Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 7 "semi-fryser"


Anbefalte innlegg

I kveld har Win7'en min begynt å skape seg: Jeg kan bevege musen, men å klikke på knapper/vinduer har ingen effekt. Tastaturet gir ingen respons heller.

 

Får ingen feilmelding, og har ikke sett at det er et spesielt program som gjør at dette skjer heller.

 

Noen som har opplevd lignende eller har noen ide om hvor jeg bør begynne feilsøking?

 

Hardware er enn Dell Latitude E6400

 

 

/Geir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I kveld har Win7'en min begynt å skape seg: Jeg kan bevege musen, men å klikke på knapper/vinduer har ingen effekt. Tastaturet gir ingen respons heller.

 

Får ingen feilmelding, og har ikke sett at det er et spesielt program som gjør at dette skjer heller.

 

Noen som har opplevd lignende eller har noen ide om hvor jeg bør begynne feilsøking?

 

Hardware er enn Dell Latitude E6400

 

 

/Geir

 

Skulle gjerne hatt mer info, men gir deg noen raske tanker så du kan begynne et sted.

 

Hva var det siste du gjorde på pcn? (tenker installasjon osv). Prøv å kom deg inn i safe mode. (forutsatt at du får tastatur til å funke preboot, noe jeg tror går). Får du samme problem der ? Hvis du kommer dit, sjekk enhetsbehandling for å se om det er noen driverproblemer.

 

Har du et annet tastatur, så sjekk om det funker å plugge inn (hjelper oss å finne ut om feilen ligger f. eks på driverne, eller om det er en service / annet som feiler hele os'et)

 

victurus!

Lenke til kommentar

Har feilsøkt litt mer, og det ser ut som problemet hovedsaklig skjer etter at jeg har montert et Truecrypt volum. Prøvde å kjøre scandisk på dette volumet, og det trynet. Nå har jeg kjørt igang SpinRite som snart har gått i to døgn. Den stoppet på 19% og rapporterer et stort antall med sektorer som den ikke finner.

 

Ser ut som det blir ny disk på meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...