Gå til innhold

HK med SATA 6 og USB 3 for LGA I7 1366 ? Finnes det


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hovedkortet du linker til brgr er jo AM3, ikke 1366 som trådstarter spør om.

 

 

Alle Gigabyte X58 kort hvis navn starter med GA-X58A har såvidt meg bekjent USB 3.0 og Sata 6Gb/s.

 

Når det gjelder Asus har hvertfall P6X58D USB 3.0 og Sata 6Gb/s.

Endret av hkg
Lenke til kommentar

Oida, glemte virkelig å sjekke socket på HK jeg linket til (A). Godt noen rettet meg.

 

filter100:

Har selv gått til anskaffelse av denne CPU kjøleren, og er meget fornøyd med den. Gikk fra 40 til 15 grader idle. :) Det skal dog sies att jeg hadde knekt ett feste på stock kjøleren som gjorde att den ikke var i 100% kontakt med CPU som gav meg 70 grader ved 10% last =)

Men stillegående er denne og lett å montere, mulighet for samtlige AMD OG INTEL sockets. :)

Lenke til kommentar

@ Teac Ja tror nok det kunne blitt en god løsning, men å sitte med 3 pils formye innabords og extrem kjøpelyst (1 år siden sist jeg brukte pæng på pcen) + Visa kort så tar en litt (for) kjappe valg. Men regner med jeg blir godt hjelpt med resultatet.

 

Mvh

Stig

Lenke til kommentar

Jeg har det kortet du bestilte. ASUS P6X58D Premium, X58, Socket-1366.

Må bare si at det er ett fantastisk kort og overklokke med. Har i7 920 og Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler

 

Kjører stabilt på 4.2ghz med temperaturer på ca 37-38 grader. Da har jeg stilt ned vifta til H50 ned til ca 40% av maks. Da er det så stille som det får blitt. HAr stilt det slik at ved load og temeratur økning øker vifte hastigheten. Føler selv at Noctua er litt oppskrytt. En kamerat med tilsvarende oppsett oppnår ikke temeraturer i den klassen.

Endret av @CS
Lenke til kommentar

At kameraten din ikke oppnår samme temperaturer kan komme av andre grunner og. :)

 

Inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest en god del anmeldelser/forumtråder er at begge er meget gode kjølere, men at D14 scorer bedre enn H50 på kjøleevne, og dårligere på støynivå.

Endret av hkg
Lenke til kommentar

@ CS. Kjekt og høre at du har god erfaring med HK/CPU og kjøler, alltid greit å få bekreftelse på at en ikke har blåst pænga ut av vinduet.

 

@ Teac. Har jeg sett tipset ditt litt tidligere så har jeg sikkert trykt på kjøp knappen på den Nocuta 140mm kjøleren. Eller den som er testa på HW idag for den saks skyld.

Men står ikke vann kjølinga til forventingen så kjøper jeg en Nocuta 140mm for å teste den.

 

Uansett så får dere ha takk for innspill som dere har kommet med, mer nytte og hjelp en dere kanskje tror :)

 

Mvh

Stig T

Lenke til kommentar

Ser at jeg formulerte meg litt feil. Noctua er en veldig bra luftkjøler, men kan ikke måle seg med H50 som er vannkjøling. Så hvis man har plass til H50 mener jeg at man bør gå for det.

Kan ikke måle seg med h50!? Har lest ørrten tester av begge to kjølerne og jeg har hvertfall konkludert med at de er ganske like med tanke på resultater. Når jeg har gått i gjennom diverse "Noctua d14 vs Corsair h50" tråder så har valget gått en smule i favør av Noctuaen. Jeg har selv stått oppi dette dilemmaet om jeg skal gå for Noctuaen eller Corsairen og jeg endte opp med d14. Så når du sier at H50 er langt bak Noctuaen så skurrer det for meg. Såklart er begge to kjempegode kjølere, men min personlige mening heller mot Noctua. Hvorfor? fordi du kan ta av en vifte, skifte dem ut, bruke andre vifter, enkelt regulere hastigheten osv...

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...