Gå til innhold

PC-vifta bråker fælt


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vifta på min bærbare datamaskin bråker har bråket no innmari den siste tiden. Bare jeg går på internet bråker den. Jeg prøver å holde hånden foran vifta og det kommer lite luft ut, selv om vifta jobber hard.

 

Noen forslag om hva jeg kan gjøre for å slippe alt bråket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hei

 

Vifta på min bærbare datamaskin bråker har bråket no innmari den siste tiden. Bare jeg går på internet bråker den. Jeg prøver å holde hånden foran vifta og det kommer lite luft ut, selv om vifta jobber hard.

 

Noen forslag om hva jeg kan gjøre for å slippe alt bråket?

 

 

Etter denne forklaringen tror jeg "bråket" er fordi pcen hyperventilerer fordi filtrene rundt viften er fulle av støv, at det kom etter Win7 kan bare vere en tilfeldighet. Grunnen til jeg tror støv er grunnen er at du forklarer at den "bråker" altså vifta kjører for full pinne og så kommer lite "vind" ut når du holder forran er typiske tegn på fulle filtere.

 

Pcen må opnes og renses om jeg har rett i min teori

Lenke til kommentar

Kan være støv ja.

 

Men kan jo også sjekke strøminstillingene på maskinen.

 

Klikk start>kontrollpanel>system og sikkerhet>strømalternativer.

 

Prøv å sett på strømsparer og se om den blir stillere da, om den står på strømsparer så må du prøve å blåse ren vifta, til det pleier jeg å bruke kompressor.

Lenke til kommentar

Å sette laptopen på strømsparing er ikke en metode for å eliminere muligheten for oppsamling av støv i laptopen. Det eneste du oppnår er at laptopen klokker seg ned pga strømsparingen og temperaturene blir lavere og på den måten forhåpentligvis oppnår såpass lave temperaturer at vifta ikke starter for fullt. Den dagen han trenger high performance, til spill eller annet krevende, vil han muligens få enda større problemer da laptopen har fått samlet opp enda mer støv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...