Gå til innhold

merkelig pc problem


Anbefalte innlegg

Hadde maskinen på over natten for å laste ned noen filer.

 

Da jeg sto opp så jeg at den ikke var koblet på nettet, det var ingen forbindelse mellom trådløse smc routeren og maskinen.

 

Startet maskinen om igjen, og bildet mitt (ved siden av navnet) var endret, og fikk beskjed om at windows ikke er aktivert?

 

Den er aktivert for mange uker siden.

 

Hva har skjedd? Det er ikke første gang jeg opplever dette... :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du snakker om XP? hva lastet du ned med?

 

Klarte visst å glemme å skrive hvilket os, men det er seff Win Xp.

 

Jeg brukte Direct Connect, som jeg alltid pleier.

 

Å sjekke om det er virus er ikke så lett når jeg ikke kommer inn pga den "ikke" er aktivert, noe den er.

 

Hvis jeg kommer meg inn i sikkerhetsmodus så bør det vel være mulig å ta systemgjennopprettning til i går, men kommer jeg inn i sikkerhetsmodus hvis maskinen "ikke" er aktivert? Hvordan kommer jeg meg inn i sikkherhetsmodus (har glemt det).

 

Noe annet jeg kan prøve? Må jeg ringe den sinnsvakt irriterende aktiveringstelefonen igjen?

Lenke til kommentar
du snakker om XP? hva lastet du ned med?

 

Klarte visst å glemme å skrive hvilket os, men det er seff Win Xp.

 

Jeg brukte Direct Connect, som jeg alltid pleier.

 

Å sjekke om det er virus er ikke så lett når jeg ikke kommer inn pga den "ikke" er aktivert, noe den er.

 

Hvis jeg kommer meg inn i sikkerhetsmodus så bør det vel være mulig å ta systemgjennopprettning til i går, men kommer jeg inn i sikkerhetsmodus hvis maskinen "ikke" er aktivert? Hvordan kommer jeg meg inn i sikkherhetsmodus (har glemt det).

 

Noe annet jeg kan prøve? Må jeg ringe den sinnsvakt irriterende aktiveringstelefonen igjen?

 

Trykk F8 så kommer det en liste da trykker du "Safemode" "Sikkermodus" :)

Lenke til kommentar

Det gikk ikke ann å komme inn i sikkerhetsmodus.

 

Måtte gi opp, og ringte Windows aktiveringstelefon og aktiverte produketet, igjen

 

Får håpe det blir sista gang på en stund.

 

Nå fungerer alt som det skal igjen, men har ikke turt å restarte enda i frykt for at jeg får samme problem. Det gidder jeg rett og slett ikke nå.

Lenke til kommentar
Du behøver ikke å gå i sikkerhetsmodus, du booter bare opp med  

CD`en som vanlig nyinstallasjon  :wink:

 

Hva skulle det ha hjulpet for?

 

Det jeg skulle var å prøve å få tatt systemgjennopprettning ved å gå inn via sikkerhetsmodus, men pga den plutselig mente at maskinen ikke var aktivert så var ikke det mulig. (den har vært aktivert i mange uker)

 

Har nå rebootet, og kan gledelig informere om at maskinen fortsatt funger. Takker for all hjelp.

 

Nå annser jeg dette topicet som ferdig, men hvis noen skulle oppleve samme problem eller vet hvorfor xp plutselig sier at xp ikke er aktivert så rop ut her.

Lenke til kommentar
Du kan installere XPèn på nytt, da får du 30 dager til aktivering igjen

 

Kjempegod ide! :woot:

 

Noen som ikke er komplett idioter og har noen råd å komme med?

Hva skulle det bety ?

Grunnen til at det skjedde er fordi at han ikke har aktivert windows som man må gjøre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...