Gå til innhold

Fargefeil ved bruk av HDMI


CptZiggy

Anbefalte innlegg

Måtte bytte ut min gode gamle komponentkabel med en HDMI i dag. Resultatet var grusomt. Masse fargefeil og det man kaller "colour banding" (tror jeg). Istede for at fagene glir inn i hverandre er det store klare skiller. Er fryktelig stygt både i spill og i videoer, tilogmed i XMB.

 

Har prøvd forskjellige skjerminnstillinger på PS3en ingenting funka.

 

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabelen KAN være defekt. Hvis du har mulighet for å teste kabelen mellom 2 andre enheter, for å se om problemet ligger her.

 

Hvis ikke, koble PS3 til en annen flatskjerm tv.

 

Hvis kabelen er ok, og ps3en funker strålende på andre tver, så er nok kanskje tven defekt.

Lenke til kommentar

Har testa med annen HDMI kabel, det ga inget resultat. Funker dog brillefint med komponentkabel. Merker ikke no særlig til det samme problemet når jeg kobler PC eller TV-dekoder til via HDMI.

 

Kabelen har jeg testa til andre ting, og har ikke hatt problemer.

Endret av CptZiggy
Lenke til kommentar

Har nå fått testa på annen TV, flere forskjellige kabler og til ingen nytte. Er noe galt med HDMI-uttaket på PSen. Eneste er vel å levere den inn. Hvor lang tid bruker Norsk Film eller hvem det er på å sende meg en ny? Hvor mange mnder kommer det til å gå? Lite vits å sende inn?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Drar denne opp igjen, har prøvd forskjellige HDMI-kabler på forskjellige TVer med samme resultat. Color banding er insane! Er det snakk om en ødelagt HDMI-port på selve konsollen eller kan det være snakk om innstillinger?

 

Legger ved et bilde som viser litt av problemet:

 

IMG_4883.jpg

Endret av CptZiggy
Lenke til kommentar

Så maskinen fungerer fint med HDMI på en annen tv også?

Da må det være noe med kombinasjonen av tv'en og din PS3. Mulig depp color eller liknende er aktivert og at tv'en din ikke støtter dette?

 

Ser du ikke noe særlig til problemet med dekoderen/pc eller er det bare mindre av det?

Lenke til kommentar

Skjer dette kun ved avspilling av video? Kan hende du må inn på videoinstillinger og setter på automatisk på de PS3 spør om HZ. Altså finnes det 1080p 24Hz og 50Hz greier der.

 

Det er også en mulighet at BD/DVD video output er blitt satt på RGB, sett dette til Y Pb / Cb Pr / Cr

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...