Gå til innhold

Apple-maskin med sekskjerne?


Anbefalte innlegg

G: Pen løgn, for å ha et antivirus må noe skannes. Og skanning bruker R/W opp, og lager dermed en stor flaskehals. Ikke glem at vis dette kjøres på en server får vi en latency på toppen av dette, altså lagg.

Ergo det er ubrukelig.

:hmm: Ikke vet jeg helt hvordan programvaren til Trend Micro måtte fungere i virkeligheten, annet enn hvordan de forsøker å selge programvaren.

 

Det du nevner om server der del_diablo, for er det egen server du tenker på, eller Trend Micro sin serverpark?

 

Les og skriv høres fornuftig nok ut i din argumentasjon, men det at lagg er noe å bry seg om ser jeg ikke helt problemet med, dersom antiviruspakken klarer stoppe virusene hurtig nok da. Hvordan Trend Micro har løst det er litt ubegripelig for meg også.

 

Det spørs om det ikke sitter en lettvekts sanntidsmonitor installert på de forskjellige klientene..

 

Og selve skanningen for hele diskene dine kan gå i bakgrunnen når PC'en brukes lett eller ikke er i bruk..

 

Den varianten jeg har lenket til krever ingen server (hos kunde), annet enn den støtten programvaren har i Trend Micro sin serverpark.

 

I tillegg kan en gi oppdraget med å følge opp kundesystemet til datakonsulentfirma en måtte benytte seg av, hvor konsulenten kjører ett "Remote Manager"-verktøy.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg stiller et spørsmål, som totalt uvitende om mac. Kan man sette sammen en maskin med vanlige high-end komponenter og installere mac os? (eller hva det nå heter)

I prinsippet: Ja.

I virkeligheten: Det går, men ikke helt uten videre.

 

Det du da bygger er det som kalles en Hackintosh:

http://en.wikipedia.org/wiki/OSx86

 

Apple tillater dog ikke at Mac OSX installeres på andre maskiner, og har laget sperrer i OS-installeringen som skal hindre bruk på "uautoriserte" maskiner. Bl.a benytter ikke Mac OSX en BIOS-krets, men en mer moderne EFI-krets.

 

Men komponentene i en Apple Mac og en hvilken som helst PC er ellers like, mange Mac-brukere sparer derfor penger ved oppgraderinger ved å kjøpe f.eks harddisker og ram fra vanlige PC-hardwarebutikker.

Lenke til kommentar
Jeg stiller et spørsmål, som totalt uvitende om mac. Kan man sette sammen en maskin med vanlige high-end komponenter og installere mac os? (eller hva det nå heter)

I prinsippet: Ja.

I virkeligheten: Det går, men ikke helt uten videre.

 

Det du da bygger er det som kalles en Hackintosh:

http://en.wikipedia.org/wiki/OSx86

 

Apple tillater dog ikke at Mac OSX installeres på andre maskiner, og har laget sperrer i OS-installeringen som skal hindre bruk på "uautoriserte" maskiner. Bl.a benytter ikke Mac OSX en BIOS-krets, men en mer moderne EFI-krets.

I mitt hodet, som ikke har god greie på apple og mac, er det akkurat dette apple driver med.....

Lenke til kommentar

Apple kan ikke sammenlignes med Microsoft, men må sammenlignes med PC-produsenter som Dell, Acer og lignende. Eller helst med f.eks Atari (som også hadde et eget OS). Apples eneste grunn til å utvikle Mac OSX er for å selge flere Apple-datamaskiner, dette er grunnen til at de har gjort det litt vanskelig å installere OS-et på hva som helst. Apple selger egentlig Mac OSX så billig at de knapt tjener noe på det, det er salget av datamaskiner (pluss iPoder og iPhone) som gir penger i kassen for Apple.

 

Sammenlignet med Windows, så finnes Mac OSX i kun én versjon der alt er inkludert, noe som tilsvarer Windows Ultimate. Apple Norge selger Mac OSX 10.6 for 269 kroner inkludert moms. På komplett.no selger de Windows 7 Ultimate for 2795 kroner inkludert moms. Windows-utgaven er norskspråklig, i alle Mac OSX-pakker ligger det med språkpakker for ca et halvt hundre ulike språk, inkludert norsk.

 

I total omsetning per år er Apple faktisk større enn Microsoft. Mesteparten av omsetningen hos Apple er maskiner, mens Microsoft selger prosentvis mest programmer (og tar altså klekkelig betalt for det).

 

En av fordelene med Mac OSX på en Apple-maskin er at alt er tilpasset til hverandre. Dermed blir OS-et mer stabilt, det krasjer mindre. En hackintosh er billigere, men den vil aldri fungere helt optimalt.

 

Selv har jeg funnet den logiske løsningen: Kjøp en pent brukt Mac, f.eks en som er et par år gammel. Da er den fortsatt en kjempemaskin. Den som jeg har nå fyller 7 år i januar, den bruker jeg fortsatt til fullversjon Photoshop og diverse andre arbeidsverktøyprogram. Jeg kjøpte den pent brukt for det kvarte av hva den kostet ny. Da var den allerede makset med ny diger harddisk og så masse ram som det var mulig å installere i den. Jeg ga under 5000, ikke så verst for en super maskin uten krøll det. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...