Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kull brukes jo ikke til noe annet enn ovner og fakler, og man ender jo opp med altfor mye om man miner det man ser.

Ville forresten ALDRI brukt tre i ovnen.

Skrevet

Hvilke servere pleier dere å spille på? Har ikke vært online på en stund, men tenkte å prøve meg på litt mining igjen

Hardwork er blitt veldig bra synes jeg. Er der jeg spiller for tida.

Skrevet (endret)

Noen her som spiller på minecraft original servere? Altså freebuild i browseren. Hadde vert fun om diskusjon hadde startet en server hvor vi lar kreativiteten ta overhånd (uten griefere)

Edit: Den serveren jeg spilte på i går (som funka fjell) er vist nede nå :/

Edit 2: Denna svenske karen har tjent ufattelige kroner ved at folk piratkopierer spillet hans. De fleste som laster det ned, ender opp med å kjøpe det. Noe jeg gjorde. Om jeg ikke kjøpte det nå så ville det bli dobbelt så dyrt når Alpha er ferdig.

Men jeg får fremdeles alt som blir utgitt i fremtiden, siden jeg betalte nå.

Endret av AnonymousSuit
Skrevet

Noen her som spiller på minecraft original servere? Altså freebuild i browseren. Hadde vert fun om diskusjon hadde startet en server hvor vi lar kreativiteten ta overhånd (uten griefere)

Edit: Den serveren jeg spilte på i går (som funka fjell) er vist nede nå :/

Edit 2: Denna svenske karen har tjent ufattelige kroner ved at folk piratkopierer spillet hans. De fleste som laster det ned, ender opp med å kjøpe det. Noe jeg gjorde. Om jeg ikke kjøpte det nå så ville det bli dobbelt så dyrt når Alpha er ferdig.

Men jeg får fremdeles alt som blir utgitt i fremtiden, siden jeg betalte nå.

Rundt esten 1/3 av de som har lastet ned spillet har betalt for det.

Skrevet

Nå har jeg spillt i sikkert 50timer ++, å jeg har enda ikke kommet over Leire/Clay på to brett...

FRYKTELIG mye sand, ingen leire...

Har serverne vært mye ned de siste dagene.? (Alfa)

Skrevet

Nå har jeg spillt i sikkert 50timer ++, å jeg har enda ikke kommet over Leire/Clay på to brett...

FRYKTELIG mye sand, ingen leire...

Har serverne vært mye ned de siste dagene.? (Alfa)

Clay er ett av det mest sjeldne resursene i spillet sammen med obsidain. Du kan bruke cartograph ved å fylle det ut slik:

Først en render slik:

post-115034-1287335788,5893_thumb.jpg

Så en render slik:

post-115034-1287335716,8621_thumb.jpg

Etter det så bruker du ett program som kan takle layers (Photoshop, Gimp, paintshop, paint.net ++)

• Liker 1
Skrevet (endret)

tida flyr i Minecraft :S

pyramiden er ikke helt ferdig da jeg fortsatt holder på med den.

O.R.E stasjonen er mining stasjonen min med boatelevator.

post-78297-1287337456,1578_thumb.jpg

post-78297-1287337465,3763_thumb.jpg

Endret av Reached
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Vet ikke om noen er interessert. Fiklet litt rundt i matlab for å tegne forskjellige ting "minecraft style". Må dessverre innrømme at det er ganske tregt, tar et par sekunder å endre kameravinkel.

post-156462-1287340004,8794_thumb.png

post-156462-1287340019,0497_thumb.png

Endret av Frexxia
Skrevet

Prøver å finne 0,0 chunken her men jeg sliter. Har lastet ned NBT Forge og mcmap men hva gjør jeg nå? Bruker jeg kordinatene 0,0 - 15,15 får jeg dette bildet:post-61728-1287348929,2226_thumb.png

Oppsettet jeg brukte i mcmap er post-61728-1287349054,3319_thumb.jpg

Jeg skal bygge mobtrap tower her men jeg klarer som sagt ikke finne 0 chunken. Noen forslag?

Skrevet (endret)

Serverne i Alpha Version lagga noe sykt, så jeg tenkte å chille'n i Classic mode. Starta å mekke flagg, så kom det ufattelig mange å prata om de. Folk begynte å gjette hvilket flagg det var osv. Så var det noen som starta å mekke flagg også.

De med firkant runt er det jeg som har mekka.

Edit: Det ble mye flere flagg der etter hvert.

Legger ut det bildet så snart jeg kommer inn

på servern igjen.

populrt.jpg

Endret av AnonymousSuit
Skrevet

Prøver å finne 0,0 chunken her men jeg sliter. Har lastet ned NBT Forge og mcmap men hva gjør jeg nå? Bruker jeg kordinatene 0,0 - 15,15 får jeg dette bildet:

Oppsettet jeg brukte i mcmap er feil

Jeg skal bygge mobtrap tower her men jeg klarer som sagt ikke finne 0 chunken. Noen forslag?

Hvis du skal finne chunk (0,0) må du skrive fra (0,0) til (0,0). Koordinatene er i chunks, ikke blokker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...