Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Et spill korrumperer mine skjermdrivere


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

I det siste har jeg merket noe veldig merkelig.

 

Jeg har begynt å spille Dungeons & Dragons Online igjen og plutselig begynte PC'en min å krasje veldig ofte både når jeg spilte og når jeg ikke spilte. Etter hvert kunne jeg ikke starte DDO igjen i det hele tatt.

 

Jeg sjekket alt jeg kunne:

 

- At alle drivere var oppdatert.

 

- At temperaturer var i orden.

 

- At jeg ikke hadde virus.

 

- Jeg kjørte memtest og testet mine harddisker.

 

Alt var som det skulle, men PC'en fortsatte å krasje.

 

Det var da jeg installerte Nvidias nyeste skjermkortdrivere på nytt (de jeg allerede hadde installert) og alt løste seg. PC'en ble stabil og jeg kunne spille DDO igjen. Helt til DDO krasjet igjen og da gjorde PC'en ustabil på nytt.

 

Jeg har funnet ut at for å kunne spille DDO må jeg re-installere mine Nvidia drivere på nytt etter hver krasj. Av dette har jeg trukket den konklusjonen at det relativt gamle spillet korrumperer mine drivere på en eller annen måte.

 

Jeg bruker forresten et Nvidia GTX 275 kort og det er de aller siste driverne jeg re-installerer for hver gang. (Versjon 196.21)

 

Jeg bruker Vista 64 og har 6 Gig Minne.

 

Har jeg rett i mine antagelser og finnes det noe som kan beskytte meg mot dette?

 

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svarene, men jeg har allerede sjekket at dette ikke er mitt problem.

 

Jeg bruker allerede 196.21 driverne og jeg kjører et program hvor jeg overvåker mitt grafikkorts temperatur. Den er ikke for høy.

 

Mitt problem virker å være at en krasj i spillet DDO virker å korrumpere mine drivere slik at jeg må re-installere dem hver gang på nytt.

 

Prøver nå å kjøre med de gamle driverne Windows installerer automatisk og dette har vært mer stabilt selv om disse driverne ikke på noen måte er ideelle.

Lenke til kommentar

Nja, om det hadde vært sånn at DDO tar livet av driverne burde faktisk flere enn deg ha rapportert dette på det offisielle forumet, noe som ikke skjer.

 

Derfor bør du teste skjermkortet ditt i andre spill og se om du kan framprovosere dette på nytt , kjør gjerne stresstester også som for eksempel Occt Perestroika sin gpu test.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...