Gå til innhold

Sliter med å se videoinnhold på tv2.no &nrk.no Hva mangler jeg?


Anbefalte innlegg

Jeg får altså ikke opp videoinnhold på tv2.no & nrk.no.

 

Youtube og de fleste andre steder jeg har vært innom virker det.

 

når jeg prøver å vise videoinnhold kommer videospilleren opp, men sekundtelleren viser 00.00\00.00 dvs den tror det ikke finnes innhold.

 

Når jeg prøver og åpne i media player, får jeg denne meldingen:

post-182444-1269877519,8084_thumb.png

 

Noen som vet hva jeg mangler?

 

og jeg har også lyst til å ha Nokia Ovi suite, men jeg får det ikke til å virke fordi den ikke viser all tekst og knapper (jeg får ikke innstalert.) Jeg åpner i Vine, men er ikke sikkert jeg gjør det riktig.

 

Er veldig nybegynner på alt som har med linux å gjøre, greier tilogmed ikke å få innstallert et program som kommer utenfor software center..

 

håper noen har tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nrk lar deg velge mellom mms og silverlight, begge funker i linux. Du kan bruke VLC og utvidelsen mediaplayerconnectivity i firefox, eller installer moonlight plugin. Da funker begge løsningene fra nrk. Youtube bruker flash, og det funker med flash plugin.

 

TV2 derimot bruker blodfersk silverlight med drm fra helvete. Ring dem, skriv til dem, og benytt anledningen til å velte all din mentale gørr over på dem. De fortjener all dritten de kan få. De stenger deg ute helt bevisst.

 

Når det gjelder nokia kan du titte her:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1341792

http://tuxmobil.org/phones_linux_nokia_other.html

Lenke til kommentar

selv i Windows kan det være problemer med silverligh.

opplever du all denne bufringen der avspillingen tar pause mens det telles opp ( gjerne fra 50%) opp til 100%.

 

det har jeg ikke opplev hos TV2.

 

det pussige er at med den gamle maskinen (win xp) så fungerte det først ute silverligh ( riktignok litt i rykk og napp en del ganger) men så plutselig fungerte det best med silverligh igjen .

nå jeg nå har en ny pc (Win 7) så kan jeg antagelig fjerne silverligh igjen.

 

for min del så opplever jeg video avspillingen hos NRK som svær varierende i kvalitet

Lenke til kommentar

som Del sier så er tv2 "sjanseløst", dvs med alphaversjonen av moonlight 3 så funker det delevis, det vil si matriale som de kjører DRM på funker IKKE (og dette er vel det meste av tv serier osv). Når det kommer til fotballen så får man opp dette, men kvaliteten er så dårlig at jeg rett og slett vil si det ikke er sebart. Veit ikke hvorfor, men når jeg kjører igjenom moonlighten så stopper kvaliteten på 300kb/s

Lenke til kommentar

Jeg har fått nrk tv til å virke, men får tv2 penger av MS til å kjøre på en software som er såpass ny\ubrukelig? og i tillegg ikke har et alternativ.

 

Det er jo noen som vil bruke andre plattformer en MS, og det synes jeg de bør ta høyde for

 

Hva er det som er galt med flash\java? er det tregere?

 

skal prøve de tileggene du foreslo

 

"den andre elgen": den buffrer ikke engang på tv2, den leser innhold noen sekunder, sier så at den har fullført, men nada skjer.

 

Hvor mye den buffrer kommer an på linja?

Lenke til kommentar

Jeg har fått nrk tv til å virke,

Flott!
men får tv2 penger av MS til å kjøre på en software som er såpass ny\ubrukelig? og i tillegg ikke har et alternativ.
Godt spørsmål. Silverlight er nok i øyeblikket en subsidiert teknologi fra MS, så jeg er faktisk redd det er du og jeg som betaler for det helt ufrivillig.
Det er jo noen som vil bruke andre plattformer en MS, og det synes jeg de bør ta høyde for
Enig, det er tross alt 2010 dette, ikke middelalderen.
Hva er det som er galt med flash\java? er det tregere?
Nei, det eneste "gale" med det er at ikke Microsoft kontrollerer teknologien.
Lenke til kommentar

her tror jeg at det er endre ting en det at MS har kontrollen som avgjør.

 

når det gjelder nettradioer så har noen av dem egne løsninger på god og vondt.

eller man kan velge å spille dem av gjennom mediaplayer.

NRK er til og med så sære at de bruker en gammel utgave.

jeg har ikke fått til å bruke noen annen avspiller der.

 

alternativet er jo å laste ned opptaket og så bruke en en egen avspiller.

men da mister man jo fleksibiliteten.

 

til nå har det ikke vær mulig med video . kanskje det er veien å gå ?

 

 

til nå tror jeg ikke det finnes noen system som er fleksibelt nok til at det fungere på alle systemene.

 

 

hadde bare NRK godtat at det finnes fler avspilleren en Microsoft siene

Lenke til kommentar

 

Hvor mye den buffrer kommer an på linja?

 

det kommer an på

- hvilke system som brukes ( det er nevnt at man ikke opplever det hos TV2)

- hvor rask linje mottakeren har ( de fleste har mer en nok bandbredde )

- hvor rask linje leverandøren har ( NRK bruker 1Mbit båndbredde som etter mit syn er lit lite. TV2 bruker 1.2 Mbit)

- hvor raskt pcen klare å behandle og spille av videoen ( NRK har fler ganger ment at den gamle pcen min ikke klarte å behandle dataene raskt nok. til tros for at jeg hadde først 4mbit og sener 10 mbit linje. selv har jeg hele tiden ment at det var kapasiteten hos NRK som var det store problemet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...