Gå til innhold

Er Amentio på vei utfor stupet? Elendig service.


Anbefalte innlegg

Har vært kunde hos Amentio i mange år nå, men det siste året har dem tapt seg fryktelig. Elendig service mot trofaste kunder og vanvittig lange leveringstider. Det minner meg om PCutstyr.no og alle så jo hvor dem endte opp.

 

Siste(blir nok den siste og) orderen min nå har tatt snart 2 uker(minus 3 røde dager), eneste jeg får som svar pga lang levering er feil med det nye systemet dems, og ingen beklaginger, kun at det er noe feil med systemet. Så går det enda flere dager, ikke noe skjer, jeg spør igjen og ber da om at dem kan kanskje være så vennlige å sende den med ekspress over natta pga laang ventetid og får ikke noe svar. Eneste er at dem har oppdatert bestillingen min med et sporingsnummer(i går) hvor det fortsatt står på posten(idag) at de kun har fått melding om innlevering men ingen pakke, og at det blir sendt som vablig servicepakke.

 

Nei, helt skammelig syntes nå jeg. Og det er ikke første gangen, selv om det aldri har vært så ille som nå når det gjelder service og levering.

 

Så bryr du deg om service og leveringstid, så velg andre. Prisen er dem heller ikke best på lengre.

 

I tillegg har dem jo oppgradert(!) systemet sitt, men sender fortsatt passordene i klartekst(!) på mail ved bruk av "glemt passord" funksjonen.

Endret av everlong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke dette var det værste tilfellet, 2 uker er ikke noe spesielt lang vente tid.. At det tar lang tid fra posten mottar melding om sending til de faktisk har pakken kan være en blanding av amentio og posten sin feil.

 

Jeg har sluttet å handle hos amentio etter dem kidnappa hovedkortet mitt, kundeservicen er ikke god nok til at dem får pengene mine. Kan heller kjøpe fra privat personer, like stor sjangse for at dem ordner med garanti/reklamasjons saker for deg =)

Lenke til kommentar

Synes ikke dette var det værste tilfellet, 2 uker er ikke noe spesielt lang vente tid.. At det tar lang tid fra posten mottar melding om sending til de faktisk har pakken kan være en blanding av amentio og posten sin feil.

 

Jeg har sluttet å handle hos amentio etter dem kidnappa hovedkortet mitt, kundeservicen er ikke god nok til at dem får pengene mine. Kan heller kjøpe fra privat personer, like stor sjangse for at dem ordner med garanti/reklamasjons saker for deg =)

2uker er ikke lang tid? Jeg har hvertfall aldri opplevd det tidligere. Og det at kun melding om sending kan være posten sin feil er jo fult mulig, men her tror jeg nok igjen det er Amentio.

Lenke til kommentar

Greit, hvis det er deler som står på lager, så kan jeg forstå at 2 uker blir lenge (tenkte ikke på det scenarioet gitt..) Men som jeg går ut i fra at de fleste vet, Amentio har svæææært lite på eget lager. Så de status ene som blir vist på nettsiden, er en videre formidling av hva deres leverandør skriver (dvs maaange ledd som kan svikte..)

Lenke til kommentar

Ja, men igjen, det skal ikke gå utover oss som kunder at dem har valgt en tungvindt løsning. Da får de reklamere med at det kan ta opp til 2uker og ikke 3-4 dager.

 

Nei, tror folk uansett skjønner at Amentio ikke er det de en gang var og sånn som det er nå finnes det mye bedre alternativer.

Lenke til kommentar

Kan du da forklare hvordan Dustin Home og Multicom har så mye bedre kundeservice enn Amentio når begge dem er billigere ifølge Hardware.no sin pristest?

 

Tror det er mange som ennå tror Amentio er billigst i landet og derfor handler på dem pga tidligere erfaringer og er det så vilt at det er folk som godtar opp mot 2ukers leveringstid pga spare noen hundrelapper, heh, da tror jeg Amentio koser seg om dagen, for sånne kunder må være kanon å ha:)

 

Kan forresten nå si at pakken er levert inn til postkontoret. Så da får vi se om posten.no greier å få den til Østlandet innen er rimelig tid.

Lenke til kommentar

Kan du da forklare hvordan Dustin Home og Multicom har så mye bedre kundeservice enn Amentio når begge dem er billigere ifølge Hardware.no sin pristest?

hvordan dustin vant testen er uforståelig for min del, har enda til overs at de både er billigst samt har varen på lager når jeg ser etter noe.

kontakter du dustin angående når det kommer inn vet de jo det aldri heller.

hjelper ikke være billig på enkelte varer du ikke vet når du kan skaffe når resten av sortemanget ikke er det.

 

men forige ordren min/vår som bedrift hos amentio ble lagt inn 2februar, alt var på lager når bestilt og siste varene ble levert i går!!!!

mest imponerende var at deler av bestillingen ble sendt fra en dansk levrandør som slurvet med tollpapirene så sendingen ble liggende nesten en måned i tollen.

på ene varen kom de etter 3uker og sa den ikke kunne skaffes (når bestilt lovet de skaffe innen en uke) hvor vi måtte gå opp en modell, på mellomlegget til 250kr var de da villige slå av hele 100kr....

 

skal nå bestille et par atom hk for mini-cluster hvor dustin ikke har de på lager og ikke vet når de får og amentio sier de har på lager, veldig usikker hvor bestille :(

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

2 uker er ikkje så lenge. ventet i 3måner og 2 uker hos komplett.no

 

 

Kan du da forklare hvordan Dustin Home og Multicom har så mye bedre kundeservice enn Amentio når begge dem er billigere ifølge Hardware.no sin pristest?

hvordan dustin vant testen er uforståelig for min del, har enda til overs at de både er billigst samt har varen på lager når jeg ser etter noe.

kontakter du dustin angående når det kommer inn vet de jo det aldri heller.

hjelper ikke være billig på enkelte varer du ikke vet når du kan skaffe når resten av sortemanget ikke er det.

 

men forige ordren min/vår som bedrift ble lagt inn 2februar, alt var på lager når bestilt og siste varene ble levert i går!!!!

mest imponerende var at deler av bestillingen ble sendt fra en dansk levrandør som slurvet med tollpapirene så sendingen ble liggende nesten en måned i tollen.

på ene varen kom de etter 3uker og sa den ikke kunne skaffes (når bestilt lovet de skaffe innen en uke) hvor vi måtte gå opp en modell, på mellomlegget til 250kr var de da villige slå av hele 100kr....

 

skal nå bestille et par atom hk for mini-cluster hvor dustin ikke har de på lager og ikke vet når de får og amentio sier de har på lager, veldig usikker hvor bestille :(

 

 

Bestilte nylig pc hos dustin. fikk alt etter 5 dager(bestilte likje julaften)

Hadde bestilt for liten psu fikk da ny etter noen dager(beholt den andre og)etter om å men dreiv pc`en og hengte seg opp.

Så til slutt fikk eg nytt hk, minne og hdd uten noe ekstra kostnader for meg. fikk med frankert adresselapp til retur av tinga..

Endret av mrKROVEL
Lenke til kommentar

 

 

men forige ordren min/vår som bedrift ble lagt inn 2februar, alt var på lager når bestilt og siste varene ble levert i går!!!!

mest imponerende var at deler av bestillingen ble sendt fra en dansk levrandør som slurvet med tollpapirene så sendingen ble liggende nesten en måned i tollen.

på ene varen kom de etter 3uker og sa den ikke kunne skaffes (når bestilt lovet de skaffe innen en uke) hvor vi måtte gå opp en modell, på mellomlegget til 250kr var de da villige slå av hele 100kr....

 

Er det amentio eller dustin du snakker om her?

Lenke til kommentar

Aha, kunne ikke tenke meg at Dustin ville ha en slik service.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg benyttet meg av Dustin home, om de ikke leverer varen akkurat nå så er de i det minste ærlige med at de ikke vet/leveringen er langt frem i tid og datoen er XX/XX. Enkelte kritiserer dem for det, men det er da langt bedre at de er ærlige enn at folk er klokkertro mot bedrifter som stadigvekk skyver datoer!

Lenke til kommentar

amentio siste året er egentlig eneste jeg har opplevd hvor datoene har vært totale skivebom, ellers hos alle andre har det vært +/- 2dager eller ved 2-3anledninger har de fått mindre enn forventet etc.

dustin er eneste noensinne jeg har fått til svar at de rett og slett ikke vet hvor mange de får inn eller om hvor lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...