Gå til innhold

Overføre penger fra mastercard til kamerats konto


Ksungam

Anbefalte innlegg

Jeg har mastercard fra DNB Nor. Jeg skylder en kamerat penger, og ønsker å sende ham dette fra mastercardet mitt. På nettbanken er det dog ikke mulig å overføre penger fra dette, over til andre kontoer. Jeg vet at jeg kan ta pengene ut i minibank, for at han så kan sette de inn på sin konto i banken eller på en Meny butikk. Men synes dette blir litt tungvint. Er det mulig å gå innom banken og få pengene direkte overført til ham der? Evt. er det andre muligheter for å få pengene overført?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Løsninga du etterspør er noe de jobber med. Vi som vil betale reiser med Mastercard pga forsikringa lengter etter dette.. Første gang sa de kanskje mai (2010), men så måtte de legge om hele systemet for å få det til (derfor du har kontonummer nå, og ikke konto og kid på fakturaen), mulig det tar litt tid da.....

 

vi gleder oss..

Lenke til kommentar

Beklager litt off-topic, men jeg ble nysgjerrig.

 

tussemor: hva har muligheten til overføring fra MC til andres konto med reisebestilling å gjøre?

Hvis jeg skjønner riktig så er det i praksis det samme.

 

Når jeg i nettbanken skal sende penger til en kamerat eller betale lisensen og jeg inn på samme meny for å betale en "regning". Når reisen skal betales kan man da betale regningen man får i posten på samme måte som man overfører/betaler regning til en kamerat (og slik også få aktivert reiseforsikringen som ligger i kortet dersom mer enn halve reisen er betalt med kortet).

Lenke til kommentar

Beklager litt off-topic, men jeg ble nysgjerrig.

 

tussemor: hva har muligheten til overføring fra MC til andres konto med reisebestilling å gjøre?

Hvis jeg skjønner riktig så er det i praksis det samme.

 

Når jeg i nettbanken skal sende penger til en kamerat eller betale lisensen og jeg inn på samme meny for å betale en "regning". Når reisen skal betales kan man da betale regningen man får i posten på samme måte som man overfører/betaler regning til en kamerat (og slik også få aktivert reiseforsikringen som ligger i kortet dersom mer enn halve reisen er betalt med kortet).

 

Jeg tror ikke reiseforsikringen vil telle i dette tilfelle da betaling av regning med kredittkort regnes som kontantuttak.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke reiseforsikringen vil telle i dette tilfelle da betaling av regning med kredittkort regnes som kontantuttak.

 

Vel, jeg ble i alle fall fortalt at det ville komme en løsning der man kunne belaste MC direkte i nettbanken, og da ville man være dekket av reiseforsikringen så lenge man betalte over 50% av reisen. Pr idag må man jo overføre til egen konto og så betale videre, dette blir ikke godkjent slik at man har forsikring.

Mulig det til og med blir mulig å gjøre direkte betaling i banken, men det har jeg ikke hørt noe om.. Slik det er nå er det ikke teknisk mulig, da gjelder ikke reiseforsikringen...

Endret av tussemor
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke reiseforsikringen vil telle i dette tilfelle da betaling av regning med kredittkort regnes som kontantuttak.

 

Vel, jeg ble i alle fall fortalt at det ville komme en løsning der man kunne belaste MC direkte i nettbanken, og da ville man være dekket av reiseforsikringen så lenge man betalte over 50% av reisen. Pr idag må man jo overføre til egen konto og så betale videre, dette blir ikke godkjent slik at man har forsikring.

Mulig det til og med blir mulig å gjøre direkte betaling i banken, men det har jeg ikke hørt noe om.. Slik det er nå er det ikke teknisk mulig, da gjelder ikke reiseforsikringen...

 

Både det enkleste og mest fornuftige er nå vitterlig å betale reisen med med kortet, og ikke betale en faktura i etterkant. Jeg er skeptisk til at reiseforsikringen gjelder i så tilfelle.

 

Forøvrig kan jeg fint betale regninger med MC i min nettbank, så skal vel ikke være spesielt vanskelig å implementere.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke reiseforsikringen vil telle i dette tilfelle da betaling av regning med kredittkort regnes som kontantuttak.

Vel, jeg ble i alle fall fortalt at det ville komme en løsning der man kunne belaste MC direkte i nettbanken, og da ville man være dekket av reiseforsikringen så lenge man betalte over 50% av reisen. Pr idag må man jo overføre til egen konto og så betale videre, dette blir ikke godkjent slik at man har forsikring.

Mulig det til og med blir mulig å gjøre direkte betaling i banken, men det har jeg ikke hørt noe om.. Slik det er nå er det ikke teknisk mulig, da gjelder ikke reiseforsikringen...

De fleste reiseselskaper sender deg en fullmakt for belastning av kredittkort hvis du ber om det. Ta en kopi av kredittkortet, signer fullmakten og legg ved kopi av pass og trø det i en faksmaskin.

Endret av Muzungu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...