Gå til innhold

Mistet sertifikat, får man det gamle tilbake?


SauenShaun

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på en ting. Mistet mitt sertifikat for 2 år. Har fått beskjed om å ta ny førerprøve. Den er grei.

Spørsmålet er..Får jeg mitt gamle (det som politiet tok beslag i) eller blir det trykket opp nytt der det står at jeg har vært uten sertifikat i disse 2 år?

 

Håper noen har et korrekt svar på dette, evt om du selv eller kjenner noen som har vært borti det samme

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt sikker på dette. Men jeg tror at du får på en måte det samma sertifikatet, med det samme bildet og slikt... Antageligivis... Men det står nok vel datoen der du kjørte opp den siste gangen, ja, og det skal nå vel ikke stå noe om at du har vært uten førerkortet eller noe, nei, på selve kortet liksom. Men uansett når du kjører opp nytt igjen eller har mista førerkortet, så kommer vel den datoen du får igjen førerkortet på kortet, iallfall hvis du kjører opp nytt igjen. For skal du f.eks øvelseskjøre med noen, må du jo ha hatt førerkortet sammenhengende i 5 år. Og da kjekker man jo på sertifikatet.

 

Men jeg lurer på noe... Du mista førerkortet i to år? Hvordan gikk du fram for å kunne ta det opp igjen, og måtte du søke, og hvor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...