Gå til innhold

Forhåndsinnbetale restskatt?


Anbefalte innlegg

Mulig litt merkelig formulering, men det var det beste jeg klarte.

Siden jeg er registrert med et ENK så får jeg kun en selvangivelse uten skatteoppgjør nå i mars, så om jeg får en baksmell så vet jeg det ikke før i oktober.

 

I selvangivelsen så fulgte det med en innbetalingsblankett for restskatt. Bør jeg benytte meg av denne sånn just in case? HVa skjer om jeg betaler inn f.eks 10.000 nå, og det i oktoner kommer frem at jeg ikke fikk baksmell. Blir disse 10.000 da registrert som forskuddsskatt for 2010, eller vil jeg få de utbetalt igjen?

 

Er redd jeg ryker på en baksmell i oktober, og da er det jo greit å dempe noe av det ved å betale inn litt nå.

 

Noen som vet noe om dette, eller er det ligningskontoret jeg må snakke med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg er registrert med et ENK så får jeg kun en selvangivelse uten skatteoppgjør nå i mars, så om jeg får en baksmell så vet jeg det ikke før i oktober.

Det er bare å legge tallene for bankinnskudd, gjeld og aksjer (så lenge de stemmer) fra den delvis utfylte selvangivelsen inn i Skatteetatens kalkulator, sammen med dine egne tall fra næringsoppgave og skjema for beregning av personinntekt, så får du vite svaret.

Lenke til kommentar

Siden jeg er registrert med et ENK så får jeg kun en selvangivelse uten skatteoppgjør nå i mars, så om jeg får en baksmell så vet jeg det ikke før i oktober.

Det er bare å legge tallene for bankinnskudd, gjeld og aksjer (så lenge de stemmer) fra den delvis utfylte selvangivelsen inn i Skatteetatens kalkulator, sammen med dine egne tall fra næringsoppgave og skjema for beregning av personinntekt, så får du vite svaret.

En må vel huske å ta med allerede innbetalt skatt på siste siden også Inge?

Endret av abrj
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For tiden er det null på både utgift og inntektssiden på firmaet da jeg er vanlig lønnsmottaker i et annet firma. Derfor har jeg skattekort og har forskuddstrekk i lønn hver mnd. Men fikk ca 100.000 i ekstra inntekter i fjor, derfor jeg er redd en baksmell. Lurer derfor på om jeg skal betale inn 10-15.000 nå i april just in case.

 

Hva skjer med dise pengene om jeg i utgangspunktet har betalt riktig mengde skatt allerede? Vil disse bli telt med som innbetalt skatt for 2010, eller som for mye innbetalt for 2009?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...