Gå til innhold

Idiotisk av meg å svare "ja" på narkotikaspørsmålet?


Olum

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er lurt å være dønn ærlig her. Det er ikke sånn at de kan finne ut at du har røykt hasj for 2 år siden, men det kan være en dust på kompaniet ditt som får nøst i dette og klager eller kommer med en "jamen han der røykte jo hasj for litt siden, og han ble jo sikkerhetsklarert!" Og da sitter du litt i det.

 

Har ingenting av betydning at du har prøvd hasj for 2 år siden uansett. Dersom det er alvorligere greier og det står i papirene dine, så burde man iallefall si fra. Du stiller bedre om du sier dette og det står i papirene dine enn at du sier nei på spørsmålet også finner de ut av det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En fast bruker blir luket ut veeeldig fort. Enten det er på sesjon eller under tjenesten så er det ikke vanskelig å fastslå hvem som er en fast bruker, og da bærer det på hau og ræv ut. Husk at befale kan ikke kaste deg uten bevis på dette, men å "plutselig" bli tjenesteudyktig uten grunn skjer meget fort om de får mistanken, og det med rette

Lenke til kommentar

Avhengig av hvor lenge siden du gjorde dette, men generelt hadde jeg holdt kjeft. Har sett eksempler på at personer som har nevnt på egenerklæringsskjema at de engang prøvde hasj i Amsterdam ikke har fått klarering. Enten har de ikke fått, eller så har saksbehandlingen tatt så lang tid at uttaket til gøy tjeneste forlengst er ferdig.

 

Dette sannhetshysteriet bør tas med en bøtte salt av og til. Hvis du ikke er dømt for noe og det ikke kan spores verken i kroppen eller i håret, så hold kjeft. Her sikter jeg selvsagt til de som har prøvd en gang. Stonere klarer forsvaret seg meget fint uten.

 

Selv var jeg dømt for en litt annen type handling, og ble fortalt av sesjonsoffiser at jeg ikke hadde en snøballs sjanse i helvete for å få klarering til den tjenesten jeg ville ha. Men plutselig fikk jeg det likevel, har enda ikke skjønt hvorfor :whistle:

Lenke til kommentar

Hvis de tok urinprøve uten å teste for narkotika, hva var det de tok prøven for da?

 

Og jeg ser ikke at jeg ikke både kan gå inn i Forsvaret og røyke cannabis? Så lenge jeg stumper jointen et stykke før jeg skal inn i tjeneste har det jo ingen verdens ting å si.

Lenke til kommentar

Det handler om holdninger. Du har en forkastelig en, og derfor håper jeg og flere andre at du aldri slipper til noe som helst i forsvaret. Eller. Egentlig håper jeg du blir kalt inn, men ikke får sikkerhetsklarering og dermed må gjennomføre, men med drittjobb.

 

En ting er å ha vært ung og dum og prøvd hasj en gang eller to. Noe helt annet er å røyke regelmessig over en lengre tidsperiode, og mene at dette er helt greit så lenge man slutter før man skal inn.

 

Ellers: Jeg er åpen for legalisering av Cannabis, men så lenge det ikke ER legalisert, så har man med å holde seg unna.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er heg villig til å stumpe jointen for Forsvaret. Rusmidler og det å f.eks. håndtere våpen har ingenting med hverandre å gjøre.

 

Herr Brun, hvorfor har jeg en forkastelig holdning? Fordi jeg har andre hobbyer og interesser enn deg, er jeg ikke egnet til å forsvare landet mitt? Jeg er sikker på at jeg kan tjenestegjøre minst like bra som deg. Hvorfor skulle jeg ikke kunne det? Synes mer det er holdningene dine som er forkastelige. Du ser rett og slett ned på folk med andre interesser enn deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er heg villig til å stumpe jointen for Forsvaret. Rusmidler og det å f.eks. håndtere våpen har ingenting med hverandre å gjøre.

 

Herr Brun, hvorfor har jeg en forkastelig holdning? Fordi jeg har andre hobbyer og interesser enn deg, er jeg ikke egnet til å forsvare landet mitt? Jeg er sikker på at jeg kan tjenestegjøre minst like bra som deg. Hvorfor skulle jeg ikke kunne det? Synes mer det er holdningene dine som er forkastelige. Du ser rett og slett ned på folk med andre interesser enn deg selv.

 

 

Når ble regelmessig røyking av den harde sorten en hobby??

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er heg villig til å stumpe jointen for Forsvaret. Rusmidler og det å f.eks. håndtere våpen har ingenting med hverandre å gjøre.

 

Herr Brun, hvorfor har jeg en forkastelig holdning? Fordi jeg har andre hobbyer og interesser enn deg, er jeg ikke egnet til å forsvare landet mitt? Jeg er sikker på at jeg kan tjenestegjøre minst like bra som deg. Hvorfor skulle jeg ikke kunne det? Synes mer det er holdningene dine som er forkastelige. Du ser rett og slett ned på folk med andre interesser enn deg selv.

Er du analfabet i tillegg til å drite i loven? Jeg synes holdningen din ovenfor loven er idiotisk. Hadde cannabis vært lovlig (hvilket jeg er åpen for at det kanskje bør være), så hadde jeg ikke hatt noe imot at du røyker nå, men cannabis er ikke lovlig. Derfor har du en forkastelig holdning, som gjør at jeg mener at du ikke har noe å gjøre i forsvaret. Du fortjener rett og slett ikke tjenestegjøre, i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...