Gå til innhold

2. Bataljon - Januar 2011


Riot™

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg hadde innrykk i januar fikk vi "velge" litt hvor vi skulle hen. Det sitter en representant fra hvert kompani (Kapteinen) der som selvsagt vil rekruttere til sitt kompani, så det kommer litt an på hvem du får snakke med. Jeg ble forsøkt rekruttert til Kp. B, men hadde større drømmer om KavEsk som jeg fortalte og fikk tilslutt overtalt han til å gi meg den røde KavEsk stripa. Er du sikker på hvor du vil tror jeg du kommer dit, men om du er usikker så plasserer de deg der du trengs, eller der de føler du passer best.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Du vet, post nr. 51 var ikke svar til deg, men til han som spurte om det var mulig å gjøre verneplikten sin der.

 

Uansett. Det viktigste er at du viser gode holdninger og er flink til det du gjør. Hvis du vil ut som fotsoldat er kpC eller kavesk mest relevant, men det trengs folk i støttefunksjoner ute også, og hvis du har spisskompetanse som trengs i utlandet er det mye mer sannsynlig at du kommer deg ut ved å søke på ledige stillinger, TMBN står for det meste av geværgubbs i utlandet, og de tar over mer og mer av det.

Hvis du vil ut, og er flink, så kommer du deg ut, enten ved å verve deg i HRF-miljøet eller søke på utlyste stillinger ved int. ops-runden hvert halvår. Hvilket kompani du havner i er ikke så viktig, det er bra stillinger i alle kompaniene.

Lenke til kommentar

KavEsk er et flott stivalg for å finne veien til å bli mann. Her blir det nok litt hating, men til gjengjeld så får du en en aktiv tjeneste som mange andre kompanier sikler på. Vil anbefale deg å presisere at du vil inn i patruljetroppen (tropp 2), da det er hakket mer seriøst der, de er oppsatt på 6-hjuling (forutsetter at du har førerkort klasse B selvsagt)), og du kan få muligheten til å få fiklet litt med 12.7 MØR (Barret M82) og HK417.

 

Forøvrig: Drit i å trene alt for mye på 3000 meter, det har ingen hensikt (med mindre du bruker langt over 15 min). Kjøp deg en jævlig sekk, fyll den med skrot, smør deg litt mat, og gå et par dager. Dette vil du tjene mer på enn det å løpe 3000 meter, siden det er nettopp det KavEsk (eller den generelle infanterist) trenger å være god på; nemlig det å gå med sekk.

 

Sist men ikke minst, det ultimate tipset når Carma virker tomt for brukandes tøs;

Led deg ikke inn i fristelse; det ender som oftest med et ublidt møte med Carma-Kari.

 

Paramus Viam ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...