Gå til innhold

Davy F.H Wathne


Step_up

Anbefalte innlegg

Han mener jo oppriktig at Brann ikke har en god nok spillerstall alt i et. Han påpeker hva Brann mangler i dagens stall. Se på Tromsø, selve spillerstallen er ikke imponerende i det hele tatt, men de har de rette spillertypene utfra hvilken fotball de vil spille og de rette spillertypene i de rette posisjonene. I 2007 kan det virke som at Brann startet en kampanje for å få tak i flest midtbanespillere. La meg spørre deg: Hvor mange midtbanespillere startet Brann med i dag?

 

Først og fremst Erik Mjelde, Eirik Bakke, Tijan Jaiteh, Petter Vaagan Moen og Rodolph Austin. I tillegg til dette startet Brann med Birkir Mar Sævarsson og Erik Huseklepp. I forige kamp hadde vi i tillegg Hassan El Fakiri. Dette er i ÉN startoppstilling. Mener du med viten og vilje at dette er ideelt?

 

 

Huseklepp og Sævarsson er ikke midtbanespillere. Hassan er omrokkert...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest hele innlegget mange ganger. Bokstav for bokstav, ord for ord og setning for setning. Du må stå for det du sier. Har det seg slik at forsvaret ikke er i form? Når er de i form da? Vi har sluppet inn altfor mange mål i maaaaaaaange år.

 

Over til andre sitat:

 

Jeg snakker om reaksjoner etter dagens kamp. Har du noen flere bortforklaringer? Er du av en annen oppfatning nå? Har vi fortsatt vært uheldige? Sitter vi fortsatt på et godt mannskap?

 

 

de var jo bra mot HFK, etter det har de bare vært tragisk å se på :( ...Jeg har ALDRI snakket om RBK-kampen her, så vet ikke hvorfor du drar inn den. Der er det ingen matchavgjørende situasjoner og det har jeg heller aldri sagt. Vet ikke hva du styrer med her egentlig...Men i Molde-kampen er det ett par situasjoner som ganske sannsynlig gjør at vi nå kun har 4 poeng og ikke 7...

Lenke til kommentar
Han kaller seg Brann-supporter, man han skal alltid blande inn Brann i alt han kan og ser blindt på resultatet i hver kamp Brann taper. Når man prøver å stille Brann i ett negativt lys hver gang man kan, da er man ikke mye Brann-supporter. Mer usaklige folk enn det skal du lete lenge etter. Selv om han klarte seg bra i nachspielet...
Hvordan vil du at Davy skal oppføre seg da? Like blind og trangsynt som deg? Da kunne vi liksågodt bare dratt inn en subjektiv supporter fra hver tippeligaklubb inn i studioet, da hadde nok ikke diskusjonene blitt så veldig interessante.

 

Nei Davy er en svært klok mann. Han har helt rett i at mye av det Brann foretar seg virker planløst, og at de 11 som starter for Brann ikke er en ''miks'' som utfyller hverandre.

 

Step_up du må rett og slett slutte og sutre over tapet i Molde og gi det skylden for alt her i verden. I dag ble vi (Odd) snytt for seieren på overtid etter at Moldes målscorer tidligere i kampen klipte ned Gulsvik innen 16-meteren og skulle hatt rødt kort, men vi kommer ikke til å klage i flere uker av den grunn ;)

 

edit : leif

Endret av Havard_92
Lenke til kommentar
Han kaller seg Brann-supporter, man han skal alltid blande inn Brann i alt han kan og ser blindt på resultatet i hver kamp Brann taper. Når man prøver å stille Brann i ett negativt lys hver gang man kan, da er man ikke mye Brann-supporter. Mer usaklige folk enn det skal du lete lenge etter. Selv om han klarte seg bra i nachspielet...
Hvordan vil du at Davy skal oppføre seg da? Like blind og trangsynt som deg? Da kunne vi liksågodt bare dratt inn en subjektiv supporter fra hver tippeligaklubb inn i studioet, da hadde nok ikke diskusjonene blitt så veldig interessante.

 

Nei Davy er en svært klok mann. Han har helt rett i at mye av det Brann foretar seg virker planløst, og at de 11 som starter for Brann ikke er en ''miks'' som utfyller hverandre.

 

Step_up du må rett og slett slutte og sutre over tapet i Molde og gi det skylden for alt her i verden. I dag ble vi (Odd) snytt for seieren på overtid etter at Moldes målscorer tidligere i kampen klipte ned Gulsvik innen 16-meteren og skulle hatt rødt kort, men vi kommer ikke til å klage i flere uker av den grunn ;)

 

edit : leif

 

Hvordan blind snakker vi? liker ikke helt å bli tiltalt på den måten og det vil nok ikke du heller ;) .

 

Forsvaret opptrer ikke særlig bra, det har han rett i. Hva gjelder resten av lagdelene er han ute å kjøre...At spillet er planløst var jo en del av kritikken fra spillerne i evalueringen av 2010-sesongen. Nå er spillet basert på enkeltmannsprestasjoner av våre sterke spillere høyere i banen.

Så at det ikke er så mye lagspill er jo sant, men når Davy først sier noe lurt da er det noen få sekunder med noe smart, så er det en 2/3 minutter med piss i tillegg og da gjør han det vanskelig å klare å ta ting ut av sammenheng...Han kan av og til glimte til.

I går synes jeg han gjorde en god jobb i magasinet.

 

Jeg er da alltid åpen for andre synspunkt. Synes ikke jeg er trangsynt.

 

Det var da ikke jeg som dro inn Moldekampen i denne tråden, men når den først dras inn i tråden, så vil jo jeg så klart si min mening...

Lenke til kommentar

La oss ta for oss første omgang mot Vålerenga. Brann spiller med Huseklepp og Diego Guastavino på topp. Huseklepp er en dribler som altfor ofte må gå på løp utover på kanten. Ved stort sett enhver anledning Huseklepp fikk ballen i bakrommet hadde Brann kun Guastavino i feltet (og Erik Mjelde ved et par anledninger). Det hele ender med et høyt, sløvt eller ubrukelig innlegg som kun Mjelde er i nærheten av. Er dette bra angrepsspill da? Hvorfor har ikke Nilsen gitt instruksjoner til Eirik Bakke eller kantene om å trekke inn i feltet på slike situasjoner?

 

Hvis man summerer opp ser man at kun et fåtall av Branns sjangser hittil i år har en rot av plan, offansiv organisering, angrepsvilje og sammarbeid. Ta for eksempel Birkir Mar Sævarssons raid som førte til 3-4 gigantsjangser. At en Sævarsson, stort sett uten andre alternativer driver inn, klarer å drible litt og fyrer av et kanonskudd, får en retur og knaller til, og senere fyrer til på en helt enorm volley til han å være skyldes ikke "plan", men at Sævarsson brukte hodet i situasjonen og tok en egen avgjørelse. Med plan menes det som kjennetegnet RBK i storhetstiden: Spilte blandt annet 4-3-3 med helt vanvittig god defansiv struktur, helhjertet defansiv jobbing av midtbanespillerne som ved enhver anledning fosset i angrep slik at de ofte ble i overtall.

 

For å ta Brann som eksempel: Det som kjennetegnet Brann under Mjelde var en sentral midtbanespiller som brukte hodet, konstant dobling på kant og backer i angrep samt en hodesterk spiss til å heade inn innlegg, og en rask spiss til å plukke opp lange fremspill. Dette så man kamp etter kamp. Hvis man ikke så det kunne man i alle fall se konturen og forsøkene. Det er dette Davy Wathne mener, og det er dette alle som kan fotball ser, men som du ikke ser. Den eneste planen vi ser idag er offansive vinger og poleballer frem til Huseklepp. Vi har ikke andre strenger å spille på, og det er derfor relativt enkelt å forsvare seg mot.

 

Forsvaret har du helt rett i at ikke er bra. Det ser alle, og man trenger hverken være Aristoteles, Einstein eller Sir Alex Ferguson for å finne det ut. Tre av midtbanespillerne holder som regel grei standard hver kamp. Angrepsspillet er en katastrofe. Brann som et kollektiv er en katastrofe. Venstresiden, høyresiden og sentrallinjen er en katastrofe. Det er ingen spor av kontinuitet foruten at vi starter med Opdal og Bakke (så lenge de er friske), samt Huseklepp. Halve stallen består av spillere som er gode på papiret men som ikke duger i kamp sammen med sine lagkamerater. Vil igjen dra assosiasjoner med Tromsø og vil også trekke inn Aafk og Strømsgodset som på papiret med det blotte øyet har elendige lag i forhold til sine konkurrenter, men det er utrolig hva man klarer å oppnå hvis man har de rette spillertypene til å utføre oppgavene.

 

Man bygger ikke et hus med kun rørleggere, og Brann vinner ikke kamper med kun midtbanespillere. Har man derimot én rørlegger, én tømrer og én elektriker kan de gå sammen og lage en plan på hvordan de skal gå frem, og vil levere et mye bedre produkt.

Lenke til kommentar

INSTY:Jeg siterer meg selv:

 

At spillet er planløst var jo en del av kritikken fra spillerne i evalueringen av 2010-sesongen. Nå er spillet basert på enkeltmannsprestasjoner av våre sterke spillere høyere i banen.

 

Les innleggene du svarer på ;) . Jeg er altså helt enig i de som mener dette. Men det hadde han veldig lite fokus på i monologen hans...Han generaliserer hele laget og allerede da hadde han tråkket i salaten. Om han virkelig sa det om spillet så sier han jo faktisk at Steinar gjør en for dårlig jobb som trener og det har han ikke sagt til nå(Stjerne i boken til Davy :)). Hvilket sier en del om Davy som "fotballfagmann"(HAHAHA og Nannskog klager aldri på dommerne :roll: ). .

 

Hva mener du at jeg ikke ser?

 

Venstresiden, høyresiden og sentrallinjen er en katastrofe.

 

utdyp...

 

Angrepsspillet er en katastrofe.

 

Bra mot Sandefjord, bra en stund mot Molde hvor vi kunne og burde vunnet. Og bra i andre mot Enga som vi og burde vunnet...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Det jeg hadde håpet var at han IKKE skulle være med til S/A.

Jeg tenkte at han maks kunne få være i gatene og sjekke stemningen, men nå får han gå sammen med Grobelaar og komme med sine meninger i VM-studio :roll: . TV 2, dere klarer seriøst å finne noe bedre. Hvor er Mini? Hvor er alle sammen? Det er mange tidligere toppspillere dere kunne hatt med i stedet for Davy...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så sa han at det blir en fenomenal kamp nå som Spania er videre og at det ble som vi håpet på eller noe i den duren. Davy:Du har IKKE en dritt med å si det! Du er journalist og skal være grå, kjedelig og nøytral. Hvorfor skal TV2 og andre tv-kanaler alltid plukke ut kommentatorer som bryter med sine etiske grenser i sin jobb?

Ekspertene skal kanskje si om prestasjoner er gode, men ikke journalister, reportere, kommentatorer og intervjuere! Men selv de som liksom skal ha peiling driter seg ut. Roar Stokke sa i en kamp(tror det var i går) at det var ett soleklart frispark når det var soleklar filming :roll: .

Lenke til kommentar

Huff, hvorfor er det denne fyren som får holde monologer og ikke fotballeksperter? Synes ikke noe om det. selv om han var dommer, så var vel det på 70-tallet...Tidligere på dagen så ble det jo vist at både dommeren og linjedommer så det. Så det er vel drøyt å bli så påvirket av følelsene når man kommenterer noe? da bør de finne noen som er fotballeksperter som ikke går over sine grenser fordi det er jobben deres. De er som oftest helt 100% nøytrale og...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har aldri fulgt så mye med på HFK, men Skarsfjords meritter taler for seg selv. Det som derimot tok blikkfanget mitt i dagens BA, er at daværende kaptein har en HELT annen oppfatning av Skarsfjord i HFK enn Davy. Ikke overraskende at den mannen igjen har gått i baret!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...