Gå til innhold

Yrkesfag, søke skole, hvilke karakterer ?

V_B

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal søke videre utdanning til neste år og begynte å tenke litt på hvilke karakterer jeg egentlig skal bruke når jeg søker på et studie.

Når det blir aktuelt å søke, sitter jeg inne med en treårig yrkesfaglig utdannelse- samt teknisk fagskole. Er det totalen av alle fagene jeg har hatt som danner snitt karakteren min, eller er det kun teknisk fagskole som brukes ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Skal søke videre utdanning til neste år og begynte å tenke litt på hvilke karakterer jeg egentlig skal bruke når jeg søker på et studie.

Når det blir aktuelt å søke, sitter jeg inne med en treårig yrkesfaglig utdannelse- samt teknisk fagskole. Er det totalen av alle fagene jeg har hatt som danner snitt karakteren min, eller er det kun teknisk fagskole som brukes ?

Hvor skal du søke?

Skrevet (endret)

Tenkte jeg skulle søke Automatisering på Høyskolen i Bergen

Aha, mange høyskoler tilbyr inntak på bachlour-studie uten generell studiekompetanse hvis du har tilsvarende linje fra teknisk fagskole. Ville sjekket opp dette med den skolen du tenker å søke på. Jeg vet i hvertfall at høyskolen i vestfold (HIVE) er veldig intressert i fagskolestudenter ettersom de i snitt får ned strykprosenten. I det tilfellet er det fagskolekarakterer som teller, det som evt gjelder fra videregående opplæring er isåfall fagbrevet ditt.

Endret av Joney

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...