Gå til innhold

Abit NF7-S v2.0 problemer


Anbefalte innlegg

Har ikke lest hele tråden, men har du sjekket at floppykabelen står rett vei? Ingen hovedkort liker floppykabler som står gæææærnt vettu.

 

En annen ting: Har du satt 133/166 jumperen på riktig posisjon? Sjekk at CMOS jumperen også står på riktig posisjon, just in case.

 

Prøv å holde inne "Insert" når du booter i tilfelle noe er "merkelig" i BIOS. (du booter da med default verdier)

 

Evt siden du har en annen pc så kan du jo prøve å laste ned ny BIOS og prøve å trykke F2 under oppstarten for å prøve å flashe. (vet ikke om du kommer så langt at maskinen detekterer F2-trykking men)

 

Vel, det var min brain-storm! (heller lettere bris :lol: )

 

DrE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke lest hele tråden
Slække jæwel :)
men har du sjekket at floppykabelen står rett vei? Ingen hovedkort liker floppykabler som står gæææærnt vettu.
Det står ikke noe floppy kabel i

 

En annen ting: Har du satt 133/166 jumperen på riktig posisjon? Sjekk at CMOS jumperen også står på riktig posisjon, just in case.
Har ikke bytta på noen jumpere etter at jeg fikk det tilbake fra komplott

 

Evt siden du har en annen pc så kan du jo prøve å laste ned ny BIOS og prøve å trykke F2 under oppstarten for å prøve å flashe. (vet ikke om du kommer så langt at maskinen detekterer F2-trykking men)
Nei den gjør ikke det.
Lenke til kommentar

du kan jo prøve å flytte clear bios jumperen, for det kan jo hende at komplett satt den tilbake på clear bios etter at det testet det? Det er jo vært et forrsøk...

 

Jeg satt å tulla med det samme med mitt HK, jeg kjøpte det av en kamerat, så va det en idiot som hadde flytta på clear jumperen av en eller annen grun, og da var maskina helt mongo, det starta, og lagde noen rare lyder før det bare stoppa.. :lol:

Lenke til kommentar
du kan jo prøve å flytte clear bios jumperen, for det kan jo hende at komplett satt den tilbake på clear bios etter at det testet det? Det er jo vært et forrsøk...

 

Jeg satt å tulla med det samme med mitt HK, jeg kjøpte det av en kamerat, så va det en idiot som hadde flytta på clear jumperen av en eller annen grun, og da var maskina helt *****, det starta, og lagde noen rare lyder før det bare stoppa.. :lol:

Hvis du starter HK med Clear CMos jumperen i Clear posisjon tar du vel knekken på HK tror jeg...
Lenke til kommentar
Er jo ikke komplett sin feil at du ikke klarer å bruke hovedkortet ditt...
Det har jeg heller aldri sakt. Men det som er så forbanna rart er at det fungerer hos dem men ikke hos meg.

 

Hva med å resette CMOS kanskje?
Hvorfor det? har komplett folka kødda med den etter at de fikk det til å fungere eller?

 

Har du kjølepasta på CPU da?
Ja

 

Har du i skjermkortet ordentelig?
Ja

 

Hvis du har et skjerkort som ikke fungerer så komme det noen rare pipelyder tror jeg.
Hvis du leser litt finner du fort ut at jeg har testa med flere forskjellige skjermkort
Lenke til kommentar

Bare en liten tanke:

Kan det være kortsluttning mellom hk og kabinett ?

Prøv å ta hk ut av kabinettet, legg det på den antistatiske posen, ha bare i skjermkort, cpu, kjøler og minne.. se om det samme skjer da..

Bare en liten tanke :)

Er foresten ett genialt hk når man først får det igang

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vell.. etter å ha hatt problemer med begge hovedkortene, sendte jeg hovedkort, prosessor og ram inn til komplett, sånn at de kunne finne ut at det, for at jeg skulle spare tid...

 

Men..

Jeg sendte pakken til dem 10.juni 03, de mottok pakken 18.juni 03, og så idag, 25.juni 03 ihar jeg ennå ikke hørt noe fra dem.

 

Så jeg blir ikke å handle noe fra komplett mere i fremtiden, selv om de er billige... :evil:

Lenke til kommentar
Vell.. etter å ha hatt problemer med begge hovedkortene, sendte jeg hovedkort, prosessor og ram inn til komplett, sånn at de kunne finne ut at det, for at jeg skulle spare tid...

 

Men..

Jeg sendte pakken til dem 10.juni 03, de mottok pakken 18.juni 03, og så idag, 25.juni 03 ihar jeg ennå ikke hørt noe fra dem.

 

Så jeg blir ikke å handle noe fra komplett mere i fremtiden, selv om de er billige... :evil:

lol? Har du sjekket kontoen på komplett da? Der er det oversikt over statusen på din retur.

Du husket vel å skrive på retur nummer på pakken? Og ikke minst søke om retur?

Lenke til kommentar

Koble vekk alt som er av vifter som er koblet til kovedkortet. NF7-x hovedkortene er usannsynlig følsomme for overbelastning der. Og det medfører gjerne at det ikke booter eller at man ikke kommer inn i bios. Bruk en overgang fra harddisk strømpluggen for å drive viftene istedenfor.

Lenke til kommentar

@fUsiOn

Altså.. det er ikke første gang jeg sender noe tilbake til komplett.no

 

Fikk pakken med hovedkort idag tilbake. De hadde ikke funnet noen feil på ram, cpu eller hk. Men allt fungerer, helt til jeg skal installere skjermkort driver inne i Windows. Prøvde Windows 2000 først. Krasj når jeg skulle installere skjermkort driver.

 

Så installerte jeg Windows XP. Krasjet 3 ganger under installasjon, men jeg endra noen settinger i BIOS, da fikk jeg installere.

 

Men nå får jeg blåskerm rett etter jeg logger på...

 

Feilen er:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

 

win32.sys

 

hmm...

 

@ash

Skal prøve det.... med strømplugg.

 

update:

Har byttet minnebrikken, og maskinen ble helt stabil...

Så, nå har en jeg minnebrikke som komplett.no har testa å ikke funnet noen feil på som er ødelagt...

 

f u c k a duck...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...