Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med 5 og 6 gir

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en Rieju RRX 50cc

Mopeden drar bra i 1,2,3 og 4 gir, men når jeg girer opp i 5 slutter den å dra på en måte, den ligger bare på det samme turtallet. Det samme skjer i 6 gir.

Kan det komme av at mopeden får for lite luft/bensin?

Har forresten nettopp byttet luftfilter, men det var ikke mye forskjell.

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trimmen som står på er effekt anlegg

Drev er 52-13

Hvis det har noe å si så ble sylinderen boret opp igjen på verksted etter den sjerte seg.

Skrevet

med den drevinga burde den dra ut 6-giret lett.

kan jo hende at den ikke ble boret opp rett, da blir det jo dårlig komp og den kommer ikke til og dra særlig bra.

når begynte den og dra dårlig?

Skrevet

Har du dyset om i forgasseren når du satte på effektanlegg? Mener dette er en så og si obligatorisk ting å gjøre for å få mere effekt ut av anlegget. Å dyse opp gjør at mopeden vil får mer bensin og kan da brenne fortere og gi mer effekt.

Skrevet

Ja, mopeden er dyset opp.

Mopeden funket helt fint frem til i fjor høst, helt til den en dag ikke ville dra ut på 5 og 6 giret. Da byttet jeg tennplugg og luftfilter, uten noen spesiell virkning. Det gamle luftfilteret var forresten fult av olje.

Ja, det kan hende den ikke ble boret opp rett, men den dro bra etter jeg fikk den igjen fra verkstedet, men om høsten var det mye regn og drit på veien, så det kan være det har komt noe rusk/drit en plass det ikke burde komme?

Kan det være at det har komt noe rusk i forgasseren?

Skrevet

ja, kan hende det, eller at det har kommet seg inn i sylinderen.

vis jeg hadde vært deg hadde jeg tatt av syllinderen og sjekket for skade på syllinder og stempel!(bare vis du har en viss peiling på hva du holder på med, er ikke kjekt med to liter kjøleveske nede i veiva..)

Skrevet

Jeg ville prøvd og rense forgasser først for å se om det hjelper, eventuelt slenge på en dært kondensfjerner neste gang du fyller for å se om det kan være ei vannperle eller noe som sitter på feil sted i gassern..

Skrevet

Nå har jeg fått sjekket og det virket som det var stempelringene som var slitte, så nå er det bare å bestille nye og håpe på at alt fungerer som det skal :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Haha, Skrudde opp sylinderen i helga, og da fant vi ut at stempelet hadde sprukket på toppen :S var igrunn bare flaks at den kjørte :) Så har bestilt nytt stempel nå, og håper på at mopeden holder ut sommeren

• 4 uker senere...
Skrevet

Hehe lykke til :) Ordner seg sikkert.

Ha også i bakhodet, at rieju ikke tåler så altfor mye juling! Ikke for å være frekk, men ut av egen erfaring tåler de mindre enn Suzuki og Derbi!

Men utseendemessig ser Rieju bedre ut :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...