Gå til innhold

Ny stasjonær data


Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på om jeg skal oppgradere gamle datan eller bare kjøpe ny. Det er noen år siden jeg har styrt med data, så jeg aner ikke hva som er brukendes nå. Jeg ville hatt en som ikke kosta skjorta, men likevel noe som er ok til litt spilling (source-spill for det meste). Det blir vel mest internett og slikt dill den blir brukt til.

 

Aller helst vil jeg ha ferdigbygd PC, med tanke på garanti og ikke minst at jeg har bedre ting å ta meg til enn å bygge data ;) Men for all del, klarer jo å sette sammen en data, så om det er beste løsning bare kom med forslag.

 

Men specs på gamle datan:

MSI K9AGM2 hovedkort

512mb RAM

AMD Athlon 3200+ 2.0 GHz

2x havarerte harddisker, planta godt nede i søppeldunken

DVD-brenner

Har kun det innebygde skjermkortet

Strømforsyninga er på 350W

 

Så er det om dette er noe å spare på.

Bare spør om dere trenger mer info ;) Har igrunnen ikke noe budsjett. Får bare se hvor mye jeg gidder å bruke. Kom med forslag ;)

Endret av Heimert-kongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Lurer på om jeg skal oppgradere gamle datan eller bare kjøpe ny. Det er noen år siden jeg har styrt med data, så jeg aner ikke hva som er brukendes nå. Jeg ville hatt en som ikke kosta skjorta, men likevel noe som er ok til litt spilling (source-spill for det meste). Det blir vel mest internett og slikt dill den blir brukt til.

 

Aller helst vil jeg ha ferdigbygd PC, med tanke på garanti og ikke minst at jeg har bedre ting å ta meg til enn å bygge data ;) Men for all del, klarer jo å sette sammen en data, så om det er beste løsning bare kom med forslag.

 

Men specs på gamle datan:

MSI K9AGM2 hovedkort

512mb RAM

AMD Athlon 3200+ 2.0 GHz

2x havarerte harddisker, planta godt nede i søppeldunken

DVD-brenner

Har kun det innebygde skjermkortet

Strømforsyninga er på 350W

 

Så er det om dette er noe å spare på.

Bare spør om dere trenger mer info ;) Har igrunnen ikke noe budsjett. Får bare se hvor mye jeg gidder å bruke. Kom med forslag ;)

 

Får vell poste hva jeg synes:P

 

Jeg synes personligt, hvis du skal game skikkeligt får du deg en skikkelig pc, men en "vanlig" pc som HP til 6000kr på en butikk med noen OK speccs holder langt til spill, bedre grafs øker ikke skills:P tvert i mot, mindre dill dall gjør spillet på FPS til å fungere bedre.

 

HP har noen gode pcer til en OK pris å det koster ikke så alt for mye om du 2år sennere ønsker en ny pc til så si lik pris med 100% upgrade.

 

Finner HP som en helt OK leverandør, lett på service, god maskin, stabil å ser fin ut i stua samme med en lik skjerm:D

 

mvh

Trez:D

Lenke til kommentar

Hvis den skal brukes mest til surfing osv så vil jeg sterkt anbefale en ssd til operativsystem osv. Maskinen oppleves som om den er 10 ganger raskere.

 

Edit: Hvis du setter sammen et oppsett på Netshop så kan de bygge dne for dge for 370kr.

 

Uansett hva du velger av skjemrkort, prosessor osv så sleng på en ssd fra Intel. Den rimeligste er på 40gb og koster under 1000 lappen.

Endret av magb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...