Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et litt irriterende problem. min elskede maskin har blitt hacket av en person som tydeligvis ikke har annet å gjøre enn å dele harddiskene til privatpersoner som ikke har noe spennende på PC'en. alikevel, problemet er at C:-stasjonen (som er min eneste HD) er delt som "C$" og jeg får ikke fjernet det. kjører winxp, og er selvfølgelig admin. ikke får jeg fjernet delingen som Adminitrator heller, værken i vanlig eller safe modus. har prøvd med Administrator Tools og Computer Management så vel som stajsonens egenskaper. jeg får stoppet delingen, men den blir aktivert igjen hver gang jeg starter opp. "Delt for administrative formål... bla bla bla." vil ha dette vekk! noen som har noe hjelp å komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du får problemet igjen kan du jo gå inn på computer management->system->sessions, der kan du se alle som er koplet opp mot maskinen din gjennom delte kataloget etc. Finner du noen som ikke hører hjemme, ja, så kaster du dem ut.

 

Ellers har alle partisjonene en "default" share, C$ etc... Men det skulle være rimelig enkelt å kontrollere adgang til partisjoner i XP, dvs bare du får bort "simple sharing", det en av de tingene jeg liker dårligst i XP. jeg liker å kunne gå inn i "security" for hver enkel folder og se til at adgang blir gitt på en skikkelig måte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...