Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De 5 universitetene medhøyest prestisje er ikke en samarbeidspartner av Across the pond. Disse er Univerity College London, Imperial College London, Kings College og selvsagt Oxford og Cambridge. Husk at Across the pond ikke er objektiv, og i følge dem er alle univeritene dem samarbeider med prestisjetunge. Jeg vil heller kalle det gode univeriteter på linje med de i Norge, men noe prestisjeuniveritet samarbeider ikke Across the Pond med. Men dette hindrer ikke deg fra å søke også disse. Du må bare gjøre noemer research selv. Men de fleste er absolutt gode universiteter! Gjør litt research på nettet, og se gjerne rankinglister.

 

Har du gode karakterer vil jeg anbefale de 5 prestisjeuniversitetene på tross av at Across the pond ikke samarbeider med dem. Det er litt å sette seg inn i, men de bør du bare gjøre. Lykke til!

Lenke til kommentar

Norske studenter med lånekassen i ryggen er alltid populære, så jeg ville prøvd meg :) kom selv inn hos Kings College men endte opp i Newcastle.

 

Det er som sagt litt mer å sette seg inn i hvis du søker selv (gjennom UCAS, Britiske samordna opptak), men da kan du velge i alle universiteter, ikke bare de Study Across the Pond har som samarbeidspartnere.

 

I Skotland er det forresten 4 år for en bachelor, i forhold til 3 i England og Wales. For meg betydde også priser noe, for en London skole er kanskje kul, men er mye dyrere enn f.eks. Newcastle (speselt i levekostnader). Jeg såg dette i sammenheng med at Newcastle er nokså kjent, uten å være ett topp-univ i London eller Oxford :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

De 5 universitetene medhøyest prestisje er ikke en samarbeidspartner av Across the pond. Disse er Univerity College London, Imperial College London, Kings College og selvsagt Oxford og Cambridge. Husk at Across the pond ikke er objektiv, og i følge dem er alle univeritene dem samarbeider med prestisjetunge. Jeg vil heller kalle det gode univeriteter på linje med de i Norge, men noe prestisjeuniveritet samarbeider ikke Across the Pond med. Men dette hindrer ikke deg fra å søke også disse. Du må bare gjøre noemer research selv. Men de fleste er absolutt gode universiteter! Gjør litt research på nettet, og se gjerne rankinglister.

 

Har du gode karakterer vil jeg anbefale de 5 prestisjeuniversitetene på tross av at Across the pond ikke samarbeider med dem. Det er litt å sette seg inn i, men de bør du bare gjøre. Lykke til!

 

Hva mener du med gode karakterer? Snitt altså? Tror snittet mitt er 4,6. Oxford og Cambridge ligger nærmere 6 blank i snitt. De tre andre vet jeg ikke noe om.

 

Når det er sagt er LSE, London School of Economics and Political Science, en stor drøm, men i forhold til snittet mitt er det urealistisk, tror jeg i alle fall.

 

Med 5 i snitt er det nok mulig å komme inn ved oxford og Cambridge (kommer selvsagt ann på hvilket studie. Snakker ikke om de mest populære da). Kravet ved de andre er noe mindre, så verdt er forsøk. Men du må imponerer med ikke-faglige prestasjoner også. Har du annet å vise til burde dette med i personal statement. Ofte er det også slik at relevante karakterer teller mest. Spesielt ved realfagsstudier. Bare prøv er mitt tips. Bruk tid til å sette deg inn i diverse, og bare spør om du lurer på noe.

Endret av kilimanjaro
Lenke til kommentar

Min britiske kjaereste (som studerer ved Uni of Bath) sier at av de paa listen din er Edinburgh og Manchester de mest best rykte.

 

Foroevrig maa du huske at det er karakterpoengene du maa telle. Alders/real/etc teller ikke.

 

Jeg har selv soekt paa Uni of Bath til hoesten (elektronikk) etter aa ha lest en del rundt bl.a hvordan campus er, hvor store hjelpegruppene er og om det er lettere aa faa hjelp med noe om man har problemer. Hvordan byen universitetet ligger i har ogsaa en del aa si for meg. Kjaeresten min hadde ikke spesielt sansen for Manchester siden det ligger midt i byen uten et fint campus. Personlig syntes jeg at Bath er en veldig pen og akkurat passe stor by.

 

Hva har du lyst til aa studere uansett?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Studerer selv AI and robotics I aberystwyth, jeg elsker byen, fantastisk trivelig plass og greier.

aberystwyth er også veldig frampå når det gjelder international politics, de scora veldig bra der på en sånn rating blandt studenter mener jeg.

 

Aberystwyth scorer også veldig bra på trivsel osv..

Det er et stykke å reise til og fra Aber. spesielt om du flyr til andre flyplasser enn de i Osloområdet.

men det går helt greit for meg som bor i Trondheim, tar tid men blir jo sjelden mer enn 3 hjemreiser i året da.

 

Miljømessig er byen liten og trivelig med masse puber, det er veldig minimalt med kriminalitet og det som er av det går i fulle studenter som gjør ugang eller krangling spesielt etter rugbykamper :p

 

og de fleste universiteter liker norske studenter ettersom at vi er godt støttet av lånekassen osv...

 

å studere i storbritannia er noe jeg virkelig anbefaler, det ser jo veldig bra ut på papirene dine at du har studert utenlands og så har man litt ekstra å leve på da ting er en god del billigere her nede.

 

om du har noen spørsmål om Aberystwyth osv kan du bare sende på meg en PM :)

Lenke til kommentar

Vet dere noe om de følgende universitetene- Tenker fag, rykte, miljø, beliggenhet, hele pakka.

 

-East Anglia

-The University of Essex

-Swansea University

-The University of Manchester

 

Tenker på amerikanske studier / internasjonal politikk / statsvitenskap.

 

Med tanke på det faglige og studiemiljøet er Manchester best av de.

Lenke til kommentar

Vet dere noe om de følgende universitetene- Tenker fag, rykte, miljø, beliggenhet, hele pakka.

 

-East Anglia

-The University of Essex

-Swansea University

-The University of Manchester

 

Tenker på amerikanske studier / internasjonal politikk / statsvitenskap.

 

-UEA ville jeg droppet. Norwich og forsåvidt hele Norfolk er et kjipt sted. Universitetet skal være helt ok og er relativt nytt.

-Hele Essex er forferdelig harry. Universitetet er imidlertid veldig flinke på økonomi, så hvis det er det du skal studere, bør du vurdere det. Hvis ikke, STYR UNNA.

-Swansea University vet jeg ikke så mye om, men det skal være relativt bra saker. Wales er veldig koselig!

-University of Manchester ser jeg som det beste alternativet av de på listen over, uavhenging av studieretning. Faglig sett det beste universitet av de du har. Bra student union. Bra uteliv. Nærme Liverpool som også har bra uteliv. Ekstremt god togforbindelse til London. Ikke for dyrt å bo. Litt harry.

 

For meg hadde valget vært enkelt hvis jeg skulle valgt blant de fire universitetene der.

 

Og nei, jeg studerer ikke ved University of Manchester. (Studerer ved en annen institusjon i England)

 

Hvis jeg skulle valgt på ny igjen, og valgt blant universitetene Study Across The Pond representerer, hadde jeg kun vurdert City University (London), Queen Mary Univeristy of London, University of Bath, Durham University, Lancaster University, University of Manchester og University of York.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...