Gå til innhold

Bluetooth adapter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Har akkuratt det samme selv. Og nå, etter 3 uker har jeg enderlig fått det til. Har hatt det inne til rep, og fått nytt tilbake. Samme problem. Men så kom jeg tilfeldigvis over en guide på en IRC kanal. Jeg måtte inn å endre 2 nøkkler i registeret. Så nå funker det som bare det. :-)

Ja, ett godt kjøp vil jeg si nå. Bortsett fra den ene buggen i programvare som gjør at en ikke får sendt filer fra mobil til PC føre en har endret de 2 nøkklene.

 

Guide:

Har du problemer med å sende filer fra mobil til PC, gjør følgende:

 

1. Åpne registeret

 

2. Gå til "HKEY_CURRENT_USERSoftwareWidcommBTConfigServices004" named "AcceptOther" og endre verdien til 1 (den skal være 0)

 

3. Gjør det samme her: "HKEY_CURRENT_USERSoftwareWidcommBTConfigServices004" named "AcceptOther"

 

4. Start maskinen på nytt.

 

5. Hvis du ikke ser denne "AcceptOther" nøkkelen, prøv å innstaler en eldre verson av Widcomm

Lenke til kommentar
Jeg har også samma bluetooth adapter og hos meg funker det fint begge veier... Sjekka de registergreiene dine, og hos meg satt AcceptOther til "1" som standard..! Fikk BT adapteret for ca 2 uker siden... Er nok nyeste programvaren som følger med og Bugsen er fiksa! :)

 

Hvem verson er det du har da? Hadde vært greit å hatt den siste så jeg slipper å mekke register hvis jeg skal legge inn programvaren på nytt?

Jeg har 1.2.2.15

Lenke til kommentar
Finnes det ikke no billigere alternativ enn den adapteren der ?

 

Jo da, det finnes men da må du ha noe sånt her, tror jeg:

is1.jpg

Og hvem vil ha en sånn en?

 

Og hvilken kabel skal man alternativt bruke for å koble PC'n til mobilen ( hvis man har en SE T610 ? )

Kan vel eventuelt bruke den kabelen som følger med!? :roll:

Lenke til kommentar

Spiller det egentlig noen rolle om man kjøper et adapter med rekkevidde på 10 eller 100 meter?

Dersom mobilen ikke har noen lang rekkevidde, så spiller det kanskje ikke noen rolle om man har 10 meter rekkevidde på adapteret?

10m er oftest litt billigere enn 100m.

 

Noen som har erfaringer med dette? Hvor lang rekkevidde er det egentlig på en SE T610?

Lenke til kommentar
Finnes det ikke no billigere alternativ enn den adapteren der ?

 

Jo da, det finnes men da må du ha noe sånt her, tror jeg:

is1.jpg

Og hvem vil ha en sånn en?

 

Jeg har en sånn en.! Funker fint det... Billig var den i hvertfall.

 

Hvilken mob bruker du den på? Funker den greit sier du!? Kan laste filer både til og fra mobilen? Nemen, knall da! :smile:

Lenke til kommentar
Spiller det egentlig noen rolle om man kjøper et adapter med rekkevidde på 10 eller 100 meter?

Dersom mobilen ikke har noen lang rekkevidde, så spiller det kanskje ikke noen rolle om man har 10 meter rekkevidde på adapteret?

10m er oftest litt billigere enn 100m.

 

Noen som har erfaringer med dette? Hvor lang rekkevidde er det egentlig på en SE T610?

 

T610 har rekkevidde 10 meter. Det er kun SE z1010 som har 100 meters BT. Stemmer det? Tror det...

 

De fleste har ikke bruk for mer en 10 m.

Lenke til kommentar
Finnes det ikke no billigere alternativ enn den adapteren der ?

 

Jo da, det finnes men da må du ha noe sånt her, tror jeg:

is1.jpg

Og hvem vil ha en sånn en?

 

Jeg har en sånn en.! Funker fint det... Billig var den i hvertfall.

 

Fungerer denne på andre hovedkort enn MSI ??

Lenke til kommentar

Ang rekkevidden på T610 så er den mye mer enn 10 meter med min MSI Bluetooth USB ting http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=17&s=pl

Ser at de har satt opp prisen jeg kjøpte den for 375 :D

Jeg kan sitte nede på gata (bor i 5etg) og fortsatt ha winamp playlisten i displayet :woot:

 

avatar_bigl.jpg

 

Billigere ?!? en kabel koster jo fort 200-300 den og da(original SonyEricsson lå på 550! når jeg sjekka). Og da må man ha masse ledningstjafs rundt datan. Vet ikke med dere men jeg har nok av det fra før.

 

Sjekk ut http://home.no/bzzlink

Lenke til kommentar
Finnes det ikke no billigere alternativ enn den adapteren der ?

 

Jo da, det finnes men da må du ha noe sånt her, tror jeg:

is1.jpg

Og hvem vil ha en sånn en?

 

Jeg har en sånn en.! Funker fint det... Billig var den i hvertfall.

 

Hvilken mob bruker du den på? Funker den greit sier du!? Kan laste filer både til og fra mobilen? Nemen, knall da! :smile:

 

Nokia 3650 hvis jeg ikke husker feil!!

Lenke til kommentar
Ang rekkevidden på T610 så er den mye mer enn 10 meter med min MSI Bluetooth USB ting  http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=17&s=pl

Ser at de har satt opp prisen jeg kjøpte den for 375 :D  

Jeg kan sitte nede på gata (bor i 5etg) og fortsatt ha winamp playlisten i displayet :woot:  

 

avatar_bigl.jpg

 

Billigere ?!? en kabel koster jo fort 200-300 den og da(original SonyEricsson lå på 550! når jeg sjekka). Og da må man ha masse ledningstjafs rundt datan. Vet ikke med dere men jeg har nok av det fra før.

 

Sjekk uthttp://home.no/bzzlink

 

 

Går det å ha winamp spillelisten fremme på p800 å spille av musikk på den måten i telefonen? Hvis ja hvordan da?

Lenke til kommentar
Finnes det ikke no billigere alternativ enn den adapteren der ?

 

Jo da, det finnes men da må du ha noe sånt her, tror jeg:

Og hvem vil ha en sånn en?

 

Jeg har en sånn en.! Funker fint det... Billig var den i hvertfall.

 

Hvilken mob bruker du den på? Funker den greit sier du!? Kan laste filer både til og fra mobilen? Nemen, knall da! :smile:

 

3650, og ja den funker. Har bare prøvd å:

- Sende filer fra mobilen til PC'en (de legger seg automatisk oppi en mappe)

- Sende filer fra PC til mobil (dukker opp som ny melding i innbox)

- Opprette "serial connection", slik at Nokia Suite kan brukes.

 

Har ikke prøvd bluetoothen mot andre ting enn mobilen, som f.eks nettverk, hodetelefoner, modem etc.

 

Har vært litt tull av og til med serial connection, men å sende filer fungerer glimrende. Har sluttet å bruke Nokia data suite, pga jeg synes det er greiere å bare sende filene til mobilen.

 

Fungerer denne på andre hovedkort enn MSI ??

 

Nei, akkurat den som er på bildet over fungerer kun i noen MSI hovedkort. Men det andre lille USB adapteret fungerer i alle PC-er. Men det er litt dyrere... :(

Lenke til kommentar
Har vært litt tull av og til med serial connection, men å sende filer fungerer glimrende. Har sluttet å bruke Nokia data suite, pga jeg synes det er greiere å bare sende filene til mobilen.

Har du det og. Hva søren er problemet der. Hver gang jeg velher "Connect to Bluetooth serial port" får jeg en feilmelding, men blir koblet opp allikevel. Eneste er at jeg aldri får "Status" på den koblingen.

Rart det ikke det problemet er løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...