Gå til innhold

Skjermbilde ikke helt utstrukket.


Bjox

Anbefalte innlegg

Hei..

Sitter her med ny data og ATI HD Radeon 5870 og skjermbilde blir ikke helt utstrukket i forhold til skjermen, det er ca 3 cm med svart ramme rundt bilde.

Jeg har satt oppløsning til høyeste (1920-1080) og innstalert drivere fra CD også oppdatert via nettet. En kompis av meg hadde samme problemet, men fikset dette ved å innstalere fra CD. Kjører skjermbilde på en Samsung TV.

Noen som har samme problemet eller vet hva feilen er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 16:9 og kjører med HDMI kabel.. TV'n har ingen auto adjust knapp og det er snakk om cm og ikke mm. Men skal prøve å innstalere drivere på nytt..

Har du en DVI \ VGa kabel du kan teste? Tror jeg har lignende symptomer når jeg kobler til laptopen til Tven min med hdmi kabel

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem, da jeg bygde ny pc med 5770 og koblet skjerm med HDMI. Var ikke noe problem med DVI og VGA. Du må gå i under-/overeskalere bilde. Du gjør dette ved å gå inn på 'Display options' og deretter høyreklikker du på den lille skjermen i venstre hjørne med tallet '1' i. Velg da 'Properties'. Da finner du dette i én av de fanene, og da er det bare å justere.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem, da jeg bygde ny pc med 5770 og koblet skjerm med HDMI. Var ikke noe problem med DVI og VGA. Du må gå i under-/overeskalere bilde. Du gjør dette ved å gå inn på 'Display options' og deretter høyreklikker du på den lille skjermen i venstre hjørne med tallet '1' i. Velg da 'Properties'. Da finner du dette i én av de fanene, og da er det bare å justere.

 

når jeg trykker på den properties greia kommer jeg bare til oppløsnings valgene, har sett gjennom alle funksjoner og muliheter i CCC, men finner ikke noe over/underskaler eller noen typre strekk tilpass skjerm.

Hadde det på mitt gamle 4870, rart jeg ikke skal få det til mitt ny 5970 til nesten 5 ganger høyere pris:P

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem, da jeg bygde ny pc med 5770 og koblet skjerm med HDMI. Var ikke noe problem med DVI og VGA. Du må gå i under-/overeskalere bilde. Du gjør dette ved å gå inn på 'Display options' og deretter høyreklikker du på den lille skjermen i venstre hjørne med tallet '1' i. Velg da 'Properties'. Da finner du dette i én av de fanene, og da er det bare å justere.

 

når jeg trykker på den properties greia kommer jeg bare til oppløsnings valgene, har sett gjennom alle funksjoner og muliheter i CCC, men finner ikke noe over/underskaler eller noen typre strekk tilpass skjerm.

Hadde det på mitt gamle 4870, rart jeg ikke skal få det til mitt ny 5970 til nesten 5 ganger høyere pris:P

Joda, det er litt gjemt.

Et bilde sier mer enn tusen ord, så here goes:

post-89820-1270684213,6012_thumb.png

post-89820-1270684145,4151_thumb.png

post-89820-1270684146,1714_thumb.png

post-89820-1270684146,5847_thumb.png

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...