Gå til innhold

Søk på filer i Windows 7


Anbefalte innlegg

Hvorfor i pokker funker det ikke ?

 

Jeg har faktisk tatt en sjekk her nå, og åpnet ti forskjellige mapper rundt om, sjekket filnavnet fysisk, og kopiert det inn i søkefeltet. 0 jævla treff ?

Det er da ikke mulig ????

 

Har utrolig mye filer på denne maskinen, og er avhengig av at denne tjenesten funker 110%, hva gjør jeg ?

 

wtfox.th.jpg

 

Eksempel...

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Indeksering er ikke nødvendig for at søking skal fungere. Har selv skrudd av alt som heter indeksering og søkinga fungerer 100%. Det som kan ha noe å si er om du har valgt å søk gjennom alle typer filer, mapper, skjulte mapper og systemmapper etc.

Ok, hvor velger jeg det, og hvorfor er det ikke default ? Har jo ikke noe valg slik det er nå annet enn å søke. Ikke noe faner å velge, eller høyreklikking her eller der ?

Lenke til kommentar

Hvis du bruker søking mye er det kanskje ikke interessant, men i min erfaring er Windows 7 sin søkefunksjon nesten så ubrukelig en søkefunksjon kan være. Selv bruker jeg et program som heter Everything. Prøvde en kjapp sammenligning mellom W7 sin søkefunksjon og Everything her nå, hvor begge har ferdigbygde indexer. Et søk etter en .dll fil i program files-mappa tok med Everything ingen tid (dvs. umålbart, kanskje 0.1 sekunder), mens W7 bruker 30 sek med 100% CPU-bruk på en kjerne for å finne akkurat samme fila.

 

Dette er en generell trend med W7 search. Selv om stedet filene ligger er i indeksen, og jeg kun søker etter filnavn (slik at den kan droppe innhold) vha. f.eks. name:minfil så er det helt latterlig treigt, mens jeg enda har tilgode å måtte vente på Everything.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...