Gå til innhold

"Bolere" på treningssentre. Et kraftig voksende problem.


Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke at andres dopingbruk plager dere (ikke i organisert idrett).

Virker som at det er sjalusi og uvitenhet som får folk til å hate bolere. For det skader jo ikke dere at de driver med det.

 

Om man har et sunt kosthold og godt treningsopplegg er det ikke direkte farlig å ta et par kurer med aas i året, gitt at du er mann og over 23-25år. Sammenlignet med feks røyking, fedme, alkohol ol.

 

De fleste bolerne som oppfører seg som apekatter var som regel apekatter fra før av. Og en del av de tullingene som står fram i media og sier at bol har ødelagt livet deres osv, hadde kombinert bol med amfetamin, kokain og lignende stoffer, og da sier det seg selv at det går i dass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell Michael, du kan jo starte med å se på reportasjen som FHM skrev om bolig for et års tid siden, der en av reporterne faktisk prøvde anabole steroider, og skrev om det i etterkant. For å summere kort sp ble det voerdreven selvtillit, ekstrem aggresjon, og lett irritabel. Fyren, som gikk for å være en real fyr før hans tarta, endte opp som helt pyton. Til og med dama dumpa han i løpet av perioden han dopet seg.

 

Testosteron er guttehormonet, og funksjonen er at du skal bli stor, svær, og bøs, slik at du kan denge alle andre gutta og få damene i fred slik at du kan parre deg med dem. Alene.

 

@TS: Det du må gjøre er å komme deg vekk fra alle "velvære" sentrene og inn på et skikkelig seriøst gym. Ikke bare velg et vilkårlig ett, men let litt rundt. Det første er ikke det beste:)

Lenke til kommentar

Jepp. Og han FHM-luringen drar jo på fylla midt i kuren, og da kan du jo spørre deg selv hva som gjør folk mest aggressive, alkohol eller aas. Aas er ikke i nærheten engang i å gjøre folk så aggressive som alkohol. Å bruke begge to samtidig er jo selvsagt en veldig dårlig ide.

 

EDIT:

 

Altså jeg sier ikke at det ikke finns bolere som er idioter, jeg sier at de er idioter fordi de var idioter før de begynte med bol. Større apekatt lager mer bråk :)

Endret av Michael Knight
Lenke til kommentar

Til det med boling og høyere utdanning. Det jeg tenker og mener er hvertfall at de fleste som trener kontinuerlig og målrettet har en psyke som hjelper dem også ellers i livet. Min erfaring fra treningsmiljøet er at de gutta som ser best ut og å holder seg best ofte er de med best jobb og utdanning, helt uavhengig av om de bruker bol eller ikke. Mens gutta som bruker gymmet som en kaffekro med slarv og pisspreik derimot har gått en helt annen vei i livet. Evt de gutta man bare ser stresse seg på gymmet månedene etter nyttår for så å forsvinne frem til den siste måneden før sommeren da de håper sommerformen bare mirakuløst skal oppstå.

 

Når det komer til Aas bør det kunne brukes litt vett når man generaliserer en gruppe så hardt. De fleste bolerene på gymmet legger du sannsynligvis ikke merke til, siden ikke alle er 120kgs bamser som vandrer mellom benkpressen og speilet. Jeg tror det er janteloven som regjerer mest her fra mindreårige gutter, ta deg en prat med en "boler" å jeg tror dere snart vil få øynene opp for at det er helt normale personer bare med litt andre etiske normer enn dere som bare spiser brunost før treningen. Å dere må huske på at det er ikke rent få som ser på også protein, Zma, Kreatin o.l som "juks". Så må vi ikke glemme den enorme mengden med slankedop som selges i Norge, skal jeg bruke enkelte her inne sine teknikker for generalisering så har jo halve Yoga-klassen magen full av amfetamin.

 

Til det med vold. Vel med tanke på at "alle" som bruker bol blir gale villsvin som slår om seg på byen så syns jeg det er relativt lite vold med tanke på at dere ser bolere overalt i skyggene på gymmet.

 

En annen ting er at et treningsenter ikke kan kreve blodprøve eller urinprøve på deg, dette er prøvd i retten. Men de kan nekte en person å trene der. Det som også er sakene er at en omfattende dopingtest koster flere tusen kroner, dette betaler ikke treningsenteret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen ting er at et treningsenter ikke kan kreve blodprøve eller urinprøve på deg, dette er prøvd i retten. Men de kan nekte en person å trene der. Det som også er sakene er at en omfattende dopingtest koster flere tusen kroner, dette betaler ikke treningsenteret.

 

Dette er feil, treningssentrene kan kreve at du avlegger dopingprøve på stedet. Nekter du blir dette behandlet som en positiv prøve, og du blir bortvist fra treningsstudioet.

Lenke til kommentar

En annen ting er at et treningsenter ikke kan kreve blodprøve eller urinprøve på deg, dette er prøvd i retten. Men de kan nekte en person å trene der. Det som også er sakene er at en omfattende dopingtest koster flere tusen kroner, dette betaler ikke treningsenteret.

 

Dette er feil, treningssentrene kan kreve at du avlegger dopingprøve på stedet. Nekter du blir dette behandlet som en positiv prøve, og du blir bortvist fra treningsstudioet.

Det er prøvd i retten, de har ingen rett til å innhente blodprøver eller urinprøver. Men de har retten som alle private til å bortvise kunder. Å jeg skriver da vitterlig dette også, men flott at du repeterer det.

Lenke til kommentar

I og med at man må være totalt idiot for å ta bol (for hva er vitsen med å ta bol om man må ta bol for å bli stor/sterk, man vil jo bare bli en enda større taper), så vil jeg tro at det bare er en bitte liten del av de med høyere utdanning som gjør det.

Endret av Jassogitt
Lenke til kommentar

En annen ting er at et treningsenter ikke kan kreve blodprøve eller urinprøve på deg, dette er prøvd i retten. Men de kan nekte en person å trene der. Det som også er sakene er at en omfattende dopingtest koster flere tusen kroner, dette betaler ikke treningsenteret.

 

Dette er feil, treningssentrene kan kreve at du avlegger dopingprøve på stedet. Nekter du blir dette behandlet som en positiv prøve, og du blir bortvist fra treningsstudioet.

Det er prøvd i retten, de har ingen rett til å innhente blodprøver eller urinprøver. Men de har retten som alle private til å bortvise kunder. Å jeg skriver da vitterlig dette også, men flott at du repeterer det.

 

Les forrige side i denne tråden. Noen ganger må man repetere for å lære skjønner du. Ikke lett bestandig.

post-102035-1274105939,83_thumb.jpg

Lenke til kommentar

I og med at man må være totalt idiot for å ta bol (for hva er vitsen med å ta bol om man må ta bol for å bli stor/sterk, man vil jo bare bli en enda større taper), så vil jeg tro at det bare er en bitte liten del av de med høyere utdanning som gjør det.

Akkurat som at det er bare en bitte liten del av den Norske befolkningen som tar bol.

 

@Maddoc. Ikke lett å skjønne seg på den Norske loven heller. Skal en person A stikke en sprøyte i armen til person B må han ha en rettslig kjennelse bak seg hvis ikke person B samtykker.

 

Lover.jpg

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

I og med at man må være totalt idiot for å ta bol (for hva er vitsen med å ta bol om man må ta bol for å bli stor/sterk, man vil jo bare bli en enda større taper), så vil jeg tro at det bare er en bitte liten del av de med høyere utdanning som gjør det.

Akkurat som at det er bare en bitte liten del av den Norske befolkningen som tar bol.

 

Og hvor stor prosentandel anslår du at bruker sterioder?

Lenke til kommentar

I og med at man må være totalt idiot for å ta bol (for hva er vitsen med å ta bol om man må ta bol for å bli stor/sterk, man vil jo bare bli en enda større taper), så vil jeg tro at det bare er en bitte liten del av de med høyere utdanning som gjør det.

Akkurat som at det er bare en bitte liten del av den Norske befolkningen som tar bol.

 

@Maddoc. Ikke lett å skjønne seg på den Norske loven heller. Skal en person A stikke en sprøyte i armen til person B må han ha en rettslig kjennelse bak seg hvis ikke person B samtykker.

 

Fantastisk, du legger ved et bilde av Den Norske Lov, uten å henvise til en eneste paragraf som støtter opp om det du sier. Når man signerer en kontrakt med et treningsstudio godtar man (der reglene gjelder) automatisk å la seg teste. Skjønner at du ikke har begrep eller forståelse for saken, så finn deg en annen tråd å trolle rundt på.

 

http://www.antidoping.no/internett/dopingkontroll/treningssenterkontroll/

Endret av Maddoc
Lenke til kommentar

I og med at man må være totalt idiot for å ta bol (for hva er vitsen med å ta bol om man må ta bol for å bli stor/sterk, man vil jo bare bli en enda større taper), så vil jeg tro at det bare er en bitte liten del av de med høyere utdanning som gjør det.

Akkurat som at det er bare en bitte liten del av den Norske befolkningen som tar bol.

 

@Maddoc. Ikke lett å skjønne seg på den Norske loven heller. Skal en person A stikke en sprøyte i armen til person B må han ha en rettslig kjennelse bak seg hvis ikke person B samtykker.

 

Fantastisk, du legger ved et bilde av Den Norske Lov, uten å henvise til en eneste paragraf som støtter opp om det du sier. Når man signerer en kontrakt med et treningsstudio godtar man (der reglene gjelder) automatisk å la seg teste. Skjønner at du ikke har begrep eller forståelse for saken, så finn deg en annen tråd å trolle rundt på.

 

http://www.antidoping.no/internett/dopingkontroll/treningssenterkontroll/

Mens du baserer deg på postere på veggen og kontrakter fra private institusjoner. Det er ingen (les: INGEN) andre enn politiet som kan kreve en blodprøve fra deg, selv de må ha skjellig grunn til mistanke. Uavhengig hva du har skrevet i en kontrakt. Dette går på helt grunnleggende rettigheter et menneske innehar i den vestlige verden. Jeg beklager at jeg ikke kjent med FN sine paragrafer, men i den norske grunnloven står det.

 

§ 110c.

Det paaligger Statens Myndigheder at respektere og sikre Menneskerettighederne.

Nærmere Bestemmelser om Gjennemførelsen af Traktater herom fastsættes ved Lov.

 

Alle bestemmer hva som skjer med sin egen kropp så lenge ingen lover og regler er brutt, eller andre omstendigheter tilsier noe annet (smittefare o.l).

 

Den dagen SATS kan kreve en blodprøve uten samtykke så er faen etterhvert menneske sin rettsikkerhet forsvunnet. At du skriver det på en konrakt et år før betyr ikke at de har rett til å gjøre det uten ditt samtykke om du i ettertid nekter. Det de har rett til er å bortvise enhver person så lenge det ikke baserer seg på diskriminering e.l. Akkurat som at Idrettsnorge kan utelukke personer som har blitt tatt i doping eller nekter å ta en dopingtest. Og jeg skrev da vitterlig dette i min første post. Om det er noen som er en stråmann og et troll så er det du.

 

Edit: Det insinueres jo også selv på plakaten retten til å nekte, med påfølgende konsekvenser.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

I og med at man må være totalt idiot for å ta bol (for hva er vitsen med å ta bol om man må ta bol for å bli stor/sterk, man vil jo bare bli en enda større taper), så vil jeg tro at det bare er en bitte liten del av de med høyere utdanning som gjør det.

Akkurat som at det er bare en bitte liten del av den Norske befolkningen som tar bol.

 

@Maddoc. Ikke lett å skjønne seg på den Norske loven heller. Skal en person A stikke en sprøyte i armen til person B må han ha en rettslig kjennelse bak seg hvis ikke person B samtykker.

 

Fantastisk, du legger ved et bilde av Den Norske Lov, uten å henvise til en eneste paragraf som støtter opp om det du sier. Når man signerer en kontrakt med et treningsstudio godtar man (der reglene gjelder) automatisk å la seg teste. Skjønner at du ikke har begrep eller forståelse for saken, så finn deg en annen tråd å trolle rundt på.

 

http://www.antidoping.no/internett/dopingkontroll/treningssenterkontroll/

 

Antidoping Norge har ingen makt til å ta dopingprøver på treningsentrene, selv om de kanskje skulle ønske de hadde det.

 

Å selv om et treningsenter er underlagt reglene til antidoping norge er man fortsatt underlagt norsk lov.

 

Trener på SIT jeg også btw :)

Lenke til kommentar

I og med at man må være totalt idiot for å ta bol (for hva er vitsen med å ta bol om man må ta bol for å bli stor/sterk, man vil jo bare bli en enda større taper), så vil jeg tro at det bare er en bitte liten del av de med høyere utdanning som gjør det.

Akkurat som at det er bare en bitte liten del av den Norske befolkningen som tar bol.

 

@Maddoc. Ikke lett å skjønne seg på den Norske loven heller. Skal en person A stikke en sprøyte i armen til person B må han ha en rettslig kjennelse bak seg hvis ikke person B samtykker.

 

Fantastisk, du legger ved et bilde av Den Norske Lov, uten å henvise til en eneste paragraf som støtter opp om det du sier. Når man signerer en kontrakt med et treningsstudio godtar man (der reglene gjelder) automatisk å la seg teste. Skjønner at du ikke har begrep eller forståelse for saken, så finn deg en annen tråd å trolle rundt på.

 

http://www.antidoping.no/internett/dopingkontroll/treningssenterkontroll/

leste du igjennom det skjemaet som du så fint linket til??

siterer; "Det skal føres konfidensiell oversikt over medlemmer som har signert frivillig egenerklæring om dopingkontroll slik at senteret er klar over hvem som kan pålegges å avlegge urinprøve."

 

En frivillig egenerklæring vil det være ett eget dokument som ikke har noe med selve kontrakten man har signert med treningsstudio.. Og de har ikke lov å nekte deg og trene der fordi du ikke fyller ut en merk frivillig egenerklæring..

Det arket du du så fint la ved er like mye verdt som papiret det ble trykket på selv med denne fine lamineringen.. Ingen treningssentere har lov til å overstyre norsk lov fordi de sier at du må undertegne å gå med på doping kontroller..

Om arbeidsgiveren min skriver i kontrakten min at jeg har lov til å kjøre i 200km/t i kontrakten min så er det nada verdt da jeg har å forholde meg til norsk lov.

Lenke til kommentar

Jeg lurer egentlig på hva definisjonen av en "boler" er. Om personen faktisk må ta bol eller ikke, for dette vet man jo aldri. Jeg tenker på bolere som folk som skriker og hoier, lager mye lyd under løftene sine (selv om dette bare er naturlig de da løfter så tungt) og som generelt har en aggressiv og selvhevende holdning på senteret, en man ville unngått og bare helt forsiktig og som et nødstilfelle spør om hjelp til spotting i benken.

 

Dette er som oftest menn i alderen 20-30 år som har mye muskler, gjerne veldig breie skuldre og store bryst. De trener som oftest øvelser som benkpress og bicepscurl, av og til knebøy/markløft med vektbelte og vekter i 100-150kg-klassen.

 

Jeg føler meg ikke truet av disse menneskene, og jeg har ikke noe veldig imot dem. Hvordan de trener osv får være deres sak. Det eneneste er at de ikke akkurat lager god stemning der de står og markerer seg som de sterkeste i rommet, og med de svære "stønnene" sine for hver repetisjon, samt det enorme smellet hver gang de slipper stangen i bakken uten omtanke for omgivelsene.

 

Ellers mener jeg det er viktig å skille mellom bolere som jeg har beskrevet over, og folk som har mye muskler og som kanskje tar anabole steroider. For min del må gjerne alle i hele senteret sprøyte seg med hva de vil, det er opp til dem og ikke min sak overhode. Jeg har ingenting imot folk som er sterkere enn meg, jeg får heller en følelse av misunnelse og respekt/ærefrykt. Jeg håper heller ikke at folk som eventuelt løfter mindre enn meg i knebøy tenker på meg som en boler og en drittsekk. Så folk som tar steroider og har mye muskler og løfter mye vekter har jeg ingenting imot, men folk som skriker og markerer seg og gjør et stort nummer av seg selv på senteret, en "boler", en person man antar tar steroider, har jeg mer imot, men det går fint, og jeg anser det ikke som et problem, i alle fall ikke på de to sentrene jeg trener på. Dette kan så klart være et større problem andre steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er feil, treningssentrene kan kreve at du avlegger dopingprøve på stedet. Nekter du blir dette behandlet som en positiv prøve, og du blir bortvist fra treningsstudioet.

 

Dette er lovstridig.

 

http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=234&subid=0

 

Essensen er at det kreves at du frivillig har signert et skjema hvor du gir samtykke til å delta på slik testing. Dersom man har det som en standardklausul i kontrakten, eller at det antydes at det kreves å signere skjemaet for å få lov til å trene vil det ikke lenger regnes som "frivillig signert".

Endret av hagfors
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurer egentlig på hva definisjonen av en "boler" er. Om personen faktisk må ta bol eller ikke, for dette vet man jo aldri. Jeg tenker på bolere som folk som skriker og hoier, lager mye lyd under løftene sine (selv om dette bare er naturlig de da løfter så tungt) og som generelt har en aggressiv og selvhevende holdning på senteret, en man ville unngått og bare helt forsiktig og som et nødstilfelle spør om hjelp til spotting i benken.

 

Dette er som oftest menn i alderen 20-30 år som har mye muskler, gjerne veldig breie skuldre og store bryst. De trener som oftest øvelser som benkpress og bicepscurl, av og til knebøy/markløft med vektbelte og vekter i 100-150kg-klassen.

 

Jeg føler meg ikke truet av disse menneskene, og jeg har ikke noe veldig imot dem. Hvordan de trener osv får være deres sak. Det eneneste er at de ikke akkurat lager god stemning der de står og markerer seg som de sterkeste i rommet, og med de svære "stønnene" sine for hver repetisjon, samt det enorme smellet hver gang de slipper stangen i bakken uten omtanke for omgivelsene.

 

Ellers mener jeg det er viktig å skille mellom bolere som jeg har beskrevet over, og folk som har mye muskler og som kanskje tar anabole steroider. For min del må gjerne alle i hele senteret sprøyte seg med hva de vil, det er opp til dem og ikke min sak overhode. Jeg har ingenting imot folk som er sterkere enn meg, jeg får heller en følelse av misunnelse og respekt/ærefrykt. Jeg håper heller ikke at folk som eventuelt løfter mindre enn meg i knebøy tenker på meg som en boler og en drittsekk. Så folk som tar steroider og har mye muskler og løfter mye vekter har jeg ingenting imot, men folk som skriker og markerer seg og gjør et stort nummer av seg selv på senteret, en "boler", en person man antar tar steroider, har jeg mer imot, men det går fint, og jeg anser det ikke som et problem, i alle fall ikke på de to sentrene jeg trener på. Dette kan så klart være et større problem andre steder.

 

definisjonen av en boler er vel: de som bruker kunstig testosteron, altså anabole steroider, gjerne i forbindelse med trening. Man forteller jo helst ikke hvem som helst at man bruker boler, derfor anntar vi heller, hvem som bruker boler og vi tenker da heller på bolere som den gruppen du nettop beskrev ;) men bolere er anabole-steroider-brukere ;)

Endret av oyvmar
Lenke til kommentar

Dette er vel en død diskusjon. Noen synes at det er greit at folk boler andre hater det.

 

Uansett så er poenget at man må oppføre seg som folk i gymmet om man løfter 40kg eller 240kg. Og det er greit med litt brøling for de som føler at det er nødvendig når de løfter tungt.

 

Det viktigste er at man følger sitt eget løp og egne mål, og ikke bryr seg så hardt om hva de andre gjør.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev lenger opp

Boler , da tenker alle sånn

478109-5-1258827441834.jpg

 

Men den største delene av bolere er faktisk disse her

 

Så hele tråden er egentlig meningsløs, med tanke på at det er noe problem.

 

Ungdom mellom 12-18 er den største bolerbruppen i flere land , også usa.

Ikke for å veie 300kg men for eks ha 6pac / rippet hele året.

 

Hadde alle de store bolerene ikke trent på gymmene så hadde ingen synnes det var noe problem, ingen hadde merket det eller visst om dem selv om over halvparten av bolerene fortsatt er der, de er bare ikke store.

 

Så egentlig mener dere " store brølende bolrere" er et problem og hva er da problemet vs ungdom som man ikke ser det på? Begge er da bolere.

Er det brølingen? størrelsen?

post-64596-1275570146,2718_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...