Gå til innhold

Noen som har lure triks for å skaffe meg en jobb?


Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig utdannet ingeniør til sommeren, men jeg har allerede begynt å søke litt jobber. Det virker som at flere bedrifter er litt skeptiske til og ansette nyutdannede, så hvrodan skal man gå frem?

 

Burde man ringe og "mase" litt på bedriftene etter at man f.eks. har vært på et intervju? Jeg har vært på et par intervjuer, men jeg forstår godt at jeg ikke får jobben for jeg har ikke så mye relevant erfaring å briljere med. Jeg har fått høre at "de har fått et godt inntrykk" fordi jeg har gode karakterer og sånn, men det stopper der. Ikke det at jeg forventer å få jobb med en gang, men jeg trenger en slagplan.

 

Hvordan ta det videre? Det er ikke tilfeldigvis noen som vet om noen som trenger en ingeniør? Jeg er med :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper ofte å mase( ikke for mye), og ha bestemte svar og stå for det du sier. Det opplever ihvertfall jeg at bedrifter synes er positivt.

 

Valget kan ha veldig mye med personlighet og gjøre.

 

En ikke utdannet person kan få en jobb som en fullutdannet også søker på bare på bakgrunn av personlighet, viss f.eks. den utdannede personen er tilbaketrukken osv. Dette fordi de kan utdanne han uten utdanning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...