke til uke er litt drøyt ja :p

men DC(DogCrap) er et treningsprogram som går ut på nesten det :p der må man bytte ut øvelser man ikke får progressjon i..

 

Man kjører ikke det samme. Hvorfor tror du 5x5 er 5x5? Man øker belastning og kun kjører 5 reps med 5 sett noe som fører til at man også kan øke belastning fra uke til uke og ikke stagnere.

 

*Litt vanskelig å forklare haha :p

Lenke til kommentar

jaja.. men sier at mye av trening har med å sjokke kroppen..

sier ikke at 5x5 er dårlig, aldri prøvd det selv, men føler alle her bare linker til 5x5 når folk spør om program osv, som om det er det eneste treningsprogrammet som fungerer :p hehe

 

Idiot.

Du er skikkelig trangsynt.

 

UANSETT ka tanker du får når eg seier det, eg rekner med du tenker at du har rett likevel, så skal du iallfall vite at mykje av det du har sagt i tråden er feil.

 

Noken av oss her inne har "skjønt det". Det betyr ikkje at vi kan alt, og at vi seier alt riktig når vi anbefaler ting. Men vi har skjønt ka styrketrening inneberer.

For en nybegynner er alt strongfifts.com står for, perfekt.

 

Lineær progresjon, fokusere på baseøvelser, ikkje bytte øvelser kver veke, ligge i energioverskudd og få i seg nok protein = sterk, stor, muskler whatever.

 

 

Trådstarter, for din egen del. Ikkje sjå på stronglifts.com som søppel.

Vil du ha resultat, så følg det den sida står for. Det er så enkelt som det, du kan berre argumentere mot viss du vil... ;)

Lenke til kommentar

jaja.. men sier at mye av trening har med å sjokke kroppen..

sier ikke at 5x5 er dårlig, aldri prøvd det selv, men føler alle her bare linker til 5x5 når folk spør om program osv, som om det er det eneste treningsprogrammet som fungerer :p hehe

 

Idiot.

Du er skikkelig trangsynt.

 

UANSETT ka tanker du får når eg seier det, eg rekner med du tenker at du har rett likevel, så skal du iallfall vite at mykje av det du har sagt i tråden er feil.

 

Noken av oss her inne har "skjønt det". Det betyr ikkje at vi kan alt, og at vi seier alt riktig når vi anbefaler ting. Men vi har skjønt ka styrketrening inneberer.

For en nybegynner er alt strongfifts.com står for, perfekt.

 

Lineær progresjon, fokusere på baseøvelser, ikkje bytte øvelser kver veke, ligge i energioverskudd og få i seg nok protein = sterk, stor, muskler whatever.

 

 

Trådstarter, for din egen del. Ikkje sjå på stronglifts.com som søppel.

Vil du ha resultat, så følg det den sida står for. Det er så enkelt som det, du kan berre argumentere mot viss du vil... ;)

 

sier ikke at 5x5 er dårlig, aldri prøvd det selv, men føler alle her bare linker til 5x5 når folk spør om program osv, som om det er det eneste treningsprogrammet som fungerer :p hehe

 

skjønner ikke helt hva jeg har sagt som er feil?

sier ikke jeg kan alt jeg heller, så derfor hadde det vært greit om du kunne si hva som er feil og hvorfor jeg er idiot og trangsynt?

Lenke til kommentar

Trening handler ikkje om å sjokke kroppen. Det er rett og slett feil.

Pijus har fasiten der, bryte musklene ned for kver gang, så bygger den seg større til neste trening. Og då må du fortsette å bryte ned, men no som musklene er større trenger du større belastning.

 

Stronglifts-programmet og artiklene som står på sida, er ganske perfekt, spesielt for en nybegynner.

 

Enn vil stagnere etter ei viss tid sjølsagt, men det står der ka du skal gjere når det skjer. Enn skal då ikkje bytte øvelser, som du trur.

 

 

Men forøvrig ser eg no at du har anbefalt baseøvelser, så du er ikkje den verste der ute ;)

Lenke til kommentar

Trening handler ikkje om å sjokke kroppen. Det er rett og slett feil.

Pijus har fasiten der, bryte musklene ned for kver gang, så bygger den seg større til neste trening. Og då må du fortsette å bryte ned, men no som musklene er større trenger du større belastning.

 

Stronglifts-programmet og artiklene som står på sida, er ganske perfekt, spesielt for en nybegynner.

 

Enn vil stagnere etter ei viss tid sjølsagt, men det står der ka du skal gjere når det skjer. Enn skal då ikkje bytte øvelser, som du trur.

 

 

Men forøvrig ser eg no at du har anbefalt baseøvelser, så du er ikkje den verste der ute ;)

 

Å trene med noe annet en kroppsvekt er en måte å sjokke kroppen på..

men som Pijus sier, så handler det om å bryte ned musklene slik at den kan bygges opp igjen og da større og sterkere.

 

har ikke lest stronglifts-programmet, men skal ta en titt på det ;)

 

man vil alltid stagnere en eller annen gang.

sier ikke at man skal bytte øvelse når man stagnerer, det er bare det DC-programmet går ut på..

beste er vel å ta en ukes fri fra trening..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...