Gå til innhold

Hvordan bli aktiv i lokalpolitikk?


Anbefalte innlegg

Unødvendig å diskutere politikk her. Rødt eller andre partier.

 

Hvis du vil engasjere deg, meld deg inn i ett parti og vær aktiv og når det er valg så still til valg. At rødt sliter med små lokallag skyldes at det er få som støtter dem, regner med at det er det samme for DLF.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unødvendig å diskutere politikk her. Rødt eller andre partier.

 

Hvis du vil engasjere deg, meld deg inn i ett parti og vær aktiv og når det er valg så still til valg. At rødt sliter med små lokallag skyldes at det er få som støtter dem, regner med at det er det samme for DLF.

 

Det er ikke bare det nei. DLF fikk vel bare rundt 200 stemmer ved valget, det er litt færre enn Rødt sine 30-40.000. Problemet er heller det at Rødt sin geografiske stemmefordeling er veldig fokusert om enkelte "bastioner", slik som Oslo, Bergen, Odda, Risør, Trondheim, Tromsø osv. Derfor er det så viktig framover å bygge organisasjonen rundt i hele landet.

Lenke til kommentar

@ Decline

 

De har en facebook side som det er fullt mulig å stille spørsmål eller føre debatt på, og de arrangerer det de kaller kaffemøter, tar opp forskjellige fastsatte ting med mulighet for å ta opp andre ting som kunne komme opp, har ikke deltatt på noe enda, men det er det jeg vet.

 

Men det er jo ikke noe skikkelige lokallag enda, noe jeg mener må til hvis det skal være noe vits i alt det andre, men det store lokallaget skal visst bli oppdelt ettervert som de blir mer organisert, noe sånt :p

Endret av SVD
Lenke til kommentar

@ Decline

 

De har en facebook side som det er fullt mulig å stille spørsmål eller føre debatt på, og de arrangerer det de kaller kaffemøter, tar opp forskjellige fastsatte ting med mulighet for å ta opp andre ting som kunne komme opp, har ikke deltatt på noe enda, men det er det jeg vet.

 

Men det er jo ikke noe skikkelige lokallag enda, noe jeg mener må til hvis det skal være noe vits i alt det andre, men det store lokallaget skal visst bli oppdelt ettervert som de blir mer organisert, noe sånt :p

 

Ja, får da håpe det. Greit med et mer sentralt lag, men mener det viktigste er å ha et lokalt forankret lag som har mer peiling på sitt lokalsamfunn, og enklere kan få med folk derfra i aktivitetene. Mener også at Rødt-lag bør skille seg fra andre partilag i å være mer aktivistisk. Det er jo litt av målet vårt, å engasjere folk, få folk til å gjøre noe med situasjonen sin, og ikke bare la alt være opp til politikerne og andre som har makt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...