Gå til innhold

Ønsker tilbakemelding på treningsprogram for økning av muskelvolum, Nybegynner


Anbefalte innlegg

Dag 1 – Bryst

Benkpress – 5 x 5

Pushups – 4 x 10

Skråbenk med manualer – 3 x 8

Flyes – 3 x 12

 

Dag 2 – Rygg

Markløft – 5 x 5

Sittende roing – 5 x 10

Chins – 4 x max. ELLER Nedtrekk - 3 x 10

Enarmsroing – 2 x 12

 

Dag 3 – Bein

Boksbøy – 5 x 5

Beinpress (en fot) – 3 x 8

Bulgarske utfall – 3 x 5

Leg curls – 3 x 12

 

Dag 4 – Armer og skuldre

Franskpress – 5 x 8

Biceps curls – 5 x 8

Pushdown med kabel – 4 x 12

Hammer curls – 4 x 12

Delt flyes/sidehev – 3 x 10

 

Litt om meg: 184 cm og veier 80 kg. Skal også sies at jeg er en nybegynner.

Målet er først og fremst å øke i muskelvolum, samt øke i vekt (opp til 90 kg i første omgang). Fettprosenten min ligger på 10-11%, men jeg vil ned til 7-8.

 

Setter pris på deres meninger om treningsprogrammet mht. til mine mål :)

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte ikke programet i det heletatt.

 

For det første, alt for mange isolasjonsøvelser. Du vil bli overtrent, du er nybegynner.

 

Og hvorfor i det heletatt en arm dag? Ikke noe vits i å pumpe 9 sett på biceps i håp om større biceps. Hadde du valgt de rette øvelsene på bryst dagen så hadde triceps og skuldre fått nok for den uken (milltær press, dips osv)

Lenke til kommentar

Det programmet han har nå vil gi han resultater, men ikke like gode som stronglifts 5x5

 

Ikke si det :p alle responderer forskjellig på trening :p

 

uansett så vil jeg anbefale, mandag: bryst/bi, onsdag: rygg/tri og fredag: skuldre/bein ;) alltid en slager :)

 

og hvorfor så forskjellig på antal reps og set? :p 5x5, 5x10, 3x8 osv :p

prøv å ligg fra alt mellom 7-8 og opp til 10-12 reps med tanke på volum ;)

og alt fra 1-3 set per øvelse :)

 

Prøv å bruk mest mulig baseøvelser: Benk, Mark, Knebøy, Dips, Chins ;)

Endret av ZeppeZ
Lenke til kommentar