Gå til innhold

Forsikring


cola21

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha bilforsikring, hus og innbo forsikring, livsforsikring, barneforsikring. Altså en pakketilbud. Noen som kunne anbefale meg et forsikringsselskap som gir billigst forsikring, så jeg slipper å tømme lommeboka for store summer hver måned??!

 

Jeg har snakket med et par venner, og alle har ulike forsikringselskaper og prisene hos hver enkelt er sprikende.

 

Noe råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ha bilforsikring, hus og innbo forsikring, livsforsikring, barneforsikring. Altså en pakketilbud. Noen som kunne anbefale meg et forsikringsselskap som gir billigst forsikring, så jeg slipper å tømme lommeboka for store summer hver måned??!

 

Jeg har snakket med et par venner, og alle har ulike forsikringselskaper og prisene hos hver enkelt er sprikende.

 

Noe råd?

 

If er desidert billigst, men tilbyr svakest vilkår. Livforsikring generelt er di svake (kan utdype hvis du ønsker).

 

Gjensidige er dyrere på noen områder, men tilbyr sterkere vilkår. Til eksempel (igjen) livforsikring.

 

Ellers er det lurt å høre med banken hvor du eventuelt har lån etc., da disse pleier tilby en billigere totalpakke. Men det du bør være ops på her er vilkårene. En bank har generelt "dårligere" vilkår enn dedikerte forsikringsselskap.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke helt rådet du er ute etter, men det er nå det som har fungert best for meg. Jeg vil anbefale deg å ta noen timer en dag og gå innom de ulike forsikringsselskapene og be om et skriftlig tilbud.

 

Ellers har jeg motsatte erfaringer av Corey, If har konsekvent gitt meg de dårligste tilbudene og Sparebank1 - som jeg bruker - har svært konkurransedyktige vilkår.

Lenke til kommentar

Jeg skal ha bilforsikring, hus og innbo forsikring, livsforsikring, barneforsikring. Altså en pakketilbud. Noen som kunne anbefale meg et forsikringsselskap som gir billigst forsikring, så jeg slipper å tømme lommeboka for store summer hver måned??!

 

Jeg har snakket med et par venner, og alle har ulike forsikringselskaper og prisene hos hver enkelt er sprikende.

 

Noe råd?

 

If er desidert billigst, men tilbyr svakest vilkår. Livforsikring generelt er di svake (kan utdype hvis du ønsker).

 

Gjensidige er dyrere på noen områder, men tilbyr sterkere vilkår. Til eksempel (igjen) livforsikring.

 

Ellers er det lurt å høre med banken hvor du eventuelt har lån etc., da disse pleier tilby en billigere totalpakke. Men det du bør være ops på her er vilkårene. En bank har generelt "dårligere" vilkår enn dedikerte forsikringsselskap.

 

Her mener jeg du er såpass langt ut på jordet Corey at jeg tror du må skaffe deg en traktor for å komme deg tilbake.

 

If er bland landets dyreste forsikringsselskap, men de har bland markedets beste vilkår og skadeavdelinger. Gjensidige og SP1 forsikring er på samme nivå. If med sin 240års historie (*If var nytt varemerke fra 99) er dermed også blandt de med best statistikk.

 

Vilkårsmessig er mange nye forsikringsselskap like. Ofte ser man at vilkår er kopiert fra de store selskapene inkludert skriveleifene.

 

Storebrand er vel det selskapet som jeg mener har best pris/vilkår ratio. Men selskapene priser veldig ulikt på forskjellige produkter slik at det er ikke gitt at alle får det best der.

 

Gå online og ta en runde med de 6-7 største (If, Gjensidige, Sp1 forsikring, Vesta, Storebrand, Dnb Nor). Sammenlign da prisene KUN på standarddekningene, da blir det enklere å sammenligne. Når du har funnet det beste tilbudet, kan du vurdere å legge på best/super dekninger på f.eks Villa.

Lenke til kommentar

Her mener jeg du er såpass langt ut på jordet Corey at jeg tror du må skaffe deg en traktor for å komme deg tilbake.

 

If er bland landets dyreste forsikringsselskap, men de har bland markedets beste vilkår og skadeavdelinger. Gjensidige og SP1 forsikring er på samme nivå. If med sin 240års historie (*If var nytt varemerke fra 99) er dermed også blandt de med best statistikk.

 

Vilkårsmessig er mange nye forsikringsselskap like. Ofte ser man at vilkår er kopiert fra de store selskapene inkludert skriveleifene.

 

Ok.

 

Før jeg i det hele tatt svarer deg, hvilken erfaring har du fra forsikringsbransjen for å si at jeg tar feil?

Lenke til kommentar

Her mener jeg du er såpass langt ut på jordet Corey at jeg tror du må skaffe deg en traktor for å komme deg tilbake.

 

If er bland landets dyreste forsikringsselskap, men de har bland markedets beste vilkår og skadeavdelinger. Gjensidige og SP1 forsikring er på samme nivå. If med sin 240års historie (*If var nytt varemerke fra 99) er dermed også blandt de med best statistikk.

 

Vilkårsmessig er mange nye forsikringsselskap like. Ofte ser man at vilkår er kopiert fra de store selskapene inkludert skriveleifene.

 

Ok.

 

Før jeg i det hele tatt svarer deg, hvilken erfaring har du fra forsikringsbransjen for å si at jeg tar feil?

 

Har tidligere jobbet i to forsikringsselskap (bedrift og privatmarked), men ikke i dag. Jobber i dag i annen bransje, men følger forsatt med :)

 

Reagerte bare på at du sa at If var billigst. Det kan jo hende for akkurat deg, men da har du 100% sikkert ikke sjekket alle alternativene.

 

Men billig er ikke alltid best. Alle kan få billig forsikring ved å kutte på vilkår..

Lenke til kommentar

Ok.

 

Før jeg i det hele tatt svarer deg, hvilken erfaring har du fra forsikringsbransjen for å si at jeg tar feil?

 

Har tidligere jobbet i to forsikringsselskap (bedrift og privatmarked), men ikke i dag. Jobber i dag i annen bransje, men følger forsatt med :)

 

Reagerte bare på at du sa at If var billigst. Det kan jo hende for akkurat deg, men da har du 100% sikkert ikke sjekket alle alternativene.

 

Men billig er ikke alltid best. Alle kan få billig forsikring ved å kutte på vilkår..

 

Nå snakker vi ;)

 

Har selv jobbet i et av norges største forsikringsselskap, hvor vi daglig fikk rapporter om konkurrentenes svakheter og styrker.

 

Totalt sett så pleier If å komme best ut i mange tilfeller på spesielt pris.

Faktisk så har det litt å si hvor du bor og hvor billig forsikringen din eventuelt er/blir.

Du har helt 100% riktig når du sier at det billigste ikke alltid er best, og jeg er nesten overveldet over hvor lite folk faktisk er obs på dette.

 

Til eksempel: If har en såkalt "Superpersonforsikring" som skal dekke eventuell uførhet.

Denne dekker ikke uførhet som følge av ryggskader, psykiske lidelser, osv (kommer ikke på flere konkrete punkter ettersom det er en stund siden jeg har jobbet med dette). Disse punktene utgjør en total av ca. 30% av grunnene til at mennesker blir uføre, noe som derfor er helt ulogisk å utelate for den vanlige mannen i gata.

 

Det beste rådet jeg egentlig kan gi til trådstarter er det du allerede har sagt:

 

Gå online og ta en runde med de 6-7 største (If, Gjensidige, Sp1 forsikring, Vesta, Storebrand, Dnb Nor). Sammenlign da prisene KUN på standarddekningene, da blir det enklere å sammenligne. Når du har funnet det beste tilbudet, kan du vurdere å legge på best/super dekninger på f.eks Villa.

Lenke til kommentar

Hva er din alder?

Hvor i landet bor du?

Hva slags type bil kjører du?

etc.

 

Slike detaljer har mye å si. Både If og gjensidige er såpass dyre, men det de tjener på er at de tar inn alle som ingen andre vil ha. Type 20 åringer fra oslo med bmw etc.

 

Kan anbefale Codan forsikring. Tredje største i norden på skade og nylig kåret til beste reiseforsikring og best kundeservice i VG. Har en kompis der som hooket meg opp med en nydelig pakke.

Lenke til kommentar

Det er helt umulig å si hvem som er billigere eller dyrere, som andre har sagt lenger oppe må du bare ta deg en runde med flere forskjellige selskap og forhøre deg om pris.

 

Jeg har nå i dag 6 forsikringer fordelt over 2 selskap, 5 av dem har jeg i Terra gjennom min lokale bank hvor jeg også har lån. Den siste har jeg i Gjensidige.

Dette er det mest lønnsomme for meg, men i din situasjon kan det variere om du velger alle samlet eller spredd utover til en viss grad.

 

If har prøvd seg flere ganger på å få meg som kunde men flytter jeg alle mine forsikringer over til If må jeg ut med ca 9000 mere i året. Så pass på : If er ikke alltid billigst.

Lenke til kommentar

Jeg er kjempefornøyd med Gjensidige, har bil, innbo og personforsikring der (99-modell Vectra med del-kasko og ca 500k innbo) og dette koster meg 4800,- året, noe som gir ca 400,- mnd.

I fjor oppdaget jeg at bonusen på bilen var feil (for lav), sendte så e-post og forklarte problemet, ca 15min seinere fikk jeg e-post tilbake om at feilen var rettet, bonusen var justert opp og jeg får igjen de pengene jeg hadde betalt for mye i den perioden jeg hadde for lav bonus.

 

Bedre kundebehandling enn dette skal godt gjøres!

Lenke til kommentar

Jeg er kjempefornøyd med Gjensidige, har bil, innbo og personforsikring der (99-modell Vectra med del-kasko og ca 500k innbo) og dette koster meg 4800,- året, noe som gir ca 400,- mnd.

I fjor oppdaget jeg at bonusen på bilen var feil (for lav), sendte så e-post og forklarte problemet, ca 15min seinere fikk jeg e-post tilbake om at feilen var rettet, bonusen var justert opp og jeg får igjen de pengene jeg hadde betalt for mye i den perioden jeg hadde for lav bonus.

 

Bedre kundebehandling enn dette skal godt gjøres!

Jeg er og godt fornøy med gjensidige men man må passe på de som med alle andre.

Lenke til kommentar

Du blir nødt å ringe rundt, de gir tilbud i hvert enkelt tilfelle så det er ikke ett forsikringsselskap som alltid er billigst.

 

Selv har jeg gjennom Gjensidige, fagforeninga har avtale der og får helt klart best pris der. Så sjekk ut om du har fordeler gjennom forskjellige organisasjoner og ring deretter rundt til forsikringsselskapene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...