Gå til innhold

Liverpool ansetter DEG for å fixe kjøp og salg!


YNWA32

Anbefalte innlegg

Pool ansetter norsk forumsbruker som Transfer koordinator!

405727181_13988b7403_o.jpg

 

Liverpool fotballklubb har ansatt DEG! som ny sjef for alle overganger i forbindelse med sommerns transfervindu.

 

En ny deleier har kommet inn i klubben og £10 millioner pund + alle midler fra spillersalg er tilgjengelig for deg til å skaffe forsterkninger.

 

Du har kontaktet store deler av europeisk toppfotball og fått inn cash bud på samtlige spillere i Liverpool stallen.

 

Din rolle tilsier at du står fritt til å selge de spillerne du vil og styrke stallen og førsteellveren slik du selv ønsker. Vil du ha bedre spillere inn i førsteellveren eller styrke stallen? Hvilke spillere fra reservelaget vil du gi sette inn i A-troppen som backups? Selger du "sjela" til Pool ved å godta store bud på Gerrard/Torres?

 

Du velger helt selv, du har kontrollen og skal gi Benitez de beste sjansene for å kjempe om trofeer i 2010/2011 sesongen.

 

Under følger en liste med bud på Liverpool spillere, samt info om hvordan du "kjøper" spillere.

 

Goalkeepers

£12M Reina

£2M Cavalieri

 

Defenders

£15 Johnson

£8M Agger

£6M Insua

£6M Skrtel

£4M Carragher

£2M San Jose

£1M Kyrgiakos

£1M Ayala

£1M Kelly

£0M Aurelio

£0M Degen

Midfielders

£25M Mascherano

£25M Gerrard

£16M Aquilani

£10M Babel

£7M Kuyt

£7M Lucas

£5M Benayoun

£5M Riera

£2M Maxi Rodriguez

£1M Plessis

£1M Spearing

 

Forwards

£75M Torres

£5M N'Gog

£4M Pacheco

£2M El Zhar

£1M Eccleston

 

Viktig info:

De største budene har kommet fra utlandet på Reina, G.Johnson, Macherano, Gerrard og ikke minst £75M på Fernando Torres. Ingen av budene er fra top 8 lagene i Premier League så du trenger ikke bekymre deg for å selge til en klubb vi kjemper med.

 

Kjøp av spillere:

Når det gjelder kjøp av spillere til Liverpool så må du selv "anslå" hvor mye spillerne koster, men prøv å hold det realistisk. Gjerne google søk hvis spilleren har vært linket til andre klubber siste tiden.

 

Hvis du vet om spillere der kontrakten går ut så bergnes £2M i snitt pr spiller i sign-on-fee.

 

Milan Jovanović blir signert på Free transfer fra Standard Liege.

 

Fabio Aurelio forlater engelsk fotball og slutter seg til en klubb i Spania etter at han ikke godtok en pay-as-you-play kontrakt med Liverpool.

 

Linket til Pool:

Setter opp en liten liste over mine anslag på spillere Liverpool har vært linket med siste 6 mnd:

 

Kenwayne Jones - Sunderland - £12M

Javi Martinez - Alth Bilbao - £10M

Simon Kjær - Palermo - £10M

Stephen Ireland - Man City - £10M

Arda Turan - Galatasaray - £10M

Matthew Upson - West Ham - £8M

Vasilis Torosidis - Olympiakos - £6

Joe Cole - Chelsea - Gratis (£2M i Sing on Fee)

 

Da er det bare å sette opp dine anbefallinger som styret og Benitez må forholde seg til. Lykke til!

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint initiativ, me like!

 

Bakgrunn

Med en relativt tynn tropp skulle jeg gjerne hatt mer penger til å forsterke troppen og spesielt dybden i troppen, men jeg gjør her mine valg med det budsjettet som er tilgjengelig. Jeg velger å forsterke både dybden og førsteellveren. Hewitt satser langt mer på unggutter enn hva Benitez har gjort til nå, og det betyr at isteden for en haug av halvdårlige squad-spillere, så brukes ungguttene langt mer når skadene trår skikkelig til. Gutter som Pacheco, Nemeth, Kelly, San Jose, Spearing, etc. vil få langt flere sjanser når laget har behov for det. Ungguttene er gode nok til å komme inn fra tid til annen når det trengs, og i tillegg er det ekstremt viktig for fremtiden at de får sjanser og erfaring. Jeg beholder Liverpools sjel, og selger ingen av de største stjernene uansett hva som legges på bordet av penger. Selv om £75M kanskje er verdt å selge Torres for når man kan kjøpe David Villa for rundt £30M, så beholdes Torres for å fortsatt ha verdens beste spiss i klubben, og sende ut signaler til supportere, spillere og andre at her satses det 100%. Dessuten hadde jeg aldri greid å selge kjære Fernando, en legende i klubben allerede.

 

Selges

£1M Kyrgiakos

£7M Lucas

£10M Babel

£5M Riera

£5M N'Gog

£2M El Zhar

£1M Ayala

£2M Cavalieri

 

Totalt: £10+33M

 

Kjøpes

Joe Cole - Chelsea - gratis (£2M sign-on-fee) - Etter å ha overtalt Joe Cole til å komme til Anfield med å fortelle om den nye eiersituasjonen, Rafas ambisjoner og styrets villighet til å satse, lokkes Cole til Anfield og går gratis fra Chelsea.

David Silva - Valencia - £25M - Valencia sliter økonomisk, og Benitez og Torres går sammen om å bringe Silva til Anfield, og forsøket lykkes.

Marouane Chamakh - Bordeaux - gratis (£2M sign-on-fee) - Etter å ha blitt forespeilet en satsning uten like fra Anfield, fortalt om sommerens andre transferkjøp og ha møtt Benitez personlig og blitt forespeilet mye spilletid og en god lønn, vraker Chamakh Arsenal og blir Liverpool-spiller.

Milan Jovanovic - Standard Liege - gratis (£2M sign-on-fee) - Jovanovic kommer til Anfield som planlagt.

Javi Martinez - Atheltic Bilbao - £10M - En lovende midtbanespiller hentes fra Athletic som erstatning for Lucas.

Valon Berisha - Viking - £1M - En av Norges mest lovende spillere hentes fra Viking på tips fra undertegnede. 17-åringen har en lovende fremtid, og snappes opp foran andre storklubber i Europa som også har vist interesse for spilleren. Går rett inn på reservelaget, men får flere sjanser på førstelaget i mindre turneringer allerede i første sesong.

 

Totalt kjøp: £42M

Netto brukt transfermidler: +£1M

 

Seniortroppen blir dermed seende slik ut etter at Hewitt har gjort sitt:

 

Goalkeepers

Jose Reina

Peter Gulacsi

Martin Hansen

 

Defenders

Glen Johnson

Daniel Agger

Emiliano Insua

Martin Skrtel

Jamie Carragher

Mikel San Jose

Martin Kelly

Fabio Aurelio

Philipp Degen

Stephen Darby

 

Midfielders

Javier Mascherano

Steven Gerrard

Alberto Aquilani

Dirk Kuyt

Yossi Benayoun

Maxi Rodriguez

Damien Plessis

Jay Spearing

Joe Cole

Javi Martinez

Valon Berisha

 

Forwards

Fernando Torres

Dani Pacheco

Nathan Eccleston

Marouane Chamakh

Milan Jovanovic

David Amoo

Krisztian Németh

 

Førsteellveren 2010/2011 (uten skader):

 

Reina

Johnson - Agger - Skrtel - Insua

Mascherano - Aquilani

Joe Cole - Gerrard - Silva

Torres

 

Benk: Gulacsi, Carragher, Kelly, Martinez, Benayoun, Chamakh, Jovanovic

 

Avslutning

Som vi ser er førsteellveren betydelig forsterket på vingene, ellers er laget vårt sentralt per dags dato vel så god som alle andre og uten behov for erstattere. Dybden i laget er blitt mye bedre, med flere klassespillere på benken i Carra, Martinez, Benayoun og Chamakh spesielt. Vi stoler litt mer på unggutta ved mange skader, og de får også flere sjanser ellers. I mindre turneringer er vi bedre dekket med flere gode spillere som ikke spiller like mye som andre, og gode unggutter.

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du selge Ayala, Hewitt? Han er bare 19 år, og er klart den beste stopperen på reservelaget. Tror absolutt han kan ha en fremtid i klubben, evt at vi kan få mer penger for han om noen år.

 

To spillere jeg vil bli kvitt derimot er Spearing og Plessis. Plessis spesielt har vært skikkelig ræva for reservelaget i år, skjønner ikke hvorfor han får spille der en gang.

 

Liker forøvrig at du har lagt merke til Valon Berisha. Kan legge til at lillebror hans også er et supertalent.

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Jeg vil jo ikke selge noen. :p Men jeg er enig med deg, det gikk kanskje litt kjapt der. Satt ham opp for å få inn penger, men jeg går jo £1M i pluss, altså er det ingen vits i å selge Ayala og da ville jeg valgt å beholde ham av de spillerne jeg har satt opp. Jeg tror Ayala blir god, han har sett bra ut på reservelaget og de få sjansene han har hatt på førstelaget, men grunnen til at jeg satt ham opp i utgangspunktet var fordi jeg kanskje tror San Jose blir enda bedre etter hva han har prestert i Bilbao, og derfor valgte ham.

Lenke til kommentar

hvorfor ikke bruke noen kroner på en god venstreback hewitt? Insua holder ikke mål på langt nær etter min mening og er klart en stor svakhet i laget.

Kraftige budsjettrestriksjoner. :p Venstrebacken er en liten svakhet, per nå den svakeste delen av forsvaret. Men mest på grunn av back-upen, som er omtrent inteteksisterende når Aurelio er så mye skadet. Det ser vi jo nå når Insua er suspendert i Europa League, da blir det sannsynligvis en midtstopper på backplass. Men jeg har veldig stor tro på Insua. Det hoppet han har gjort fra reservelag til fast plass på førstelaget er veldig stort, og han vil utvikle seg enormt når han får så mye tillit som han gjør nå. Til tider gjør han feil og kan være en svakhet, men stort sett er han ganske solid, og erfaringen han får nå vil hjelpe oss veldig mye i fremtiden tror jeg. Da får det heller gå utover noen smeller akkurat i år.

Lenke til kommentar

Insua er nok den største svakheten i forsvaret ja, men synes absolutt ikke han gjør noen dårlig jobb. Han utvikler seg og får han fortsette med det kommer han til å bli knall. Burde mye heller bytte Aurelio med en back som ikke er skada 24/7 og kan konkurrere med Insua. Konkurranse i alle lagdelene har man bare godt av.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg selger Cavalieri for £2m og henter David James tilbake på free transfer som tredjekeeper/keepertrener. Gulacsi hentes fra reservene som ung reservekeeper.

 

Degen/Aurelio går gratis, mens Ayala/San Jose selges for de antydete £3m til sammen. Sktrel selges for £6m. Dette gir så langt £11m.

 

På midtbanen har jeg liten tro på Aquliani, som jeg selger for de budte £16m. Jeg slår også til på bud på Plessis og Riera, på til sammen £7m.

 

Dette gir meg penger til å kjøpe Chris Cohen og Chis Gunter fra Nottingham Forest. Gunter er en ung, men rutinert og god høyreback. Cohen kan spille på venstresiden av forsvaret og midtbanen. Jeg får tilslaget for £10m til sammen og får bra cover på disse plassene.

 

Jeg kjøper Gary Cahill for £15m og har så langt £9m igjen å bruke.

 

 

Dermed har jeg som keepere: Reina, Gulacsi og James.

 

På høyreback har jeg da: Johnson, Gunter og Kelly.

På venstreback har jeg Insua, Cohen og Kelly som også er et alternativ på vensytrebacken.

 

Som midtstoppere har jeg: Carragher, Agger, Kyrgiakos og Kelly - som også er en spennende spiller på stopperplass.

 

 

Jeg har svekket midtbanen. Det løser jeg ved å hente Kim Källström på free transfer.Han kan spille som anker, være playmaker og bekle venstresiden av midtbanen.

 

På sentral defensiv midtbane har jeg: Mascherano, Källström, Lucas og Spearing.

På sentral offensiv midtbane har jeg: Gerrard, med Källström og Benayoun som alternativer.

 

På høyresiden er jeg fornøyd med de jeg har: Kuyt, Benayoun og Maxi.

På venstresiden har jeg allerede skaffet meg Cohen og Källström som muligheter, mens både Babel, Benayoun og Maxi kan spille her.

 

Jeg selger El Zhar og Eccleston for £3m og sitter igjen med £12m til disposisjon før jeg skal kjøpe spisser.

 

Jeg beholder Torres, Ngog og Pachecho og bruker de £12m samt de ferske £10m på veteran-tanksenter Kevin Davies (£8m) og Rafael van der Vaart som er på tilbud når Real Madrid har sommersalg (£14m).

 

 

Når sesongen sparkes i gang, starter jeg med en 4-4-1-1-formasjon:

 

Reina; Johnson - Carragher - Agger - Insua; Maxi - Gerrard - Mascherano - Källström; van der Vaart; Torres

 

Benken: James - Kelly - Cahill - Lucas - Benayoun - Kuyt - Davies

 

Aktuelt å selge i januar: Babel, Kyrgiakos og Spearing.

Lenke til kommentar

Har sett litt av Dean, men for lite til å uttale meg om han er keeperfremtiden vår. Med akademiresultatene våre de siste årene er jeg blitt mer skeptisk til å ha for høye forhåpninger for ungguttene, men dette endret seg forhåpentligvis når Rafa fikk mer kontroll. Men Dean er 20 år og langt ifra en plass som andrekeeper enda, er vel på utlån i League Two for øyeblikket, så jeg tok ikke med ham i min oppstilling som "gjelder" for det nærmeste året og to. Spillere skiftes hele tiden. Med tiden vil han kanskje bli aktuell for førstelaget bak Pepe, men ... Han er 20 år nå, det begynner å jo å "haste" litt for å få vist seg frem på et høyere nivå, men keepere er ofte bedre jo eldre de er og litt seinere i utviklingen enn utespillere, så han kan enda komme for fullt om noen år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Han er 19 og har allerede rukket å skape splid mellom Australia og Hellas om hvilket landslag han skal spille på. Når det er sagt så synes jeg vi har mange unge, lovende keepere og jeg registrerer at det tidvis linkes nye unggutter til denne posisjonen. Det er ubeskrivelig viktig for et lag med ambisjoner å ha gode keepertradisjoner så det at en slik diskusjon som denne dukker opp, er et positivt tegn.

Lenke til kommentar

Har jo nettopp hentet keepertalentet Jamie Stephens fra Swindon også, så er vel ikke akkurat keepere det skal stå på i klubben! Håper bare hvertfall én av de kan erstatte Cavalieri og også utfordre Reina med tid og stunder. Blir Reina langtidsskadet nå, så er vi jo buttfucked langt over noe stadium vi tidligere har vært buttfucked på. Reina har vært sesongens desidert beste spiller for oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...