Gå til innhold

RC Batteri Lader farlig?


sigg92

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har denne laderen.

 

http://shop.smallsize.no/product_info.php?cPath=15_30&products_id=9795&osCsid=dc2765b401226a0e505eb04791e2f0dd

 

og jeg lurer på om batteriet blir skadet eller brannfarlig vis man ikke kobler ut batteriet med en gang det er ferdig eller gjør det ikno om det sitter i litt lengere. for ellers så må jeg passe på laderen ofte å sjekke om det er fult. Er litt kjipt for jeg får ikke lada bilene i huset så jeg må gå ut hver gang jeg skal sjekke laderen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har en ganske lik lader(veldig vanlig lader som blir solgt under mange navn) og erfaringsmessig så klarer laderen i 99% av alle tilfellene selv å stoppe ladingen når batteriet er ferdig oppladet eller det er noe galt. Dette forutsetter at du har satt den til å lade korrekt og bruker balanseringspluggen på LiPo-batterier.

 

MEN, lading av batterier bør under alle omstendigheter foregå under oppsyn. Aldri sett batteriene på lading og gå fra de uten å følge med.

 

Eg vet ikke hvilke batterier du lader. NiMh og NiCd er ofte de som er mest ufarlige å lade, mens LiPo er de som er farligst om noe går galt. Men uansett, en god regel er å holde batteriene med oppsyn når de lades.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...