Gå til innhold

Hjelp til valg av førstegangstjenste


Kellu

Anbefalte innlegg

For å stige i grad søker du på en stilling som hjemler høyere grad. Hvis du er (bedre) kvalifisert (enn de andre søkerne) til å besette denne stillingen, får du den. Da følger det også en grad med den stillingen.

Hvorvidt du er kvalifisert til en stilling eller ikke kommer an på mye rart. Tidligere tjenesteerfaring, påtegnelse på mil. rulleblad, utdanning og -resultater osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe okei ^^

 

Har du noen erfaringer eller noe viten om panserbataljonen?

Hva er det du har lyst til å vite?

 

Hadde et år i PBN i Esk5, de som driver selve eskadronen og sørger for forsyninger,drift av hovedbasen til de forskjellige eskadronene noe som var veldig grei jobb må jeg si,ikke noe supert tøft men en helt grei førstegangstjeneste

 

Storm-troppene er litt mer tyngre førstegangstjenestene men absolutt verdt å få med seg.

Ring PVN og si hvor du vil,det er det lureste.

 

 

Det eg er mest nysjerrig på er dei fysiske krava.

 

Artilleri virker ikke så fysisk krevende som Pbn,

Slik at eg likevel kan få en givende tjeneste selv om eg ikke er av den sprekeste typen!

Endret av Kellu
Lenke til kommentar

Artillerijeger har vel egne fysiske krav (selv om få ser ut til å vite hva disse er). Jeg fikk ihvertfall høre at det er en veldig hard tjeneste, men at det også er få som er det i fgtj. De andre avdelingene er kanskje ikke så fysisk krevende, men jeg vil ikke tro at det er en kjempestor forskjell mellom panser og artilleri f. eks?

 

Hovedforskjellen ligger vel i hva selveste tjenesten går ut på.

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar

Kellu: Det er ingen fysiske krav. Det er en skjønnsmessig vurdering som gjelder, og ikke minst så gjelder det å prestere bedre enn de andre under rekrutten (uten at det betyr at du skal gjøre det ved å rakke ned på eller ikke hjelpe dine medsoldater, da befalet er veldig flinke på å snappe opp den slags), da det er x antall stillinger i avdelingen og y soldater som "slåss" om dem. Det betyr at kravene for å få en "bra" stilling vil variere mye fra år til år.

Lenke til kommentar

Tror han sikter til milforums diskusjonsforum.

Det er ikke på noe slags vis "forsvaret sitt forum". Det er et privat forum som er drevet av forsvarsvenner, men er ikke på noe vis offisielt. Med unntak av rekrutterings-trådene, men der har tydeligvis noen kommet med føringer, for samtlige avdelinger som brukte disse har sluttet å svare.

Lenke til kommentar

Tror han sikter til milforums diskusjonsforum?

 

Edit: Flott at du har valgt deg ut en avdeling. Blir selv innkalt til Artilleribataljonen og gleder meg veldig! Håper det blir en finfin førstegangstjeneste! :)

 

Ja, Milforumet mente eg x)

 

Du får ha lykke til da! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...