Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ubeskyttet Sex og kjønnsykdomer


jeanettehey

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt sex 5 ganger med en mann som bare hadde sex med meg for så å si hadet. Jeg var svak, det er var derfor. Men nå tenker jeg på kjønnsykdommer, symptomer og alt. Det har kommet frem at fyren er en mann som roter rundt.

 

Er sjansen da stor for å få en sykdom for meg, siden jeg har vært borti han?

 

Noen tips om når jeg kan sjekke meg for sykdommer : hiv, gonore, hepatitt og alt det der - skal det gå ett visst antall måneder? Og kan jeg slippe helskinnet fra dette uten sykdom tro? Er lei meg for å ha rotet med en rotekopp, og risikert hele helsen min for en slik type, som ikke er verdt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...Og du kommer til å gjøre det igjen ;)

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg derfor driti i å skjekke meg...

 

Dog skal jeg være hyggelig og hjelpe deg siden du spør så pent! Ca. 100 mennesker blir smittet av gonore per år i Norge, så det er meget usannsynlig. Hiv er så og si en umulighet, ved mindre personen har blitt importert fra et mindre velstående afrikansk land.

 

Klamydia er ganske vanlig, så jeg vil råde deg til å ta en sjekk hos helsesøster(noe som forøvrig er gratis).

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar

I følge det jeg har hørt fra bekjente med legeerfaring/lignende, er chlamydia den sykdommen som lettest smitter ved ubeskyttet samleie. Andre sykdommer er ikke like lette å pådra seg, men sjansen er likevel tilstede. I tillegg vil i de fleste tilfeller andre kjønssykdommer enn chlamydia gi ganske klare symptomer.

 

Du kan lett testes ved nærmeste helsestasjon for ungdommer, gratis, og en eventuell behandling er gratis for chlamydia. Opp mot 90% av kvinner merker heller ingen symptomer, og i værste tilfelle kan infeksjonen føre til sterilitet.

 

Andre sykdommer krever en mer omfattende undersøkelse, og jeg er usikker på om det kreves egenandel ved konsultasjon og/eller behandling.

 

Til syvende og sist er nok det beste å komme seg avgårde for å teste seg, i alle fall for chlamydia.

Endret av Zetheus
Lenke til kommentar

Har aldri kjent noe i hvertfall, er i topp fysisk form. Så det går nok greit. Skal forresten på date i dag:)

 

Vet ikke om du snakker seriøst, men om du gjør det: Du kan faktisk ha kjønnssykdommer uten og merke det selv. Det betyr at du kan gå rundt og smitte de du har sex med uten og vite det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...