Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan forbedre tynn og kraftløs stemme?


MillaMagia

Anbefalte innlegg

Er det noe jeg sliter med, så er det riktig bruk av stemmen. Den er ganske tynn og kraftløs, og det skal ikke mye bakgrunnsstøy til før jeg blir nødt til å skrike, som igjen gjør at jeg blir fort sliten. Har lagt merke til at folk noen ganger "glemmer" at jeg prater, og at de selv begynner å prate om noe helt annet før jeg har fått sagt mitt.

 

Har veldig lyst til å trene opp stemmen til å bli myk og bære mer, så jeg lurte på om det er noen her som veit hvordan man kan gjøre det? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anabole steroider. Normalt så tror jeg ikke du kan gjøre så veldig mye med mindre du øver på å snakke høyere med litt mer autoritet. Det må sikkert bli en vanesak. Vil du påstå at det er en fysisk begrensing du har eller en mental grense for å snakke høyt? Jeg vet du sier du er nødt å "skrike" men kanskje det du definerer som skriking er et mer normalt stemmeleie.

Lenke til kommentar
Gjest Kaching

Haha jeg har akkurat samme problemet som deg :p

Har veldig mørk samtidig myk stemme slik jeg må heve den litt...

Med meg så bruker jeg å "gjøre om" stemmen min litt slik d blir lettere å tyde stemmen min,

noe som er litt irriterende iblant når man må anstrenge seg for å bli hørt..

Noen løsning fra meg kan jeg ikke gi deg dessverre.. har jo d samme problemet selv :p

Lenke til kommentar

Haha jeg har akkurat samme problemet som deg :p

Har veldig mørk samtidig myk stemme slik jeg må heve den litt...

Med meg så bruker jeg å "gjøre om" stemmen min litt slik d blir lettere å tyde stemmen min,

noe som er litt irriterende iblant når man må anstrenge seg for å bli hørt..

Noen løsning fra meg kan jeg ikke gi deg dessverre.. har jo d samme problemet selv :p

 

Hehe, bra jeg ikke er den eneste! Men for å være ærlig ville jeg heller hatt en myk stemme som deg; det er jo tross alt mye mer behagelig å høre på i normale person-til-person-situasjoner :)

Lenke til kommentar
Gjest kaching

Hmm ja det kan stemme det med at mentalt grense.. Når du nevner alkohol så merka jeg at det var lettere andre å høre meg :p men d hjelper ikke med alkohol når man skal på jobb heller da xD

Lenke til kommentar

Sangtimer kan vel hjelpe? Det hjelper jo alle å få sterkere bærende stemme, selv de som ikke er noe flinke til å synge fra før.

 

Av en eller annen grunn så har jeg ikke problemer når det gjelder synging, har til og med fått høre at jeg synger ganske fint. Veldig merkelig i grunn, burde kanskje vært omvendt!

Lenke til kommentar

Hmm ja det kan stemme det med at mentalt grense.. Når du nevner alkohol så merka jeg at det var lettere andre å høre meg :p men d hjelper ikke med alkohol når man skal på jobb heller da xD

 

Hehe, jeg er med deg på den ;) Jobbsituasjon er jo et perfekt eksempel; jeg er som regel kassadame, og har vansker med å få kunder til å høre meg med den bakgrunnsstøyen som er i butikken..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...