Gå til innhold

Hvordan installere Office på minibærbar?


1-2-3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg går for den første. Hva kopierer jeg med? Anbefalt program? Til hvilken fil? ISO? Mkv? Er det kopisperre på Office CD-en? Kan du rett og slett gi meg en liten oppskrift? ;)

 

Hva med å prøve selv?

Er jo bare å dra filene over fra CDen til minnepennen.

Lenke til kommentar

Innstaller PowerISO på en pc som har CD-rom spiller.Bruk PowerISO til å lage en ISO fil av Office CD'en. Kopier ISO-filen til en minnepinne eller minnekort. Installer PowerISO på minibærbaren. Bruk utforsker til å finne ISO-filen, høyreklikk og monter denne i en virtuell CD-rom. Innstaller MS Office og bruk cd-keyen på orginalplaten.

 

Har selv omtrent ALLE mine CD'er og DVD'er kopiert som ISO-filer på en egen partisjon, og på ekstern HD, så ved en eventuell installasjon eller reinstall trenger jeg ikke å drasse på en masse CD'er eller minnepinner.

Lenke til kommentar

Eller så kan du rett og slett bare kopiere det rett over til minnepenn som du ville gjort om du kopierte filer fra en mappe til en annen ;)

 

Det er ikke vits å lage ISO o.l. for minnepenn. Bare fyr opp CD-en i en PC med minnepinne i, kopier fra CD til f.eks. skrivebord - vent til ferdig - kopier fra skrivebord til minnepinne - stapp minnepinne i netbook - installer ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Dersom du har "orginal" key og internettilgang, er denne metoden ganske så enkel (har selv benyttet den på flere pc'er)

 

Klippet og limet i fra komplett.no, så slipper jeg å skrive alt selv :

 

Nå kan du enkelt installere Office på din mini-PC uten CD!

Steg 1: Kjøp Microsoft Office 2007 (eksempelvis Office Home and Student) akkurat som vanlig hos oss.

 

Steg 2: For å installere Office 2007 på din PC uten å bruke DVD-platen, laster du ned og installerer en prøveversjon av Office (lastes ned her - http://trial.trymicr...culture=en-GB). Husk å velge Norsk som språk.

 

Steg 3: Fyll inn ditt navn og e-post adresse.

 

Steg 4: Du får nå en produktnøkkel som kun gjelder for å teste Office i 60 dager. Denne skal erstattes med produktnøkkelen du finner i Office pakken du har kjøpt (produktnøkkelen består av 25 tegn) for permanent aktivering.

 

Steg 5: Klikk på "Kjør/Run" når du får spørsmål om du vil lagre eller kjøre programmet du laster ned.

 

Steg 6: Når du får spørsmål om å angi en produktnøkkel, angir du den produktnøkkelen du finner i Office pakken du har kjøpt.

 

Ferdig!

 

Du har nå en fullversjon av Office på din maskin.

 

Lenke til kommentar

Har nå fått installert Office på min minibærbare!

 

Det ble til at jeg brukte metoden din, pesaroso, iom at jeg ikke fant noen norsk trail-versjon.

 

Taxman,

Innebærer metoden du viser til at jeg kan laste ned en trail av Office 2010 når det kommer, og bruke koden jeg nå har til Office 2007?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...