Gå til innhold

Tips til nytt skjermkort?


OBERST

Anbefalte innlegg

Hallo mine kjære forumtroll. Da var tiden inne for å skaffe seg et nytt skjermkort.

PC'en min er kjøpt i Juli ifjor sommer og trenger en liten oppdatering. Har ikke bygd pc'n selv (bygde den jeg hadde før denne). Så regner med at det ikke blir noe problem å bytte skjermkort. Skjermkortet skal yte Counter Strike Source, MW2 o.l. Jeg er veldig fan av NVIDIA så vil helst ha det.

 

Skjermkortet jeg bruker nå er nVIDIA GeForce GT120. Det står på utvidet info som linken under linker til. Hovedkort: Brikkesett type: Intel G33 Express og Databusshastighet 1333 MHz

 

Linken til pc'n min.

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=440982

 

Evt nytt hovedkort sammen med skjermkort kan vurderes.

 

På forhånd takk.

 

EDIT: Ser for meg at prisen er mellom 1000-1600kr, det finnes selvførgelig spesielle unntak.

Endret av Leecha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, når du er Nvidia Fan så mister du jo 50% gode muligheter ved å låse deg der, men det kan jo alltids la seg å gi deg en anbefalning :

 

For din bruk vil jeg anta at det vil være mest spennende med et Geforce 480 , har du lavt budsjett går du for 470 kortet.

 

Det er kun disse kortene som vil gi deg det siste og som vil garantert vare i et par år inntil kjernen tar kvelden ;)

 

Edit : Kortene er ikke i salgs enda, men venter du til beg. av april har du muligheter til å få tak i di.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Tja, når du er Nvidia Fan så mister du jo 50% gode muligheter ved å låse deg der, men det kan jo alltids la seg å gi deg en anbefalning :

 

For din bruk vil jeg anta at det vil være mest spennende med et Geforce 480 , har du lavt budsjett går du for 470 kortet.

 

Det er kun disse kortene som vil gi deg det siste og som vil garantert vare i et par år inntil kjernen tar kvelden ;)

 

Edit : Kortene er ikke i salgs enda, men venter du til beg. av april har du muligheter til å få tak i di.

 

Kan gå over til ATI også, har ikke brukt det mye, derfor jeg liker nVIDIA. Men hva syntes du? Link til et par kort du anbefaler kunne vært kjekt. Å vente til beg. av April er ingen ulempe heller.

 

EDIT: Har sett litt på XFX Radeon HD 5700 hvordan funker dette kortet?

Endret av Leecha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...