Gå til innhold

Monsterpc til 30 lapper


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Endelig skal jeg kjøpe ny pc! Maskinen skal primært brukes til gaming og helst overklokkes en hel del. Etter å ha lest meg opp og ned på hardware-tester på nettet er det vel liten tvil om at det er intel sin LGA1366-platform som gjelder. Alt skal kjøpes nytt og taket er satt til 30 000kr.

 

Her er et foreløpig forslag:

 

- CPU: Intel Core i7 920

- Hovedkort: Asus P6T Deluxe V2

- RAM: OCZ DDR3 PC3-12800 Platinum 6 GB

- Skjermkort: 2 stk PowerColor Radeon HD 5970 2GB LCS i cross-fire

- Harddisk: 1 stk Intel X25-M 80GB og 1 stk WD Caviar Green 2TB

- Skjerm: <fortsatt åpent>

- Kabinett: Lian Li PC-B25FB

- Kjøling: Mist LL vannkjølingssett

- IO: LiteOn DVD brenner, Logitech MX620 mus og Logitech K340 tastatur

- PSU: Chieftec Super Series 1200W

 

Jeg har følgende spørsmål til dette oppsettet:

 

- Hvilken skjerm burde jeg velge? (skal være > 26", 1920x1200, < 5ms respons, gode farger)

- Holder PSU'en til dette, mhp at belastning skal ligge på < 70% av maks?

- Er pumpa i vannkjølingssettet sterkere enn mottrykket som dette systemet vil yte?

- 2 stk HD5970 i CF eller 2 stk GTX480 i SLI?

 

Forslag til forbedringer mottas med stor takk! Foreløpig prislapp på systemet er ca 28 lapper. Og ja, jeg skal gruse crysis med ALT på very high...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor han skal gå for en 930 til en gamingmaskin, er meg uforståelig. Ville anbefale å fortsatt gå for 920 fordi den gir deg akkurat like mye til gaming og overklokking som en 930. Med forbehold av god kjøling!

 

Også det med å kjøpe tre skjermer er ikke så stor vits for annet enn de som absolutt må ha det, eller for de som er superentusiaster. Og til gaming funker en 26" med fullHD oppløsning i lange baner. For skal du ha projektor og en 100" skjerm må du ha et svært stort rom, og sitte veldig langt unna for at du ikke skal se pixler store som lecaklosser.

 

Om du skal ha to skjermkort ville jeg DEFINITIVT gått for to stk 5970! Med flere grunner som at Nvidia kortet gtx480 i SLI vil nærmest brenne opp det øverste kortet med mindre du har god vannkjølig. Og med to stk 5970 vil du også uansett få høyere ytelse, mindre temperaturer, og vil bare trekke litt mer strøm enn hva to stk gtx 480 trekker. Og det kommer til å gi stor forskjell på opplevelsen, fordi det kommer til å gi stor forskjell på flyten i spillet. Jo bedre flyt, jo bedre opplevelse.

 

- Og hva mener du med "Er pumpa i vannkjølingssettet sterkere enn mottrykket som dette systemet vil yte?"

 

 

mvh

Are

Lenke til kommentar

To stk toppkort (HD 5970 i Cf eller GTX 480 i SLI) har marginal opplevd effekt for spilling på 1920 x 1200. Fordi du med visse unntak uansett vil få såpass høy fps at du på en LCD-skjerm ikke vil merke forskjellen. Du kommer også med to så kraftige skjermkort inn i det grenselandet hvor CPU faktisk kan bli begrensing i mange spill, og man må klokke en i7 920 betydelig for å få balanse.

 

I tillegg har GPU, vært et område med rask utvikling - og AMD vil om realtivt kort tid lansere et nytt toppkort, HD 5990. I tillegg vil vi garantert se bedre optimalisering av Fermi, samt at AMD planlegger å lansere HD 6xxx serien før jul. Så personlig er jeg av den oppfatning at skjermkort er der man ikke kaster ekstra med penger ut døra, fordi her går utviklingen relativt fort - raskere enn for CPU-er.

 

PSU er stor nok i massevis, trolig hadde 1 000 Watt holdt også.

Lenke til kommentar

Hvorfor han skal gå for en 930 til en gamingmaskin, er meg uforståelig. Ville anbefale å fortsatt gå for 920 fordi den gir deg akkurat like mye til gaming og overklokking som en 930. Med forbehold av god kjøling!

 

Er helt enig her. I forhold til det jeg har sett er 930 bare en 920 der de har satt opp klokken noe. Gir kun mening å kjøpe en 930 dersom du ikke skal overklokke. Er jo som kjent ikke noe problem å blodklokke en 920 til 4GHz. For en optimal klokk der man balanserer ytelse mot strømforbruk, se her og her.

 

 

Også det med å kjøpe tre skjermer er ikke så stor vits for annet enn de som absolutt må ha det, eller for de som er superentusiaster. Og til gaming funker en 26" med fullHD oppløsning i lange baner. For skal du ha projektor og en 100" skjerm må du ha et svært stort rom, og sitte veldig langt unna for at du ikke skal se pixler store som lecaklosser.

 

Haha! Det begrenser seg selv; samboeren min vil aldri tillate tre skjermer over hele skrivebordet vårt... Så står fremdeles på at jeg vil ha en 26-27", 1920x1200, <5ms og gode farger (hint, hint HW).

 

 

Om du skal ha to skjermkort ville jeg DEFINITIVT gått for to stk 5970! Med flere grunner som at Nvidia kortet gtx480 i SLI vil nærmest brenne opp det øverste kortet med mindre du har god vannkjølig. Og med to stk 5970 vil du også uansett få høyere ytelse, mindre temperaturer, og vil bare trekke litt mer strøm enn hva to stk gtx 480 trekker. Og det kommer til å gi stor forskjell på opplevelsen, fordi det kommer til å gi stor forskjell på flyten i spillet. Jo bedre flyt, jo bedre opplevelse.

 

Enig! er en grunn til at jeg foreslo 5970. Det gir 480 bank så det holder. God flyt i spillene er helt klart veldig viktig. Finnes ikke noe som er mer irriterende enn at det hakker i mens du er midt i kampens hete. Ellers er det bare å se her for hvilke herlige FPS man kan vente med et slikt oppsett...

 

 

- Og hva mener du med "Er pumpa i vannkjølingssettet sterkere enn mottrykket som dette systemet vil yte?"

 

Tja. Jeg har aldri brukt vannkjøling før, så beveger meg inn i nytt terreng her. Har lest noe om dette, kombinert med det jeg kan om hjertefysiologi (som basically også er en væskestrøm gjennom "rør"). Altså. Hvis du ser her, så kan du se at pumpen kan flytte 700L vann/time og at den kan jobbe mot et maksimalt mottrykk i systemet på 0,17 bar (dvs 127,5mmHg). For å gjøre en lang historie kort, så vil rørene/radiator/kjøleblokker utøve en motstand, som pumpa må "overvinne".

 

Spørsmålet er derfor om pumpa er sterk nok til å "overvinne" dette trykket og om den vil klare dette over lengre tid (flere år)? Jeg vil nødig at den skal gå inn "svikt"...

Lenke til kommentar

I tillegg har GPU, vært et område med rask utvikling - og AMD vil om realtivt kort tid lansere et nytt toppkort, HD 5990. I tillegg vil vi garantert se bedre optimalisering av Fermi, samt at AMD planlegger å lansere HD 6xxx serien før jul. Så personlig er jeg av den oppfatning at skjermkort er der man ikke kaster ekstra med penger ut døra, fordi her går utviklingen relativt fort - raskere enn for CPU-er.

 

Det evig problemet; skal jeg kjøpe nå eller vente? Har siklet på ny pc siden jeg så 295 og konklusjonen er klar; noen ganger må man bare fleske til. Selvfølgelig, man kan jo time dette i forhold til f.eks. når et HD5990 kommer ut. Vet du omtrent ETA for dette?

Lenke til kommentar

Poenget til Bolson var vel at hvis man har et budsjett på 10000 kroner på GPU de neste tre årene er det bedre å kjøpe et upper mid-range kort til ~ 3000 nå, og bytte det ut med neste generasjons tilsvarende kort når det blir lansert. Hvis man kjøper flere toppkort i SLI får man MEGET marginal ytelsesøkning men betaler veldig mye mer... ytelse/pris-forholdet blir helt elendig.

 

Eksempel: hvem tror du har hatt den beste spillopplevelsen de siste tre årene? Den som kjøpte..

 

1 8800GTX i 2007

1 HD 4870 i 2008

1 HD 5870 i 2010

 

eller den som kjøpte

 

2 8800Ultra i 2007?

Lenke til kommentar

Hvorfor han skal gå for en 930 til en gamingmaskin, er meg uforståelig. Ville anbefale å fortsatt gå for 920 fordi den gir deg akkurat like mye til gaming og overklokking som en 930. Med forbehold av god kjøling!

 

Også det med å kjøpe tre skjermer er ikke så stor vits for annet enn de som absolutt må ha det, eller for de som er superentusiaster. Og til gaming funker en 26" med fullHD oppløsning i lange baner. For skal du ha projektor og en 100" skjerm må du ha et svært stort rom, og sitte veldig langt unna for at du ikke skal se pixler store som lecaklosser.

 

mvh

Are

 

Jeg er litt skeptisk til det der, kjøper man en plasseringsvennlig projektor med god kasteavstand og FullHD får man stort bilde som man kan sitte ganske tett med uten å se pixelering. Koster rundt 10,000 kroner for en slik, og da sitter man igjen med kinofølelse som jeg mener er morsommere enn 8x ekstra anti-aliasing.

 

Tre skjermer er t

 

ti-guru, Jeg ville kjøpt maksimalt et 5970 grafikkort. Man får ikke så mye igjen for pengene hvis man oppgraderer før man trenger ytelsen. Mitt inntrykk er at den gang det kommer et spill som trenger dine doble 5970-kort da vil det bli mainstream med samme gpu-ytelse i pcen. Altså at alle vil da ha råd til like god ytelse som du betalte 10k for en gang, f.eks. vha 6xxx-serie med nye kort som er bra nok til disse spillene og billigere.

Skal du ha best mulig PC over lang tid må du budsjettere med jevnlige oppgraderinger, f.eks. bruke 20000nå og så kjøpe et nytt skjermkort hvert halvår/år for rundt 3000kr.

Lenke til kommentar

Denne skjermen ser bra ut med høy oppløsning, 27 tommer og et meget bra IPS panel:

http://www.hardware.no/artikler/dell_u2711/75090

 

Her er også HW.no's egen forumtråd om denne skjermen:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1201972

 

Jeg er også enig med Bolson i at 2 stk. 5970 vil gi svært liten forskjell og koste flesk. 1 x 5970 vil være nok til å kjøre alt av spill med innstillingene på full pupp. Har du heller ikke planer å bruke mer enn 1 skjerm, ser jeg overhodet ikke poenget i å kjøpe 2 stk 5970.

 

Da hadde jeg heller brukt pengene på f.eks. 2 stk. Intel X25-M Gen 2 i raid 0 og High performance vannkjølingsettet fra Mist.

 

http://www.microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8ling,_vann/Komplette_sett,_intern/MIST-HighPerformance-vksett,-Dual-Radfor-775_1156_1366-40304.aspx

 

Jeg hadde også byttet til et fulltower kabinett, da det du har valgt kan bli litt lite hvis du i tillegg skal ha vannkjøling.

Corsair 800D er et godt altenativ, hvor du også får plass til vannkjølingen internt.

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar

ti-guru, Jeg ville kjøpt maksimalt et 5970 grafikkort.

 

Det er vel det alt koker ned til; ett eller to kort? Fra et monetært ståsted er jeg enig at ett kort nok er lurest. Man får jo tross alt ytelse i bøtter og spann. Men, hardware-entusiasten i meg vil ha to... Det spørs mao hvem man skal tøyle.

 

Så sett at jeg skulle kjøpt ett kort nå og ett kort rundt januar neste år; da regner jeg med at det nye kortet må være identisk med det man allerede har for at CF skal virke optimalt?

 

Synes det virker litt "overkill" og sette 2 x 5970 i X-fire. Men som skjerm sikler jeg selv på Dell U 2711

 

Her er vi over i en ny oppløsning, som gjør at en "ekstrem" grafikkløsning raskt blir mer aktuell (får ekstrakostnad med ekstrem løsning + skjerm som raskt koster 10 lapper). Tror man gjør det lurt å holde seg til 1920x1200 for å få mest mulig ut av hardware. Steget opp herfra koster raskt mer enn det smaker...

Endret av ti-guru
Lenke til kommentar

Hvorfor han skal gå for en 930 til en gamingmaskin, er meg uforståelig. Ville anbefale å fortsatt gå for 920 fordi den gir deg akkurat like mye til gaming og overklokking som en 930. Med forbehold av god kjøling!

 

Også det med å kjøpe tre skjermer er ikke så stor vits for annet enn de som absolutt må ha det, eller for de som er superentusiaster. Og til gaming funker en 26" med fullHD oppløsning i lange baner. For skal du ha projektor og en 100" skjerm må du ha et svært stort rom, og sitte veldig langt unna for at du ikke skal se pixler store som lecaklosser.

 

mvh

Are

 

Jeg er litt skeptisk til det der, kjøper man en plasseringsvennlig projektor med god kasteavstand og FullHD får man stort bilde som man kan sitte ganske tett med uten å se pixelering. Koster rundt 10,000 kroner for en slik, og da sitter man igjen med kinofølelse som jeg mener er morsommere enn 8x ekstra anti-aliasing.

 

Tre skjermer er t

 

ti-guru, Jeg ville kjøpt maksimalt et 5970 grafikkort. Man får ikke så mye igjen for pengene hvis man oppgraderer før man trenger ytelsen. Mitt inntrykk er at den gang det kommer et spill som trenger dine doble 5970-kort da vil det bli mainstream med samme gpu-ytelse i pcen. Altså at alle vil da ha råd til like god ytelse som du betalte 10k for en gang, f.eks. vha 6xxx-serie med nye kort som er bra nok til disse spillene og billigere.

Skal du ha best mulig PC over lang tid må du budsjettere med jevnlige oppgraderinger, f.eks. bruke 20000nå og så kjøpe et nytt skjermkort hvert halvår/år for rundt 3000kr.

 

Om man skal ha en rå gaming pc, med topp hw, så ser jeg ikke helt poenget med å bruke 1/3 av budsjettet på en projektor og et lerrett når TS er ute etter å spille, og ikke sitte i en kino. Jeg ville si at dette blir kun for spesielt interesserte, og ikke anbefale det til folk som skal bruke en pc til å spille. Om det er et hint av hjemmekino inne i bildet blant all spillingen, så ja, men såfremt det ikke er noe sånt inne i bildet, gjør en stor skjerm veldig mye for spillopplevelsen. For den gjennomsnittlige gamer. :)

 

Og siden det er satt et tak til 30k under dette kjøpet så er det vel heller ikke noe poeng å vente med å kjøpe HW, for om man skal det så blir man hele tiden sittende med fingeren en viss plass og ikke få gjort noe, fordi man hele tiden skal vente til det kommer noe bedre. Kjøp nå, oppgrader senere.

Er man interessert i å ha en god maskin, kjøper man det beste som er når man kjøper, og oppgraderer til det som er bedre senere når man har penger til å oppgradere igjen. :)

 

Og igjen, tre skjermer blir nok kun for spesielt interesserte. Og igjen så kommer det til å koste over 1/3 av budsjettet om disse skjermene skal ha en grei størrelse og oppløsning. For ikke å si displayport...

Og etter hva jeg kan se i første post, så forespør han etter en anbefaling av én skjerm.

Lenke til kommentar

Da hadde jeg heller brukt pengene på f.eks. 2 stk. Intel X25-M Gen 2 i raid 0 og High performance vannkjølingsettet fra Mist.

 

MIST High performance

 

Hva er fordelen med dette kontra economy-settet? Hvor mye tjener man i ytelse på å bytte til dette settet? Spørsmålet er jo egentlig analogt til spørmålet om man skal ha ett eller to 5970.

 

Jeg hadde også byttet til et fulltower kabinett, da det du har valgt kan bli litt lite hvis du i tillegg skal ha vannkjøling.

Corsair 800D er et godt altenativ, hvor du også får plass til vannkjølingen internt.

 

Fulltower er jo klart en fordel i forhold til bedre luftflow i kabinettet. Spørsmålet er man klarer å finne et som ser forholdsvis anonymt og "streit" ut. Ellers mener jeg at det burde være mulig å sette inn vannkjøling i kabinettet jeg foreslo. Eneste jeg må fikse på der er å sette inn en lavere HDD-holder pga bare 29cm frem til den som er der fra før. 5970-kortene er jo ca 32cm lange... Uansett, så føler jeg er ferdig med den perioden der jeg hadde katoder og akvarium-sidedør fra Lian Li i kabinettet...

Lenke til kommentar

ti-guru, Jeg ville kjøpt maksimalt et 5970 grafikkort.

 

Det er vel det alt koker ned til; ett eller to kort? Fra et monetært ståsted er jeg enig at ett kort nok er lurest. Man får jo tross alt ytelse i bøtter og spann. Men, hardware-entusiasten i meg vil ha to... Det spørs mao hvem man skal tøyle.

 

Så sett at jeg skulle kjøpt ett kort nå og ett kort rundt januar neste år; da regner jeg med at det nye kortet må være identisk med det man allerede har for at CF skal virke optimalt?

 

Synes det virker litt "overkill" og sette 2 x 5970 i X-fire. Men som skjerm sikler jeg selv på Dell U 2711

 

Her er vi over i en ny oppløsning, som gjør at en "ekstrem" grafikkløsning raskt blir mer aktuell (får ekstrakostnad med ekstrem løsning + skjerm som raskt koster 10 lapper). Tror man gjør det lurt å holde seg til 1920x1200 for å få mest mulig ut av hardware. Steget opp herfra koster raskt mer enn det smaker...

 

Etter hva jeg skjønner vil du ha ting til å flyte bra, uansett, selv i fullHD med alt makset ut. I Crysis går ikke dette med kun ett 5970. Jeg har selv to stk 5870, og disse sliter med å holde frame raten oppe under kjappe bevegelser og heftige grafiske animasjoner og iscenesettelser.

Så av personlig erfaring vil jeg anbefale deg to kort mtp at du vil ha ting til å flyte, selv under ekstreme forhold når det kommer til grafikk. :)

Og når det skal sies, så yter 5870 i crossfire like bra, om ikke bedre enn ett 5970 i noen eller flere tester i spill. Inkl. Crysis.

 

(Og jeg kjenner til det hardware-suget. Sitter i meg hele tiden og gjør at jeg får lyst til å oppgradere, og oppgraderer svært ofte til ny og bedre hardware. :whistle: )

 

- Are

Lenke til kommentar

Og siden det er satt et tak til 30k under dette kjøpet så er det vel heller ikke noe poeng å vente med å kjøpe HW, for om man skal det så blir man hele tiden sittende med fingeren en viss plass og ikke få gjort noe, fordi man hele tiden skal vente til det kommer noe bedre. Kjøp nå, oppgrader senere. Er man interessert i å ha en god maskin, kjøper man det beste som er når man kjøper, og oppgraderer til det som er bedre senere når man har penger til å oppgradere igjen. :)

 

Godt poeng! I følge Tom's er det jo tvilsomt med et prisfall på AMD-kort med det første.

 

Do we expect AMD to drop its prices in response? Don’t count on it. According to the company, demand continues to outstrip wafer supply, with the consequence of anticipated pricing stability. Should the GeForce GTX 480 and 470 maintain their MSRPs, you’re looking at a staggering of price and performance from the Radeon HD 5850 up to the 5970 (with Nvidia's GeForce cards in between).

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i i det du sier om kabinetter. Grunnen til at jeg forslår nettopp Corsair 800D er at det er spekket med smarte og brukervennlige løsninger samt tilrettelagt for vannkjøling med radiator i toppen av kabinettet. Det ser rimelig enkelt og stilrent ut og er ikke særlig prangende på noen som helst måte (selv om det har vindu).

 

http://www.hardware.no/artikler/corsair_obsidian_800d/71249

 

1 x 5970 vil være mer enn nok sammen med Dell U2711, og jeg ville som flere andre har foreslått tidligere, kjøpt 1 x 5970 nå, og heller kjøpt nytt skjermkort når 6xxx serien kommer.

 

Fordelen med high performance settet vil være bedre ytelse, og blant annet bedre muligheter for utvidelse til f.eks. vannblokk til skjermkortet og brikkesettet.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg skjønner vil du ha ting til å flyte bra, uansett, selv i fullHD med alt makset ut. I Crysis går ikke dette med kun ett 5970. Jeg har selv to stk 5870, og disse sliter med å holde frame raten oppe under kjappe bevegelser og heftige grafiske animasjoner og iscenesettelser.

Så av personlig erfaring vil jeg anbefale deg to kort mtp at du vil ha ting til å flyte, selv under ekstreme forhold når det kommer til grafikk. :)

Og når det skal sies, så yter 5870 i crossfire like bra, om ikke bedre enn ett 5970 i noen eller flere tester i spill. Inkl. Crysis.

 

(Og jeg kjenner til det hardware-suget. Sitter i meg hele tiden og gjør at jeg får lyst til å oppgradere, og oppgraderer svært ofte til ny og bedre hardware. :whistle: )

 

- Are

 

Sant! Dersom jeg ikke skulle oppgradert riggen, ville det vært lurere å gå for to HD5870 ift det du nevner. Men, med tank på raske bevegelser+drop i FPS og ev mulighet til å oppgradere er nok 5970 lurere. God flyt er et must...

Lenke til kommentar

1 x 5970 vil være mer enn nok sammen med Dell U2711, og jeg ville som flere andre har foreslått tidligere, kjøpt 1 x 5970 nå, og heller kjøpt nytt skjermkort når 6xxx serien kommer.

 

Eneste jeg er litt bekymret for der er at flere tester viser at når man går over 1920x1200, så ser man ofte at en del kort satt opp i SLI eller CF (dette inkl et stk 5970) ikke takler dette pga driver-problemer.

 

Fordelen med high performance settet vil være bedre ytelse, og blant annet bedre muligheter for utvidelse til f.eks. vannblokk til skjermkortet og brikkesettet.

 

Men, det er da ingen ting i veien for å linke opp grafikkort i economy-serien? Må innrømme at jeg ikke helt ser ytelsesforbedringen? Skulle gjerne sett tester av vannkjølingssett, der man går litt vitenskapelig til verks. Gjerne at man kunne sett forskjell på hva som skjer når man bytter ut enkeltkomponenter; forskjell på single og dual radiator, forskjell på ulike pumper osv. På den andre siden, er vel ikke mulig å gjennomteste alt mulig av hardware.

Endret av ti-guru
Lenke til kommentar

Etter hva jeg skjønner vil du ha ting til å flyte bra, uansett, selv i fullHD med alt makset ut. I Crysis går ikke dette med kun ett 5970. Jeg har selv to stk 5870, og disse sliter med å holde frame raten oppe under kjappe bevegelser og heftige grafiske animasjoner og iscenesettelser.

Så av personlig erfaring vil jeg anbefale deg to kort mtp at du vil ha ting til å flyte, selv under ekstreme forhold når det kommer til grafikk. :)

Og når det skal sies, så yter 5870 i crossfire like bra, om ikke bedre enn ett 5970 i noen eller flere tester i spill. Inkl. Crysis.

 

(Og jeg kjenner til det hardware-suget. Sitter i meg hele tiden og gjør at jeg får lyst til å oppgradere, og oppgraderer svært ofte til ny og bedre hardware. :whistle: )

 

- Are

 

Sant! Dersom jeg ikke skulle oppgradert riggen, ville det vært lurere å gå for to HD5870 ift det du nevner. Men, med tank på raske bevegelser+drop i FPS og ev mulighet til å oppgradere er nok 5970 lurere. God flyt er et must...

 

Ser poenget ditt, og sier meg enig. Men vil såfall ikke anbefale annet enn en fullHD skjerm.:) Siden du som jeg er ute etter flyt og skjermytelse. Og ikke nødvendigvis ute etter det ekstraordinære som 2560x1600 oppløsning på en overdimensjonert skrivebords- pcskjerm. :)

 

Men det jeg egentlig sa var; Kjøp det beste nå, og oppgrader en senere gang med noe bedre. Kort sagt. ;)

Eneste jeg er litt bekymret for der er at flere tester viser at når man går over 1920x1200, så ser man ofte at en del kort satt opp i SLI eller CF (dette inkl et stk 5970) ikke takler dette pga driver-problemer.

 

ATI sine drivere er blitt optimalisert for både enkel- og multiGPU teknologi spesielt til spill som Crysis. Og jeg selv merker ingen bugs i Crysis med Cfire aktivert.

Så tror det kanskje er et forhistorisk problem med gamle drivere.

Endret av dxspulse
Lenke til kommentar

Om man skal ha en rå gaming pc, med topp hw, så ser jeg ikke helt poenget med å bruke 1/3 av budsjettet på en projektor og et lerrett når TS er ute etter å spille, og ikke sitte i en kino. Jeg ville si at dette blir kun for spesielt interesserte, og ikke anbefale det til folk som skal bruke en pc til å spille. Om det er et hint av hjemmekino inne i bildet blant all spillingen, så ja, men såfremt det ikke er noe sånt inne i bildet, gjør en stor skjerm veldig mye for spillopplevelsen. For den gjennomsnittlige gamer. :)

 

10,000kr i grafikkort gir deg hva? Litt høyere antialiasing?

 

ti-guru, Hvis prosjektor og tre skjermer er uaktuelt anbefaler jeg å kjøpe et 5870 eller 5970. Trippel eller firedobbel grafikkortløsning ville jeg ikke en gang ha vurdert.

 

Selv ville jeg ha kjøpt et 5870 siden det generelt sett er mere feil og problemer med dobbel-gpu løsninger, men hvis du ikke er redd for dette så vil ett 5970 stort sett virke greit mesteparten av tiden.

http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2009/09/18/asus-rog-mars-quad-sli-review/11

Linken ovenfor er en review av kanskje det dyreste kortet som har vært for salg siste tiden/generasjonen. Det er testet med to dobbel-gpu kort og det er da 4 gpu'er totalt, det er dyrt og det yter dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...