Gå til innhold

Davy F.H Wathne


Step_up

Anbefalte innlegg

Fy f... hvor jeg er lei denne mannen. Han kaller ett lag som inneholder Mjelde, Gustav, PVM, Solli og Huseklepp for dårlig. vi har Opdal, det er den svakheten jeg finner bakerst(når forsvaret er i form riktignok :p ). Kampen i dag viser vel at vi har det vi trenger offensivt(i tillegg har vi Gustav). vi skal ikke kaste bort en 2-0 ledelse uansett om vi ble snytt for to straffer. Han er som en liten unge og er med i den latterlige saueflokken som mener at RBH har skyld for alt :roll:.

 

Han kaller seg Brann-supporter, man han skal alltid blande inn Brann i alt han kan og ser blindt på resultatet i hver kamp Brann taper. Når man prøver å stille Brann i ett negativt lys hver gang man kan, da er man ikke mye Brann-supporter. Mer usaklige folk enn det skal du lete lenge etter. Selv om han klarte seg bra i nachspielet...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorvidt et lag er godt eller dårlig defineres ikke av hvilke navn som står på blokka. Han stiller ikke Brann i et negativt lys hver gang han kan, men analyserer som både fotballekspert og supporter. Da blir det slik. Legg merke til at det ofte er samme saken når Mini snakker om Rosenborg eller Bodø/Glimt - det er bare ikke like fremtredene, ettersom Davy er en rimelig intens person.

 

Jeg syns han er morsom å høre på :p

Lenke til kommentar

Det er lavmål å definere folk etter hvor god supporter man er. Er en god supporter en som reiser på bortekamper, går med masse supporterutstyr, synger for full hals, synger like mye om det er 3-0 eller 0-3? Er ikke en familiefar som sparer for harde livet for å gå på 3 kamper iløpet av en sesong like god?

 

Man står fritt til å være supporter av hva som helst i verden, det går ikke an å bedømme hvem som er "bedre" enn andre. Det er i bestefall latterlig å klassifisere. Man kan si at en og annen person tilbringer mer tid på å følge laget sitt, men det gjør ikke den personen til en bedre supporter.

 

Og selv om Davy Wathne ofte har merkelige synspunkt har han en fotballfaglig kompetanse mange av oss bare kan drømme om. Legg også merke til at mye han sier blir sagt med en sarkastisk undertone. Som fagmann er han ekstremt dyktig. Det jeg digger mest med Davy Wathne er hans brede ordforråd.

 

"Det er som å spå flo etter fjære å si at Rodolph Austin ville fått rødt kort som midtstopper".

Lenke til kommentar

Det er lavmål å definere folk etter hvor god supporter man er. Er en god supporter en som reiser på bortekamper, går med masse supporterutstyr, synger for full hals, synger like mye om det er 3-0 eller 0-3? Er ikke en familiefar som sparer for harde livet for å gå på 3 kamper iløpet av en sesong like god?

 

Man står fritt til å være supporter av hva som helst i verden, det går ikke an å bedømme hvem som er "bedre" enn andre. Det er i bestefall latterlig å klassifisere. Man kan si at en og annen person tilbringer mer tid på å følge laget sitt, men det gjør ikke den personen til en bedre supporter.

 

Og selv om Davy Wathne ofte har merkelige synspunkt har han en fotballfaglig kompetanse mange av oss bare kan drømme om. Legg også merke til at mye han sier blir sagt med en sarkastisk undertone. Som fagmann er han ekstremt dyktig. Det jeg digger mest med Davy Wathne er hans brede ordforråd.

 

"Det er som å spå flo etter fjære å si at Rodolph Austin ville fått rødt kort som midtstopper".

 

en god supporter bruker ikke en stilling han har f.eks i media til å stille sitt lag i ett dårlig lys hver gang han snakker om det.

Og når han da i sin stilling hele tiden bevisst drar frem Brann i alt han snakker om, da kan jeg absolutt kunne bedømme Davy som "supporter" av Brann. Nå sier jeg ikke noe negativt om deg, men at Davy fremstiller seg som fotball-fagmann er jo noe av det mest latterlige jeg har vært borti. Hadde han vært det, så hadde jeg vært president i USA.

Jeg er ikke Amerikansk og jeg er definitivt ikke kvalifisert til å være president! Davy:Det er noe som heter selvinnsikt. Å presentere seg selv(du er programleder og journalist ja) i beste sendetid som fotballfagmann når det helt klart kommer frem at du ikke er det, er i grunnen ganske latterlig. fikk meg en god latter når jeg hørte det og trekker på smilebåndet når jeg tenker over at du faktisk kalte deg det...

 

Hans definisjon av knust er kun på resultatet. banespillet har ingenting å si for han, han ser blankt på resultatet. han pleier aldri å ta med om noen mål skulle vært annullert. Han sier at Brann sitt lag er for dårlig.

 

Vel, førsteelleveren er blant de bedre i TL når den er toppet. Og blant midtbane/angrepsspillerne har vi ca 8 landslagsaktuelle spillere.3/4 av disse er best i landet i sine posisjoner. Defensivt har vi og flere landslagsaktuelle spillere.

Dog så headet Sævarsson ballen ut i returrommet og Opdal var dårlig denne kampen.

De aller fleste lag i TL drømmer om flere av Brann sine spillere.

 

I fjor kom vi på 5.plass uten å ha brukt en spilleplan i en eneste kamp. Vi hadde Siggy på laget og vi har i flere sesonger hatt Opdal i mål. Vel, er det noe Hareide skal ha ros for, så er det at han ikke lot keepre lage klovnerier med flagget på brystet. Det var vel kort prosess med både han, og resten av klovnene som tabbet seg ut. Husker ikke navnet på alle sammen. Har fortrengt det :p. Det kan virke som om Steinar er blitt litt klokere til å tilpasse laget til motstanderen. Det gjorde han ikke i fjor.

 

Det verste med Steinar i fjor, er at han ikke byttet disse to, selv om han hadde muligheten.

Vi hadde jo både Onstad og Udjus, så det var vel aldri nødvendig å vente på at de ble skadet. Siggy tror jeg alene kostet oss 9 poeng.

Opdal tror jeg og kostet litt.

 

5 plass var en grei plassering.Med litt hjelp fra treneren, så kunne vi tatt steget opp til edelt metall. Hadde spillerne vist litt innsats i fjor(som f.eks som mot Sandefjord-kampen forrige runde), så hadde the sky vært the limit ;).

 

Reglene Davy tror gjelder de gjaldt for over 30? år siden (var det da han dømte så høyt?)og de aller fleste av de brukes ikke i dag. Det tror han at de gjør. Selv om man har vært dommer, så betyr ikke det automatisk at man er fotballfagmann...

Lenke til kommentar

Hvorvidt et lag er godt eller dårlig defineres ikke av hvilke navn som står på blokka. Han stiller ikke Brann i et negativt lys hver gang han kan, men analyserer som både fotballekspert og supporter. Da blir det slik. Legg merke til at det ofte er samme saken når Mini snakker om Rosenborg eller Bodø/Glimt - det er bare ikke like fremtredene, ettersom Davy er en rimelig intens person.

 

Jeg syns han er morsom å høre på :p

 

 

Mini synes de fleste har peiling. Han er en morsom liten skrue samtidig som han er saklig. Men skal du ha en virkelig god fotballfagmann, da skal du høre på Bengt Eriksen ;) !

Lenke til kommentar

Skal man rangere hvor god supporter man er, vil det eneste man kanskje kan dømme etter være lojalitet. Men hvordan skal man måle lojalitet?

 

 

Wow, svar på et spørsmål med et spørsmål. Bør kanskje slutte med det..

 

 

Helt enig, lojalitet er viktig. Jeg mener også at å vise engasjement på kamp er viktig, selv om ikke alle har mulighet til det. Når man først er på kampen, og spesielt på en ståtribune, bør man vise engasjement for å kunne være en god supporter.

 

Dette er sikkert mange uenige med, men det er mitt syn. Alle har sitt syn på slike ting :)

Lenke til kommentar

Davy er desverre den eneste i TV2 som har noenlunde peiling på fotball. Frode Olsen og Erik Thorstvedt er ikke i nærheten. Bengt Eriksen er ok, men snakker altfor mye om psykologiske faktorer, og ikke så mye om det fotballfaglige. Mini er også OK. Altfor mange i Tv2 bærer preg av at de sier hva seeren vil høre, mens Davy legger alt slikt til side og sier ting som de er.

 

Jeg er Brannsupporter men har sett tendensene av et elendig brannlag lenge. Man må ha lov til å spå at favorittlaget sitt vil gjøre det dårlig. Du mener tydeligvis at Brann har et relativt bra tippeligalag. hvordan har det seg at Brann da ligger på 14. plass? Hvordan har det seg at Brann har sluppet inn 13 mål på 18 målsjangser? Uflaks?

 

Jeg velger å se så objektivt som jeg klarer ut fra forutsetningene når jeg skal snakke om Brann. Hvorfor skal jeg være optimistisk når ingenting taler for det? Fremtiden ser beksvart ut. Det ser Davy, det ser jeg og det ser mange andre Bergensere. Det er jo ikke uten grunn at Brann "bare" har hatt tilskuertall på 12 og 13 000 de siste to kampene.

 

Brann sitt lag er ikke bedre enn en 7. plass. Alt over ville vært å overprestere. Vi kan fort ende opp i samme situasjon som Fredrikstad gjorde i fjor, og det må være lov å si selv om man er supporter, har hatt sesongkort i 11 sesonger, fulgt Brann i 14 sesonger, og bruker et femsifret beløp for å følge Brann på bortebane pr sesong.

Lenke til kommentar

Noenlunde peiling :roll: ? Davy kan ikke måle seg med Thorstvedt eller Olsen på noen måte. Hvordan det har seg at Brann ligger på 14? Espen Berntsen i mine øyne. Uansett hvor dårlig vi var etter 2-0, så er det umulig å komme unna hans feil. Jeg mener at på midtbanen og i angrep så har vi gode spillere(midtbanen og angrepet er gode for gull), men det hjelper ikke at de scorer mange mål når forsvaret er så rævva.

Dette presiserer jeg i åpningsinnlegget:

 

Meg selv:Fy f... hvor jeg er lei denne mannen. Han kaller ett lag som inneholder Mjelde, Gustav, PVM, Solli og Huseklepp for dårlig. vi har Opdal, det er den svakheten jeg finner bakerst(når forsvaret er i form riktignok ). Kampen i dag viser vel at vi har det vi trenger offensivt(i tillegg har vi Gustav). vi skal ikke kaste bort en 2-0 ledelse uansett om vi ble snytt for to straffer.

 

Hadde han presisert at det gjaldt forsvaret, da hadde det vært litt annerledes. En ting er ihvertfall sikkert, han er ingen fotballfagmann! Det er ikke flere folk på stadion fordi det er mange som liker å dolke klubben i ryggen...Å si at Thorstvedt og Olsen ikke er i nærheten av Davy, synes jeg er som å si at Tyskland var helt uskyldig i andre Verdenskrig ;). stenger vi buret fra nå av, så kan vi kjempe i toppen i år. Fortsetter forsvaret å være like rævva, da blir vi nok middelhavsfarer og under det

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Dommerne har ingen skyld i at Brann ligger der de er. Brann har vært mye dårligere enn dommerne, og fotballkyndige har sett det komme. Du beviser din mangel på kompetanse gjennom å skylde på dommerne og ikke innse blandt annet det faktum at Brann har sluppet inn mål på nesten 75% av alle sjangsene motstanderne har hatt hittil i år.

 

Vi må bare innse at vi foreløpig er drita dårlig, og det før vi skylder på dommere og påstår at folk ikke er "ekte supportere". Vi har kanskje vært litt uheldige, men du må forstå at det er en del av fotballen. Dømmingen har ikke vært i nærheten av så skandaløs at vi kan beskylde dem for å være korrupt. Eller som jeg selv sa rett etter kampslutt mot Start; Først mange ukvemsord om hva jeg synes om hvordan dommeren taklet situasjonen helt på slutten etterfulgt av: "...Men tro ikke at jeg skylder på dommeren, å tape klarer vi helt fint på egenhånd. Vi var mye mer udugelig".

 

Ærlig talt. I praksis spilte vi med en forsvarsspiller mot Start. Hassan El Fakiri er malplassert på venstre back, Olafur Ørn Bjarnason har tapt seg for lengst og Birkir Mar Sævarsson er for svak. Selvfølgelig slipper vi inn mange mål da. Opdal er ikke i nærheten av hva han en gang var. Slike ting klarer man finne ut selv hvis man sitter på et minimum av kunnskap.

 

Dommeren var langt fra den verste på banen, og dommerne har ikke vært utslagsgivende i det hele tatt. For at de skal være det må Brann være motstanderen overlegen, og det har vi ikke vært i noen kamper i år.

Lenke til kommentar
vi har Opdal, det er den svakheten jeg finner bakerst

 

Hehe. Er det den eneste svakheten du finner der bak?

 

 

les ALT jeg skriver i innlegget.

 

Hva sier du nå da? Er det fortsatt marginer? Har vi fortsatt uflaks? Er det fortsatt dommeren sin feil? Er det gresset sin skyld? Har vi vært uheldig med terminlisten, vær, temperatur, ferie, skader, sykdom?

 

 

hva snakker du om?

Lenke til kommentar

Jeg har lest hele innlegget mange ganger. Bokstav for bokstav, ord for ord og setning for setning. Du må stå for det du sier. Har det seg slik at forsvaret ikke er i form? Når er de i form da? Vi har sluppet inn altfor mange mål i maaaaaaaange år.

 

Over til andre sitat:

 

Jeg snakker om reaksjoner etter dagens kamp. Har du noen flere bortforklaringer? Er du av en annen oppfatning nå? Har vi fortsatt vært uheldige? Sitter vi fortsatt på et godt mannskap?

Lenke til kommentar

TS, det virker som du er litt supporter-blind. Davy er en fotballfagmann til det fulle, enten du liker det eller ikke :p

 

da er det jo problematisk at han neppe har spilt noe særlig med fotball og viser tydelig dette i alt han sier.

Hvis han helt klart og tydelig hadde sagt at forsvaret er for dårlig og ikke de andre lagdelene(kanskje sentralt, men der gjorde Mjelde en god jobb f.eks mot Sandefjord), da kunne jeg muligens endret mitt syn litt.

Men han generaliserer hele laget og har jo sagt mye annet som naturligvis er helt på viddene :roll:

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Han mener jo oppriktig at Brann ikke har en god nok spillerstall alt i et. Han påpeker hva Brann mangler i dagens stall. Se på Tromsø, selve spillerstallen er ikke imponerende i det hele tatt, men de har de rette spillertypene utfra hvilken fotball de vil spille og de rette spillertypene i de rette posisjonene. I 2007 kan det virke som at Brann startet en kampanje for å få tak i flest midtbanespillere. La meg spørre deg: Hvor mange midtbanespillere startet Brann med i dag?

 

Først og fremst Erik Mjelde, Eirik Bakke, Tijan Jaiteh, Petter Vaagan Moen og Rodolph Austin. I tillegg til dette startet Brann med Birkir Mar Sævarsson og Erik Huseklepp. I forige kamp hadde vi i tillegg Hassan El Fakiri. Dette er i ÉN startoppstilling. Mener du med viten og vilje at dette er ideelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...