Gå til innhold

2 spørsmål til dere kristne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et tillegg til punkt.1 kan være at vil de vite hva som er rett eller galt fremdeles, eller har Gud indoktrinert de til å ikke vite hva som er godt eller ondt? Om de vet forskjellen, kan de da gjøre onde ting? Hvis ikke, har de ikke fri vilje. Vet de ikke forskjellen, altså at det bare finnes godt uten at folkene vet hva som er godt (siden de ikke vet om ondt), så har de jo heller ikke fri vilje siden gud har tatt bort valget om å gjøre onde/gale handlinger.

 

Trur ikke satan gir oss fri vilje i avgrunnen. Fri vilje er jo ønskelig av oss, klart at han ikke gir oss det :) Satan er jo den onde, men egentlig er han den gode, som gjorde opprør mot Gud :)

Lenke til kommentar

1. Hva tror dere om himlen, hvordan blir det der?

 

Himlen skal jo være uten synd, gud hater synd.. Det som først slår meg er at dere mister deres frie vilje. Dere blir guds undersåtter i all evighet uten mulighet til å bestemme noe som helst. Altså, evig tilbedelse av en altstyrende gud. Sammenlign gjerne med matrix, hvor dere som er frelst ligger i deres poder i fred og fordragelighet, imens oss "satanister" lever livet som normalt.

 

Vår frie vilje får vi lov til å bruke hos satan ihvertfall, det kommer masse mennesker dit, så det vil bli ett mangfold der som det er på jorda pr nå. Hvis vi skal se på fakta er det ikke så mange kristne i verden i forhold til oss som ikke er det. Tror vi får det fint i helvete alle sammen, med vår frie vilje og frie valg.

 

Hva er deres syn på himlen egentlig?

 

2. Dere som prater med gud, får dere svar? Svarer han tilbake med en røst eller hva?

 

Hva hvis gud åpenbarer seg for dere engang og ber deg dra hjem til meg og slakte meg med en hvitløkspresse? Ville dere fulgt guds vilje? Eller nektet og havnet i helvete?

1. Din oppfatnig av Gud er helt forskrud. Gud er som Jesus Kristus.

 

2. I himmelen er alle som Jesus Kristus. De har samme gudommelige natur som Ham.

Lenke til kommentar

1. Hva tror dere om himlen, hvordan blir det der?

 

Himlen skal jo være uten synd, gud hater synd.. Det som først slår meg er at dere mister deres frie vilje. Dere blir guds undersåtter i all evighet uten mulighet til å bestemme noe som helst. Altså, evig tilbedelse av en altstyrende gud. Sammenlign gjerne med matrix, hvor dere som er frelst ligger i deres poder i fred og fordragelighet, imens oss "satanister" lever livet som normalt.

 

Vår frie vilje får vi lov til å bruke hos satan ihvertfall, det kommer masse mennesker dit, så det vil bli ett mangfold der som det er på jorda pr nå. Hvis vi skal se på fakta er det ikke så mange kristne i verden i forhold til oss som ikke er det. Tror vi får det fint i helvete alle sammen, med vår frie vilje og frie valg.

 

Hva er deres syn på himlen egentlig?

 

2. Dere som prater med gud, får dere svar? Svarer han tilbake med en røst eller hva?

 

Hva hvis gud åpenbarer seg for dere engang og ber deg dra hjem til meg og slakte meg med en hvitløkspresse? Ville dere fulgt guds vilje? Eller nektet og havnet i helvete?

1. Din oppfatnig av Gud er helt forskrud. Gud er som Jesus Kristus.

 

2. I himmelen er alle som Jesus Kristus. De har samme gudommelige natur som Ham.

 

 

Ser at du ikke svarer på spørsmålene i det hele tatt... Hvordan blir det i himlen tror du? Går alle rundt på vannet? er det det du mener?

 

Og hva hvis gud forteller at du må gjøre noe du ikke vil, gjør du det for det? Og hva/hvordan svarer gud deg på dine bønner?

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Et tillegg til punkt.1 kan være at vil de vite hva som er rett eller galt fremdeles, eller har Gud indoktrinert de til å ikke vite hva som er godt eller ondt? Om de vet forskjellen, kan de da gjøre onde ting? Hvis ikke, har de ikke fri vilje. Vet de ikke forskjellen, altså at det bare finnes godt uten at folkene vet hva som er godt (siden de ikke vet om ondt), så har de jo heller ikke fri vilje siden gud har tatt bort valget om å gjøre onde/gale handlinger.

 

Trur ikke satan gir oss fri vilje i avgrunnen. Fri vilje er jo ønskelig av oss, klart at han ikke gir oss det :) Satan er jo den onde, men egentlig er han den gode, som gjorde opprør mot Gud :)

 

Gud vet hva som er godt, man kan jo feks ta utgangspunkt i lovene han ga til moses for å ha ett fast holdepunkt, selvom han ikke følger de selv da.. Derfor utelukkes garantert fri vilje i himlen. Tankene dine feks, du kan ikke bli misunnelig eller begjære en dritt. Tror det blir ganske kjedelig i lengden. Derfor lurer jeg på hvordan dere tror det blir der "oppe"

Lenke til kommentar

1. Din oppfatnig av Gud er helt forskrud. Gud er som Jesus Kristus.

Igjen så kommer det en påstand og ingen forklaring... Hadde vært fint om du også kunne forklart deg litt bedre.

Men det kan kanskje bare de som kan tolke det riktig, ikke sant?

2. I himmelen er alle som Jesus Kristus. De har samme gudommelige natur som Ham.

Og skal gjøre hva i himmelen? Hva er det foreksempel du skal gjøre med din "guddommelige" natur oppe i himmelen IHS? Skal du loffe rundt og fortelle vitser hele dagen? Legger også merke til at dere tror at fri vilje er fjernet når dere kommer til himmelen og da spør jeg, hva er du da annet enn en marionette dukke som guden din bruker til tilbedelse av seg selv! Viljeløs loffer du altså rundt og må, enten du vil eller ikke og enten det passer eller ikke tilbe denne guden, som hadde som plan hele tiden å få deg opp i himmelen slik at du viljeløst skal tilbe ham, og da hjelper det jo lite at du er grenseløst glad i lengden da... Minner meg mer om en sinnsykhus for sterk medisinerte enn et godt sted å være for meg ihvertfall, da jeg faktisk setter min frie vilje og frihet høyere enn jeg setter guden din...

 

 

Virker særdeles lite gjennomtenk dette med himmelen spør du med, ser mer ut som en ting dere har funnet på mens dere klasker hverandre på ryggen og forteller hvor strålende dere syntes dere er som kristne, en slags masse psykose funnet på som en trøst for de som ikke har sterke nok ben til å bære sin egen vekt ... :no:

Lenke til kommentar

1. Hva tror dere om himlen, hvordan blir det der?

 

Himlen skal jo være uten synd, gud hater synd.. Det som først slår meg er at dere mister deres frie vilje. Dere blir guds undersåtter i all evighet uten mulighet til å bestemme noe som helst. Altså, evig tilbedelse av en altstyrende gud. Sammenlign gjerne med matrix, hvor dere som er frelst ligger i deres poder i fred og fordragelighet, imens oss "satanister" lever livet som normalt.

 

Vår frie vilje får vi lov til å bruke hos satan ihvertfall, det kommer masse mennesker dit, så det vil bli ett mangfold der som det er på jorda pr nå. Hvis vi skal se på fakta er det ikke så mange kristne i verden i forhold til oss som ikke er det. Tror vi får det fint i helvete alle sammen, med vår frie vilje og frie valg.

 

Hva er deres syn på himlen egentlig?

 

2. Dere som prater med gud, får dere svar? Svarer han tilbake med en røst eller hva?

 

Hva hvis gud åpenbarer seg for dere engang og ber deg dra hjem til meg og slakte meg med en hvitløkspresse? Ville dere fulgt guds vilje? Eller nektet og havnet i helvete?

1. Din oppfatnig av Gud er helt forskrud. Gud er som Jesus Kristus.

 

2. I himmelen er alle som Jesus Kristus. De har samme gudommelige natur som Ham.

Ser at du ikke svarer på spørsmålene i det hele tatt... Hvordan blir det i himlen tror du? Går alle rundt på vannet? er det det du mener?

 

Og hva hvis gud forteller at du må gjøre noe du ikke vil, gjør du det for det? Og hva/hvordan svarer gud deg på dine bønner?

Ja de har Jesu Kristi (fremtids menneskets) evner.

Ble Jesus Kristus fortalt hva Han skulle gjøre ?

Lenke til kommentar

1. Din oppfatnig av Gud er helt forskrud. Gud er som Jesus Kristus.

Igjen så kommer det en påstand og ingen forklaring... Hadde vært fint om du også kunne forklart deg litt bedre. Men det kan kanskje bare de som kan tolke det riktig, ikke sant?

Til og med du vet at Jesus Kristus var et godt menneske, RWS

 

2. I himmelen er alle som Jesus Kristus. De har samme gudommelige natur som Ham.

Og skal gjøre hva i himmelen? Hva er det foreksempel du skal gjøre med din "guddommelige" natur oppe i himmelen IHS? Skal du loffe rundt og fortelle vitser hele dagen? ..

Fortalte Jesus Kristus vitser ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

IHS, enten så svarer du på spørsmålene eller så lar du være, det er ett fritt valg.

 

Jeg ser helst at vi ikke sporer av her og havner i samme debatten om jesus og hvor god han igjen, det er ikke det som er greia med denne tråden.

 

Jeg vil gjerne få innblikk i hva dere kristne forventer å oppleve i himlen.

regner med at dere har noen forventninger om hvordan det blir der? Ikke bare "det blir godt".

 

I tillegg vil jeg gjerne vite hvordan gud svarer deres bønner.

 

Om jesus virkelig har levd og om han har overnaturlige krefter er derfor ikke relevant i denne tråden, da er det bedre om du finner deg en annen tråd IHS.

 

Som sagt, jeg krever ikke svar av noen her inne, jeg bare lurer på hva dere teenker og opplever rundt dette.

Lenke til kommentar

1. Din oppfatnig av Gud er helt forskrud. Gud er som Jesus Kristus.

Igjen så kommer det en påstand og ingen forklaring... Hadde vært fint om du også kunne forklart deg litt bedre. Men det kan kanskje bare de som kan tolke det riktig, ikke sant?

Til og med du vet at Jesus Kristus var et godt menneske, RWS

Ehh nei. Vi har ikke et eneste bevis for hva denne jesusen din har gjort eller sagt i det hele tatt hvis en ser bort i fra bibelen og bibelen er ikke en god kilde på det, da den har en agenda om akkurat hva denne jesusen skal ha løpt rundt og sagt... Så nei, du tar feil. Det du glemmer er at det er en forskjell på hva du tror om saken, da du er programforpliktet til å tro det, og hva resten av verden ser på saken.. :)

 

2. I himmelen er alle som Jesus Kristus. De har samme gudommelige natur som Ham.

Og skal gjøre hva i himmelen? Hva er det foreksempel du skal gjøre med din "guddommelige" natur oppe i himmelen IHS? Skal du loffe rundt og fortelle vitser hele dagen? ..

Fortalte Jesus Kristus vitser ?

Sikkert noen skikkelig dårlige vitser.. Som den gangen han skled på olje berget eller passformen til den torne kronen osv.... :no:

 

Men du vrir deg ut av spørsmålet igjen... Hva skal du gjøre i himmelen? Hva er det som lokker så forferdelig der, når du ikke engang har fri vilje?

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden skal en kristen få besvart noe som helst når man fremstår så trangsynte? Det er jo klart fra første innlegg at det her handler kun om å tilbakevise kristendommens lære. Det burde vært åpenbart for enhver at dette ikke er spørsmål som kan besvares sånn uten videre. Spørsmålene er vel strengt tatt gjennomsyret av subjektivitet; og likeså vil svarene bli. Forholdet en har til tro (enten det er Gud, Allah eller andre) er veldig varierende, som du kanskje vet. Noen har et mer personlig forhold, og identifiserer seg mer med personen Jesus Kristus enn å direkte tolke Bibelen. Derfor er det forståelig at en vil svare det, en annen det, og en neste igjen noe helt annet...

 

Som EivindS påpeker vil man neppe ha fri vilje i avgrunnen, da dette er noe vi ønsker. Du glemmer representasjonene bak dette. Helvete er alt vondt, ondt og dårlig. Himmelen alt som er godt, riktig og totalt (Om jeg ikke tar helt feil). Tror du virkelig du har fri vilje og valgmuligheter i en verden av ondskap og pinelse? Det gjør ikke jeg.

 

Resonnementet ditt som svar på EivindS sitt innlegg blir for kortfattelig og lettvint til at jeg kan se noe logikk i det. Eksempelet ditt er at de lovene han gav til Moses som et fast holdepunkt, ikke følges av han selv; derfor har vi ikke fri vilje i himmelen. Ehm.. hæ? Jeg er ikke uenig i påstanden om at han ikke følger de selv. Men kan du gi et eksempel eller to?

 

Skal du åpne en debatt om tro blir det i mine øyne alt for enkelt å bruke standardargumentene som en monolog til verden. Begge sider må klare å se den andres synspunkter, noe jeg mener du ikke klarer her, trådstarter.

 

Jeg er ikke det minste grann kristen, så det er sagt. :)

Lenke til kommentar

 

2. I himmelen er alle som Jesus Kristus. De har samme gudommelige natur som Ham.

Og skal gjøre hva i himmelen? Hva er det foreksempel du skal gjøre med din "guddommelige" natur oppe i himmelen IHS? Skal du loffe rundt og fortelle vitser hele dagen? ..

Fortalte Jesus Kristus vitser ?

Men du vrir deg ut av spørsmålet igjen... Hva skal du gjøre i himmelen? Hva er det som lokker så forferdelig der, når du ikke engang har fri vilje?

Hadde ikke Jesus Kristus fri vilje ?

 

1. Din oppfatnig av Gud er helt forskrud. Gud er som Jesus Kristus.

Igjen så kommer det en påstand og ingen forklaring... Hadde vært fint om du også kunne forklart deg litt bedre. Men det kan kanskje bare de som kan tolke det riktig, ikke sant?

Til og med du vet at Jesus Kristus var et godt menneske, RWS

Ehh nei. Vi har ikke et eneste bevis for hva denne jesusen din har gjort eller sagt i det hele tatt hvis en ser bort i fra bibelen og bibelen er ikke en god kilde på det, da den har en agenda om akkurat hva denne jesusen skal ha løpt rundt og sagt... Så nei, du tar feil. Det du glemmer er at det er en forskjell på hva du tror om saken, da du er programforpliktet til å tro det, og hva resten av verden ser på saken.. :)

Hele verden vet at Jesus Kristus var et godt menneske.

Lenke til kommentar

Hva gjør man i himmelen da IHS? Fy faen, om det lå i jesus natur å være en pikk når det gjelder diskusjoner er du ihvertfall godt på vei. Om du ikke kødder nå er det kanskje på tide å revurdere litt, er ikke mye medmenneskelighet i å oppføre seg som en schizofren.

 

Hele verden "vet" like lite at jesus var et godt menneske som hele verden "vet" at teletubbiene er en knall gjeng.

Endret av slux
Lenke til kommentar

IHS, enten så svarer du på spørsmålene eller så lar du være, det er ett fritt valg.

 

Jeg ser helst at vi ikke sporer av her og havner i samme debatten om jesus og hvor god han igjen, det er ikke det som er greia med denne tråden.

 

Jeg vil gjerne få innblikk i hva dere kristne forventer å oppleve i himlen.

regner med at dere har noen forventninger om hvordan det blir der? Ikke bare "det blir godt".

 

I tillegg vil jeg gjerne vite hvordan gud svarer deres bønner.

 

Om jesus virkelig har levd og om han har overnaturlige krefter er derfor ikke relevant i denne tråden, da er det bedre om du finner deg en annen tråd IHS.

 

Som sagt, jeg krever ikke svar av noen her inne, jeg bare lurer på hva dere teenker og opplever rundt dette.

I og med at Jesus Kristus er et menneske fra himmelen (ikke jordisk) Er alt det Han gjorde, det beste eksempel på hva mennesker som er i himmelen gjør.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hadde ikke Jesus Kristus fri vilje ?

Nei. Han skulle jo ofres på korset, det var en del av den store planen og hadde derfor ikke fri vilje nei...

Hele verden vet at Jesus Kristus var et godt menneske.

Hele verden har sikkert blitt innbilt så, men dette er i ferd med å endre seg. Flere og flere ser på jesus som en av mange som løp rundt og kallte seg messias og tilfeldigvis skaffet seg en liten tilhenger skare som 300 år senere ble blåst opp til latterlige dimmensjoner. I dag ser ikke folk på jesus som noen spesielt godt menneske nei, men som en som faktisk tillot mennesker i sin samtid til å holde slaver, noe han med et trylle slag sikkert kunne avskaffet, men han valgte billige triks som å gå på vannet eller gjøre vin av vann enn å gjøre noe som faktisk hadde betydd noe for en rekke av menneskene i hans samtid... Men igjen, alle påstander om at jesus er ditt eller datt eller sa ditt og datt har vi kun bibelens ord på, der de fleste av de som skrev om han der ikke engang kjente fyren... Så nei, jesus fremstår ikke som en speiselt god person nei, ikke i forhold til de aller fleste menneskene du finner i samfunnet vårt i dag ihvertfall...

Lenke til kommentar
Hele verden vet at Jesus Kristus var et godt menneske.

Hele verden har sikkert blitt innbilt så, men dette er i ferd med å endre seg. Flere og flere ser på jesus som en av mange som løp rundt og kallte seg messias og tilfeldigvis skaffet seg en liten tilhenger skare som 300 år senere ble blåst opp til latterlige dimmensjoner...

Jesus Kristus var stor fra første stund.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hadde ikke Jesus Kristus fri vilje ?

Nei. Han skulle jo ofres på korset, det var en del av den store planen og hadde derfor ikke fri vilje nei...

Les historien på nytt, RWS Dette var noe Han selv valgte å gjøre.

Så alt det snakket om "han sendte sin eneste sønn ned på jorden for at han kunne dø for menneskenes synd" er bare tull det altså?

 

Det vil si, sønn og sønn, jesus er jo i følge bibelsk mytologi bare gud som var utkledd som jesus, så egentlig sendte han seg selv... og hvor imponert blir du når eventyret sier at jesus, altså gud, som da liksom har skapt alt og kan alt og helt sikkert ikke kjente en dritt når han ble "pint og plaget" på korset av de slemme mennene, det var nok litt av noen pinsler tenker jeg!!! :roll:

 

Husker at jeg var å så "the passion of crist" på kino og var den eneste i salen som satt og vred meg i krampelatter da jesus ble korsfestet på korset og han skrek som en gris da han ble spikret fast ETTER å ha blitt pisket, som gjør ti tusen ganger vondere, til blods i en hel dag! Noe så sinnsvakt idiotisk skal du vel lete lenge etter, men det er hva vi VIL tro om den saken. Jeg har selv "korsfestet" meg selv med en spikerpistol engang der jeg sto fast spikret til til ramme verket på garasjen med en fire tommers spiker i tvers i mellom den ene hånden og det var ikke vondere enn at jeg tok hammeren og dro den ut selv, så den historien blir bare så til de grader overdrevet at det er latterlig!

 

Jesus kristus er jo ikke annet i følge bibleske fortellinger enn gud i forkledning, der han først liksom hadde seg med en jomfru for så å bli "født" ut etterpå... hele historien er jo copy&paste fra andre, eldre versjoner av religioner fra samme sted jo... Hvor stort er det egentlig? Og hvorfor feste slik lit til denne historien? Det er jo bare en historie. Hadde det vært det minste kredibilitet over den historien hadde det stått om denne "store" jesusen din i andre skrifter enn bibelen IHS, men ikke et eneste pip er nevnt fra noen i hans samtid. Alt som det er refirert til var en "cristos", men det kan være hvem som helst av de typene som løp rundt og hevdet at de var messias, men det må du nok ta av deg jesus brillene for å se tror jeg :)

Lenke til kommentar

Hele verden vet at Jesus Kristus var et godt menneske.

 

Alt vi har fått vite om Jesus kommer fra Bibelen, som er en andrehåndskilde skrevet flere tiår etter hans død. Vi vet i bunn og grunn ingenting konkret om personen Jesus, og Bibelen er allerede en bok som inneholder svært mange feil og selvmotsigelser, så det er bevist at det er en kilde man ikke kan ta seriøst.

Lenke til kommentar

....svært mange feil og selvmotsigelser, så det er bevist at det er en kilde man ikke kan ta seriøst.

Hvorfor skulle ellers den samme boken generere 35 000 grener av en og samme historie, for å begynne et sted? Er det fordi den er så nøyaktig formulert eller fordi den ikke er det? Hadde NT vært skrevet med en gang jesus foretok alle disse stunsene så hadde nok innholdet vært mer nøyaktig og vi hadde kun hatt en fanklubb som alle var enige i det som står i den boken, men nei...

 

Bare det er jo en indikasjon på at en skal være forsiktig med å tillegge innholdet for mye verdi....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...