Gå til innhold

Hvordan tune forsterkeren til hvilken musikk man hører på?


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig forsterker og to høyttalere som jeg hittil er meget fornøyd med.

Det eneste er vel at jeg ikke er fornøyd med lyden i forhold til musikken jeg spiller av. Det fins vel ingen fasit på hvordan man skal tune forsterkeren, men det er vel noen som har forslag og som har erfart at kanskje akkurat "den" instillingen passet best.

Den spesifike tuningen jeg leter etter er for metal. Er det noen som har funnet en passende innstiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at jeg kan "skru" (bare knapper hos meg), men jeg bare lurte på om noen hadde funnet seg en passende kombinasjon. Jeg kan jo bare prøve meg frem selv og finne ut hva som passer meg best.

 

Svar til ATW:

Mitt rom er slik at høyttalerne er plassert bak meg. Når jeg en gang i nær framtid kjøper meg

ny pult, kommer jeg til plassere høyttalerne slik at de vender mot meg.

 

BTW: http://images.google.no/images?hl=no&gbv=2&tbs=isch:1&sa=1&q=yamaha+333&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&start=0

Lenke til kommentar

Altså! Man kan stille litt på bass og diskant for å bli 100% fornøyd med en sang, men det er ikke slik at du kan til noen stor gard optimalisere forsterkeren din til feks metall. Da har du mest sannsnynlig valgt feil høyttalere. :thumbdown:

 

Det finnes høyttalere som passer bra med klassisk, mens andre passer best til fest. Skal du ha litt fra alle verdener er det en allrounder som passer best (feks Klipsch/noe dali.

 

Hvis du bruker pc som kilde kan man vel stille litt på en equalizer der men tror fortsatt ikke det utgjør så mye. :whistle:

 

Edit: Blir kanskje lettere å se på saken hvis du skriver litt om hvilke justeringsmuligheter du har og hvilken forsterker/høyttaler du har. :yes:

Endret av magb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...