Gå til innhold

MUSCLE UP Gainer fra xlife, smak?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muscle UP gainer er jo gainer. Altså en blanding av proteinpulver og sukker.. Og sukker smaker jo godt riight?

 

Jeg har en lignende gainer på rommet, 35g whey og 50g Maltodekstrin (og et eller annet søtningsstoff).

 

Forskjellen mellom rein proteinpulver og gaineren var jo at gaineren var mye søtere i smak og smakte billig oboy. Mens derimot proteinpulverert smakte dritt.

Lenke til kommentar

Det inneholder maltodekstrin, men jeg veit ikke om det smaker som sukker (farin) akkurat.

 

Jeg vil tro at en gainer smaker litt bedre enn et proteinpulver, siden gaineren "har lov" til å inneholde mye mer stuff enn et proteinpulver som skal være så reint som mulig, mtp høyest mulig protein%, dvs de kan ikke bruke så mye plass på smaken siden det vil senke protein%.

 

Ellers vil jeg si at x-life selger produkter av ganske god kvalitet, og denne kvalitetetn gjelder også smaken. Så igjen, den er nok mye bedre smak på enn mye annet tilsvarende. Men det er sikkert bedre smak på produkter av enda høyere kvalitet (TN og MyR. f.eks.). Jeg kan bekrefte dette med tanke på proteinpulver hvertfall. Gaineren har jeg aldri vært borti, men jeg ser de har samme smak på dem. Har aldri hatt bruk for gainer egentlig.

Lenke til kommentar

Det inneholder maltodekstrin, men jeg veit ikke om det smaker som sukker (farin) akkurat.

 

Jeg vil tro at en gainer smaker litt bedre enn et proteinpulver, siden gaineren "har lov" til å inneholde mye mer stuff enn et proteinpulver som skal være så reint som mulig, mtp høyest mulig protein%, dvs de kan ikke bruke så mye plass på smaken siden det vil senke protein%.

 

Ellers vil jeg si at x-life selger produkter av ganske god kvalitet, og denne kvalitetetn gjelder også smaken. Så igjen, den er nok mye bedre smak på enn mye annet tilsvarende. Men det er sikkert bedre smak på produkter av enda høyere kvalitet (TN og MyR. f.eks.). Jeg kan bekrefte dette med tanke på proteinpulver hvertfall. Gaineren har jeg aldri vært borti, men jeg ser de har samme smak på dem. Har aldri hatt bruk for gainer egentlig.

 

Maltodekstrin er et karbohydratholdig næringsmiddel som ofte benyttes som erstatning for sukker. Det er en polysakkarid, og forekommer normalt som et hvitt hygroskopisk pulver. Maltodekstrin er lettfordøyelig og og opptas like lett av kroppen som sukker.

- Wikipedia

Lenke til kommentar

Ja, men det SMAKER ikke sukker. Maltodekstrin har en nøytral smak. Så gaineren vil ikke bare smake sukker fordi den inneholder maltodekstrin. Siden maltodekstrin er smakløst, så vil gaineren bare smake det den blir tilsatt av smak og søtstoff. Det vil si at det smaker nok ganske likt som proteinpulveret ;)

Lenke til kommentar

Ja, du har vel rett.

 

Min gainer (Protein + carbs fra NutriSport) inneholder en masse greier: Whey protein concentrate ( :thumbdown: ), Maltodextrin, Natural flavour, pea fibre, glutamine, peptides, creatine monohydrate, vitamin and mineral premix ...

 

Og gjett hvor mye kiloprisen er på? 70kr!

 

Tipper whey concentrate trakk ned prisen lol :p

Lenke til kommentar

Den inneholdt mye stæsj ja! laugh.gif Konsentrat og kilopris på 70 kr. Det kan neppe være spesielt sunt og hive i seg det greiene der, mtp at det sikkert inneholder en del suspekte ting som en del laktose, fett osv. Med en kilopris på 70 kr så har de sikkert en innkjøps-pris på tipper rundt 30 kr. For den prisen så tror jeg ikke de setter så stor vekt på at pulveret er reint og av god kvalitet egentlig.

 

Kanskje like greit at du har gjemt den inne på rommet ditt og ikke bruker den daglig :p

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...