Gå til innhold

oppskrift på direkte kabeltilkobling


Anbefalte innlegg

Jeg har fått/lånt en gammel bærbar med win98se på som jeg har tenkt å ha med på ferie for å laste dig. bilder over på. Når jeg kommer hjem så vil jeg gjerne få bildene over på min stasjonære. Jeg vet at dir. kabeltilkobling går tregt, men ingen av pc'ene har nettverkskort og jeg ville helst slippe å kjøpe. Jeg har en paralellkabel som er hann i begge endene så jeg får kobla maskinen i lag, men hvordan overføre data ???? det er spørsmålet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må "legge" inn protokolene "tcp/ip" og "netbeui"

 

Slik konfigurerer du en direkte kabeltilkobling  

 

Velg Start, Programmer, Tilbehør, Kommunikasjon og deretter Direkte kabeltilkobling.  

Følg instruksjonene på skjermen.  

 

Obs!  

 

Når det har lykkes å kjøre direkte kabeltilkobling på datamaskinen én gang, vises ikke veiviseren for direkte kabeltilkobling med mindre du velger Endre i dialogboksen Direkte kabeltilkobling. Da starter veiviseren for Direkte kabeltilkobling og du kan endre de gjeldende innstillingene.  

Hvis du ikke ser Direkte kabeltilkobling på Kommunikasjon-menyen, er ikke komponenten installert. Klikk Beslektede emner hvis du vil vite hvordan du installerer Direkte kabeltilkobling.

 

Ellers kan du bruke hjelp i startmenyen og søke på "Direkte kabeltilkobling"

Lenke til kommentar

Vel, eg får det fortsatt ikke til. Maskinen prøver å koble til en stund så gir den opp - får ikke kontakt med den andre.

 

Jeg har fulgt veiviseren og lest i hjelpefila til windows uten at jeg blir særlig klokere...... Noen forslag ???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...