Gå til innhold

Musikk for trening


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg jogger hver morgen og trenger musikk til treningen. Er ikke sikker på om dette er det helt rette stedet å spørre, men la gå.

Når jeg jogger hører jeg mest på techno/trance. Jeg er ikke særlig inne på den musikkfronten og er ikke særlig orientert. Derfor håpet jeg at noen her kanskje kunne komme med noen pekepinner.

 

Mine to beste eksempler på hva jeg helst vil ha er "Two Hearts Together" av "Neimer" og "Sandstorm" av "Darude". Det er helst den typen jeg foretrekker.

 

Jeg håper at noen her kan hjelpe meg, så takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt lat når det kommer til å sette sammen den perfekte lista, men jeg har lagt inn noen Qlimax og Sensation Black CDer på "løpespilleren" min. Dette er musikk under sjangeren hardstyle og er stort sett musikk med høyt tempo og aggressive lyder. Det er ikke noe jeg hører på til daglig, men det er digg å løpe til.

Lenke til kommentar

Techno og trance er forsåvidt elektronisk musikk.

Du burde sjkke ut disse artistene og sjangerne:

 

Elektro-rock (blanding mellom elektronisk og rock)

rage against the machine

Prodigy

Gorillaz

 

Trance

Tiesto

 

Downbeat Elektro (ofte litt rolig elektronisk musikk)

Røyksopp

 

Punk electro/ pop electro

MGMT

Deadmau 5

Benny Benassi (denne fyren kommer litt mer undet techno)

 

Hardstyle/hardcore

Showtek

Headhunterz

Technoboy

The pitcher

'hvis du finner ut av at du liker hardstyle så er "40 hardstyle tunes" et bra mix album!

 

Jeg liker best å høre på downbeat, punk electro, elektronisk-rock og litt hardstyle/trance når jeg trener. Jeg er den rolige typen :blush: Bare å skaffe seg et album fult av elektroniske sanger det, også picker du ut dine favoritter :thumbup:

 

Håper det hjelper :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

FIFA sanger er win-win!^^

 

Har du prøvd noe "Rocky musikk" osv da? Eller så er vi ikke så ulike ang. musikksmak til trening.

 

Du har mange remixer, også mange forskjellige album laget mtp. trening. Jeg syns derimot mange av disse albumene suger, men de kan være verdt å sjekke ut. Har du spotify? :)

 

Pijus har nevnt mange gode, men "The Workout Heroes" (ja, faktisk) har en del gode remixer. "Cardio Workout Crew" (ja, faktisk igjen) likeså. Begge disse gruppene har mange gode treningssanger som passer til det du hører på. Ihvertfall syns jeg det.

Lenke til kommentar

Et tips fra meg: Muse. Alle album. Det er mest progressiv rock, men rockere med klassisk utdannelse klarer alltid å få til det lille ekstra. Det er ikke for ingenting at Muse blir karakterisert som det viktigste bandet i verden akkurat nå.

 

Personlig er jeg litt syk, sånn sett. Jeg løper abslutt raskest til lydene av rolig Mozart, eller Bethoven. Jeg har ikke funnet noen forklaring, men det må være at kroppen blir mer rolig og avslappet av det, istedet for stresset, slik at teknikken blir mer riktig. Ifølge pulsklokken kan jeg ligge i sone 4, men det føles som sone 2. Helt sprøtt :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Det er ikke lenge siden jeg leste en del avisartikler om at Sats og andre treningsstudioer har startet med klassisk musikk på spinningtimene sine. Det er visst noe med den musikken som får folk til å yte det lille ekstra uten at det nødvendigvis kjennes så mye hardere ut. Mange av de som deltok på de timene hører vanligvis aldri på klassisk, så ikke la det være noe som stanser deg.

Lenke til kommentar

Det er ikke lenge siden jeg leste en del avisartikler om at Sats og andre treningsstudioer har startet med klassisk musikk på spinningtimene sine. Det er visst noe med den musikken som får folk til å yte det lille ekstra uten at det nødvendigvis kjennes så mye hardere ut. Mange av de som deltok på de timene hører vanligvis aldri på klassisk, så ikke la det være noe som stanser deg.

Mye tempoendringer, jeg liker det ikke, da jeg som oftest setter spinningsykkelen på en motstand og lar den være der til neste pause(som et langt intervall) uavhengi av musikken. Tempoendringer i hue og ræva, 120rpm, 30rpm om hverandre uten hensikt, nei, det får de eldre mosjonistene kose seg med.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Mye tempoendringer, jeg liker det ikke, da jeg som oftest setter spinningsykkelen på en motstand og lar den være der til neste pause(som et langt intervall) uavhengi av musikken. Tempoendringer i hue og ræva, 120rpm, 30rpm om hverandre uten hensikt, nei, det får de eldre mosjonistene kose seg med.

Jeg løper endel til musikk, og hører egentlig på all mulig r&%¤#a musikk. Det viktigste for meg er bpm - mellom 160 og 180 er ganske behagelig å løpe til. Jeg har prøvd å løpe til roligere musikk, men det er som å sette på en brems, og ved så høy kadens føler jeg at jeg får utnyttet "bouncen" i beina.

 

bounce bounce...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Du mister konsentrasjonen i treningen og klarer ikke teknikkene som feks pusteteknikk

 

Det er min personlige erfaring

 

Pusteteknikk er viktig ja, men igjen er det mange som ikke liker å høre seg selv puste. Personlig klarer jeg meg bedre med musikk på ørene.. Jeg "glemmer" på en måte hvor sliten jeg er, når jeg slipper å høre på pusting og pesing. Det gjelder spesielt intervall trening.

Og er man vandt med å løpe, bør vel pusteteknikken sitte uavhengig om man hører det eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...