Gå til innhold

Test: Keysonic KSK-6001ULEX

Anbefalte innlegg

Skrevet

uten krokkodilletaster er det så godt som ubrukelig til programmering. :hmm:

De fleste som driver med programmering på heltid bruker engelsk tastatur med engelsk oppsett eller dvorak :)

Den må du forklare :D

En god del av tegnene du bruker er lett tigjengelig ved bruk av engelsk tastatur ettersom du slipper å danse rundt på tastaturet med shift og altgr kobinasjoner for å nå dem. Det å holde shift+, for å få ; blir fort ganske irriterende isteden for å bare presse 'ø' for å få samme resultat. Tilsvarende for ", <>, ', {}, [] som vanligvis ligger oppe ved tallinja eller nede til høyre under lillefingeren :p. Det blir rett og slett bare mye mer effektivt, særlig hvis du skriver touch, dvorak bruker jeg ikke selv, men jeg har ett sett som er delt i to hvor du får tak i samtlige bokstaver og karakterer uten å måtte holde shift eller altgr. Var det svar nok :p?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt mulig at de fleste fremdeles bruker norsk Qwerty av vane. Selv synes jeg det er greiere med et fysisk britisk tastatur for grunnene grusisalaten nevner, i tillegg til at $ er tilgjengelig fra shift i stedet for alt gr (driver litt med PHP selv, og $ er brukt for å initialisere eller kalle en variabel). Har to tastaturlayout i Windows, så hvis jeg vil skrive norske tegn, skifter jeg bare til norsk layout og bruker ;: '@ og [{-tastene til dem. Mye mer effektivt for min del, i hvert fall, og jeg er sikker på at mange ville ha byttet hvis de hadde prøvd et britisk tastatur i en uke (slik at de kan ble vant med det.)

Er det noen som har peiling på en enkel måte å skifte mellom layouts i Linux slik som i Windows, forresten? :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...