Gå til innhold

Abit NF7-S v2.0 problemer


Anbefalte innlegg

Jeg har litt problemer med et NF7 kort, når jeg booter maskinen kommer det ikke noen skjerm bilde, og en lyd som høres ut som et opptatt signal i telefonen. Jeg leita i hk boka, men fant ikkeno.

 

Har testa cpu ram og skjermkort i et annent hk, da fungerte det. Har også prøvd med dette hket med annen cpu ram og skjermkort.

 

HKet ble sendt tilbake til komplott, og de sa det fungerte

 

Noen som har noen tips?

 

Andre specs:

 

XP2500+

512mb Crustical PC2100

GeForce4 TI4800se

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det er et problem med PSU. Det er ikke tull. Opplevde samme scenario, men ikke samme utstyr. Det kan være at ledningene på PSUen er "løse" i selve utagangen. (Alstå der jente/gutt og ledningen møtes)

 

Hva skjedde når du prøvde HKet med de andre delene?

Lenke til kommentar
Mulig det er et problem med PSU. Det er ikke tull. Opplevde samme scenario, men ikke samme utstyr. Det kan være at ledningene på PSUen er "løse" i selve utagangen. (Alstå der jente/gutt og ledningen møtes)
Mulig. Skal skjekke når jeg får det tilbake

 

Hva skjedde når du prøvde HKet med de andre delene?
Akuratt det samme
Lenke til kommentar

Har samme prob. med et kort jeg har her. Droppet dritten og brukte et ASUS A7N8X istedet. Jeg har skiftet alle tenkelige deler, 3 ulike cpu'er (AMD 2500+, 2800+ Barton og 3000+ Barton), 5 ulike minnebrikker (Cosair 2700 (2 stk) og Cosair 3200LL (3 stk), jeg har prøvd andre skjermkort, 3 ulike psu'er og 5 ulike hardisker (2 stk Sata og 3 stk ata).... Da gav jeg opp.......... :grumpy:

Lenke til kommentar

Kan høres litt rart ut, men har du noen enermax vifter koblet til ?

Hadde samme nesten samme problem selv da jeg fikk samme hk.

Fikk skjermbilde, men bare krøll når jeg kom inn i biosen. Da var problemet at jeg hadde koblet til en enermax vifte på hk, og det klikket.

Koblet den fra og alt var igjorden.

Er sikkert ikke det som er feilen, men verdt ett forsøk...:)

Når man først får kortet til å fungere, så er det bare genialt. :)

Lenke til kommentar

Hadde samme problemer som Morpheus ja... Enermax vifter med viftestyring koblet på hovedkortet lagde mye krøll. Enten helt svart skjerm ved oppstart før, eller svart skjerm med blå stripe nederst. Kom aldri så langt som tilbios. Flyttet viftene til molex; alt ok...

Lenke til kommentar
Har samme prob. med et kort jeg har her. Droppet dritten og brukte et ASUS A7N8X istedet. Jeg har skiftet alle tenkelige deler, 3 ulike cpu'er (AMD 2500+, 2800+ Barton og 3000+ Barton), 5 ulike minnebrikker (Cosair 2700 (2 stk) og Cosair 3200LL (3 stk), jeg har prøvd andre skjermkort, 3 ulike psu'er og 5 ulike hardisker (2 stk Sata og 3 stk ata).... Da gav jeg opp..........  :grumpy:
Fikk du penga tilbake eller ligger det å støver i hylla?

 

Kan høres litt rart ut, men har du noen enermax vifter koblet til ?

Hadde samme nesten samme problem selv da jeg fikk samme hk.  

Fikk skjermbilde, men bare krøll når jeg kom inn i biosen. Da var problemet at jeg hadde koblet til en enermax vifte på hk, og det klikket.

Koblet den fra og alt var igjorden.  

Er sikkert ikke det som er feilen, men verdt ett forsøk...:)

Når man først får kortet til å fungere, så er det bare genialt. :)

Har hørt om det problemet, så ingen enermax vifter var koblet til
Lenke til kommentar

Har selv akkurat samme problemet med ett Abit NF7 hovedkort kjøpt fra komplett.no.

 

Har montert allt riktig, men det kommer en "telefonlyd" av speaker høytalern på hovedkortet. Viftene snurrer i ca 1 sekund, før de slutter å snurre...

 

Forslag? Skal prøve tipsene over nå...

Har forresten en XP2000+ prosessor i, og ingen kabinettvifte :)

Lenke til kommentar

Vell. Prata me Komplett nå, å jeg fikk bare beskjed om å sende hovedkort og CPU inn til dem.

 

Problemet mitt er at jeg har kjøpt

2 stk Abit NF7-M hovedkort

2 stk AMD Athlon XP2000+ 1.66 GHz 266 MHz bus CPU

og 2 stk DDR-DIMM PC3200 256MB DDR CL2.5 minnebrikker.

 

Jeg nekter og tro at det er samme feil på begge kortene, for det er nøyaktig det samme som skjer ved oppstart av begge maskinene.

Når jeg slår på strømbryteren bak på strømforsyningen, kommer ett rødt lys på inne på kortet. Når jeg trykker på "poweron" knappen, så surrer prosessorvifte og skjermkortvifte (som ligger på HK'et) i ca 1 sek, før de stopper, etterfulgt av en varsellyd at noe er galt...

 

Kabinettene jeg bruker for begge HKene er:

Chieftec Dragon Midi Tower

Kabinett m/300W DG-01W P4 / AMD

 

Så, er det noen der ute som vet hvor feilen ligger eller skal jeg bare pakke sammen hovedkort, ram og prosessor, for så å sende det tilbake til komplett?

 

 

Hilsen

 

Kent Ellingsen

[email protected]

Lenke til kommentar

At det er noe merkelig med disse kortene er det absolutt ingen tvil om. Fikk det kortet jeg sliter med tilbake fra komplett i dag. Sammen med et skjema hvor det stod hvilke andre deler de hadde brukt når de angivelig hadde fått det til å funke. Da hadde de testet det med en XP2200+, så det samme gjorde jeg. Men forstatt samme problem. Jeg fikk beskjed om at muligens har du valgt feil hardware. Det er bare det at kortet vil ikke en gang starte med bare skjerm kort i...(å ja, jeg har prøvd med forskjellige skjerm kort og skjermer)

 

Jeg tror ikke på at komplett folka fikk dette kortet til å fungere. Jeg begynner å få en aldri så liten mistanke om at de lurer oss.

Personlig har jeg hørt om flere andre lignende episoder der defekt hardware har blitt sendt tilbake. De har "testet vare og ikke funnet noe problemer". Og Kunden har fått delen tilbake og beskjed om at hardwaren er i den skjønneste orden. Noe den tilsynelatende ikke er. Hvis det virkelig er tilfelle at de har fått varen til å fungere så lurer jeg hardt på hvordan de fikk til det.

Lenke til kommentar

@sirius

 

Insert knappen??

CPU vifta er koblet rett i HK.

12v ATX plugg er koblet til.

 

@akzj0n

Det røde lyset lyser godt, og det grønner kommer på når jeg trykker på "poweron" knappen. Men det forsvinner etter 1sec...

 

Samme problem på begge enda. Mistenker minnebrikkene..

Lenke til kommentar
Prøvde du å holde inn insert knappen når du startet maskinen i tilfelle det var ett vifte eller minne problem ?
Har prøvd flere minne brikker og flere cpu kjølere. Og NB kjølern kan jeg ikke se det er noe problem med, for den snurrer å går som bare fa3n

 

Var cpu vifta koblet rett i hk ?
Ja. Men de funka, så det burde vel ikke være noe problem. Uansett burde vel maskina komme så langt at den begynne å lete etter CPU, minne og IDE stasjoner før den gir seg

 

Satt i 12v atx pluggen ?
Ja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...